Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

livsstilændring

Oprettet d. 20-03-2012 kl. 16:03 af

hej alle
jeg er en kvinde på 31 år måler 160 cm og vejer 102 kg
jeg vil gerne tabe 42 kg
jeg kan fastholde mig selv i max 2 uger derefter gamle vaner
hvad hulen gør jeg for at bevare motivationen????

MVH sasismor

Sv: livsstilændring

Oprettet d. 20-03-2012 kl. 19:41 af

Du har besvaret dit eget spørgsmål i dette spørgsmål. Når du siger "fastholde mig selv", er det fordi, at de ændringer du gør er for drastiske til at gennemføre uden en rygrad af stål :) Start i det små; -spis kartofler i stedet for pasta og ris, brug minarine i stedet for smør, lav jævnet sovs frem for opbagt osv. Det er ganske små ændringer, som i det lange løb gør en stor forskel. Og det vigtigste er, at du kan komme om ved det ret let. Om man smører brødet med minarine eller smør, kræver ikke den store omvæltning og kan derfor hurtig blive det normale.
Der er desuden nogen kloge folk der har fundet ud af, at det tager ca 6 uger, før noget bliver en vane :)
Jeg har selv haft glæde af det, og har pt tabt 15 kg med disse og lignende små ændringer.
Held og lykke!

Sv: livsstilændring

Oprettet d. 26-03-2012 kl. 09:52 af

Papagena du er way off!

Sasismor du bør begynde at tælle dine kalorier og så lytte til mine råd.
Du skal begynde at spise mere fedt,kød og grøntsager og så spise langt mindre kulhydrater.
En måde du kan holde dig fra at falde i er at spise mere fedt fordi hvis du dræner din kost for fedt og skruer op for kulhydrater så er du sulten konstant og så skal du bruge din såkaldte "rygrad" sådan hænger det ikke sammen mennesker er dovne af natur og det er en overlevelses strategi.

Sv: livsstilændring

Oprettet d. 26-03-2012 kl. 14:55 af

sasismor; Jeg antager at du ER mor? Vil du gerne opleve dit barns/dine børns børnebørn? -Deres konfirmation? -Deres videre færd i livet?

Se så at komme igang! Alt andet er dårlige undskyldninger. Du har ikke brug for at spise alt det usunde - som du jo selv er klar over er usundt. Hver gang du gør det får du endnu mere dårlig samvittighed og finder derfor på nye "overspringshandlinger" for at forblive i de dårlige vaner!

Tro mig. Du får mere energi, mere selvværd og mere lyst til livet når du først er godt igang med din livstilsomlægning (og ser synlige resultater). Hvornår har du sidst være i svømmehallen? -Og haft det godt med det? Tænk på hvor fedt det bliver når du bliver tvunget til at udskifte dele af din garderobe - fordi at du har tabt dig!

Før du har gjort op med dig selv at du virkelig vil lægge din livstil om så lad være med at prøve. "Do or do not! - There is no try!" (citat fra en velkendt film :) ). Det giver dig bare en masse ærgelige nederlag - og for hver gang bliver du mere ligeglad med nederlaget. Og får om muligt sværere ved at tage dig sammen næste gang.

Hvornår har du sidst være til tjek hos lægen? Fået målt dit blodtryk, dit kolesteroltal osv.? Hvis du har - hvad fik du så at vide?


Jeg er på ingen måde frelst, Jeg er heller ikke Chris MacDonald. Men jeg ved at den største barriere er i hovedet. Når du først har fået indført det tankesæt der gør dig bevidst om det du putter i munden og samtidig har fået sat dig nogle realistiske mål(!) så tror jeg på at det vil lykkes for dig. Det er det der gør at jeg er i stand til at sige fra når velmenende kollegaer kommer med basser fredag morgen. Det er det der gør at jeg ikke spiser anden portion til aftensmad når jeg dybest set er mæt (selvom maden er lækker). Det er det der gør at jeg hellere tager et æble om aftenen end stiller min lækkersult i chips.

Jeg håber at du kan bruge noget af det jeg har skrevet til at finde din motivation. Men den kommer ikke af sig selv. Og du SKAL være fast besluttet på at gøre det!

42kg taber du ikke på 3 måneder. Det er en lang proces. Måske skal du starte med nogle delmål - måske 10kg ad gangen så du får noget at fejre undervejs (ikke med slik naturligvis :)).

De bedste hilsener!

Sv: livsstilændring

Oprettet d. 27-03-2012 kl. 09:26 af

Så godt skrevet. Flot. Kan kun støtte op om ovenstående. Jeg har smidt 8>12 kg. , men kunne ikke komme videre. Spiser for meget, men alligevel forholdsvist sundt. Tror kalorietælleren lige er det der skal til for at komme videre for mig. Tak. Mvh. Nielsen

Sv: livsstilændring

Oprettet d. 27-03-2012 kl. 10:03 af

Vejlestyrke og mere motion er ikke hovedpunkterne i at tabe sig. Det handler så simpelt om ikke at spise det som ikke er mad. De fleste mennesker i vesten spiser altfor mange kulhydrater og stivelse og det gør os syge og fede. Jo mere fedt folk skærer ud af deres kost og jo flere kulhydrater de propper ind i form af moderne og finurlige kornprodukter jo mere fede og syge bliver de.

Insulin er det hormon der får os til at lagre fedt! Og hvad sker der med insulin når vi indtager visse kulhydrater, der stiger til store mængder og lagrer fedt. Og med et kostråd hvor vi skal spise 6 måltider dagligt så beder man næsten om at blive syg.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.