Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Mellem måltider

Oprettet d. 12-11-2011 kl. 16:46 af

Hej alle :)
Jeg har virkelig hårdt brug for hjælp til kalorie lette mellemmåltider. Jeg spiser enten et stykke ristet rugbrød til morgen mad eller havregryn, og rugbrød og frugt til frokost. men der hen på dagen i mellem 14-17 får jeg bare en kæmpe trang til mad, og nogen gange kan jeg få et ædeflip hvor jeg bare spiser alt usundt og sundt. så jeg har brug for nogen ideer til mellemmåltider der evt. tager lidt tid at lave og tid at spise og som ikke indeholder sætlig mange kalorier.

Tak for hjælpen :)

Sv: Mellem måltider

Oprettet d. 16-11-2011 kl. 20:25 af

Kålsuppe
:)
Det lyder lidt trist men smager dejligt
Hvidkål , savoykål eller andet kål skæres i tynde strimler sauteres i gryde uden at få farve, med løg, peberfrugt, chili, hvidløg, frisk rosmarin. Dæk med vand, tilsæt en bouillon terning og en dåse hakkede tomater, gerne med krydderier...
Tilsæt alle former for grønsager og spis løs...
Det mætter og sætter forbrændingen igang
Spar på brød, havregryn, kartofler, ris, pasta osv... Det løber hurtigt på kalorietælleren og så føler man ikke at man får mad nok!

Sv: Mellem måltider

Oprettet d. 18-11-2011 kl. 19:41 af

Revet gulerod med citronsaft og ganske få rosiner. Der skal tygges meget og det fylder.
Alt hvad den kan trække af agurk i skiver, rød sød peber i strimler, tomat i både og rør ½ dl helt mager græsk yoghurt med chilipulver eller bare salt og peber. Det er en snack der tager lidt tid og "koster" ganske lidt i kalorier.
Suppe som foreslået af kogekosten er også en god idé. Engelsk undersøgelse viser at mad, der blendes til suppe fordøjes langsommere end den samme mad indtaget som fast kost. Så suppe har lang tid i maven.
Lyst til sødt: en tynd skive mager ost rullet om én sveske, dadel eller tørret abrikos og den skal nydes langsomt.
Holder selv kur uden kulhydrater (brød, ris, pasta, tørrede bælgfrugter og kartofler) og har efter en lidt langsom start nu et vægttab, der gør mig glad UDEN egentlige afsavn, men med festdage (gæster, vinsmagning)indimellem, så er det bare op på hesten næste dag.
Good luck

Sv: Mellem måltider

Oprettet d. 19-11-2011 kl. 22:37 af

Tusind tak for rådne ! :-)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.