Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Min kostplan - idéer og tilføjelser

Oprettet d. 26-12-2010 kl. 19:53 af

Jo, mit nytårs fortsæt for næste år er at tabe mindst 12 kg., dvs. 1 kg. om måneden. Ikke helt urealistisk.
Indtil videre tager vi den på maden, og hvordan den kan ændres, til det har jeg sammensat denne lille kosplan. Ville meget gerne høre hvad folk havde at sige til den, evt. idéer til rettelser osv.

På forhånd tak.

- Ellechim



Morgen:

1 glas mælk

2. forskellige stk.

1 stk. groft brød
1 stk. frugt
1 lille skål yoghurt
eller
1 æg

Formiddag:

1 stk. frugt (Ikke banan)

Frokost:

200-300 gram grøntsager efter frit valg
1 stk. groft brød

(Kan evt. blive til grov fajitas, sandwich, salat med kød i stedet for brødet, el.)

Eftermiddag:

1 stk. frugt (Ikke banan)

Aften:

1 glas mælk

100-150 gram kød
200-300 gram grøntsager

(Kød kan byttes ud med groft tilbehør som grov pasta eller vilde ris. Magert kød, hovedsageligt uden brug af fedtstof)

Sv: Min kostplan - idéer og tilføjelser

Oprettet d. 27-12-2010 kl. 13:50 af , sidst redigeret d. 27-12-2010 kl. 13:52

Det lyder umiddelbart meget fint. Og ser også meget godt ud i forhold til at kunne tabe sig op imod 1 kilo om ugen, så længe man vælger noget fornuftigt magert kød; fx. kylling, skinke, rejer/fisk (man kan fx sagtens lave en bunke grøntsager i en wok, så tilføje peber og frosne rejer og steg det lidt videre for at få en dejlig reje-ret).

Noget af det vigtigste er at finde ud af med dig selv, hvor meget variation du har behov for, for at det ikke bliver kedeligt for dig. Når du ved dette, så prøv at finde ud af hvori dene variation kunne bestå. Personligt så har jeg ikke nogen prolemer med at spise relativt ensformigt over længere perioder (men varierer det nu meget mere nu, hvor jeg ikke længere skal tabe mig).

Nogle variationer kunne være: mindre mængder af ris, fuldkornspasta osv. (vigtigt med kun små mængder af dette, da det indeholder mange kalorier - til gengæld giver det god mæthedsfølelse), grød i forskellige former, supper, rugbrøgsmadder.

Når det er svært at holde, og man bare skal have noget "usundt" så kan man prøve at holde sig til "sundt" slik ala figner, tørret abrikoser, tørrede æbler (æblechips), tørrede dadler osv. Man kan også lave sine egne popcorn og måske spare lidt kalorier dér ift. at købe slik/popcorn ude i byen.

Sv: Min kostplan - idéer og tilføjelser

Oprettet d. 27-12-2010 kl. 22:04 af

Vi handler ved en fantastisk slagter der sælger masser af magert kød. Derudover elsker jeg kylling, og elsker at lave retter med kylling og kalkun.

Hvis det er den søde tand synes jeg personligt hjemmelavede popcorn, smoothies eller mørk chokolade er gode alternativer til chips og marsbare. (:

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.