Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

min krop forbrænder ikke uden motion..

Oprettet d. 15-07-2011 kl. 11:07 af

Heej..
Er ny her, men dejligt at finde sådan en smart side, hvor man ka tælle kalorierne på sin tlf når man er på job :)

Jeg er en pige på 24 år..
Jeg vejed i Februar 2010 98kg, besluttede mig for at tabe mig og smed faktisk 25 kg på lidt over et halv år..
så kom julen og jeg gav mig selv lidt frit spil..
Men siden der har jeg været igennem det ene mislykkedes forsøg efter det andet.. Og vejer nu de 80 igen..
Det har hele vejen igennem været motion der har spillet den vigtigste rolle, for hvis jeg ikke motionere hver dag så taber jeg mig ikke.. Slet ikke det mindste.. :(

Jeg arbejder som kok, hvilket gør at jeg Fredag-Søndag ikke rigtig har mulighed for motion, så det er som om jeg starter forfra efter hver weekend med igen at tabe det jeg har tabt i løbet af ugen..

Andre der måske oplever det samme..
Synes det er nederlag efter nederlag, især når man har været nede på ønskevægten men bare ikke kan komme derned igen :(
Jeg er oss rigtig bange for når jeg endelig kommer derned igen at jeg så skal kæmpe for at holde vægten, jeg kan nemlig tage op til 4 kg på, på en uge bare uden at synde særlig meget, men ka oss smide op til 4 kg.. Det meget forskelligt..
Men pt står kommer jeg ikke længere ned end 80 :(

Beklager mit lange indlæg, men håber der nogen der kan hjælpe mig :(

Sv: min krop forbrænder ikke uden motion..

Oprettet d. 15-07-2011 kl. 11:19 af

Det er noget fis, det med at din krop ikke forbrænder uden motion. Faktum er at du indtager for mange kalorier i forhold til hvad du forbrænder. Hvis du, inden du tager på arbejdet, spiser dig mæt i grønsager og proteiner (minimælk, magert kød), og ellers tænker over hvad du putter i munden, så behøver du ikke tage på. Vand er også en måde at "mætte" sig på. Jeg er klar over at du er nødt til at smage på maden, inden den bliver serveret, men jeg tror heller ikke at det der det der vælter kalorieindtaget. Hold dig langt væk fra brød, minimer indtaget af mad, år du ikke har mulighed for at tælle kalorier/taste forbruget ind, så skal der nok ske noget....
Håber du fik et spark så du kommer videre ;-)
Plprop

Sv: min krop forbrænder ikke uden motion..

Oprettet d. 16-07-2011 kl. 01:13 af

Jeg var til lægen da jeg var yngre, min krops forbræning er helt i bund.. og jeg holder mig til sundt spise og tjekker kalorie indtag bruger normalt madlog.. Så det er ikke det er er problemet.. Så det er ik noget fis... Jeg ka tydelig se på vægten jeg kun taber mig de dage jeg har motioneret...

Sv: min krop forbrænder ikke uden motion..

Oprettet d. 16-07-2011 kl. 19:17 af

Kan godt forstå at du finder den situation du står i svær. Men et råd ville være at notere alt hvad du spiser og at dyrke motion der interessere dig, hvis man vælger noget der er for hårdt eller uinteressant, mister man hurtigt motivationen.

I øvrigt synes jeg at det du (Plprop) skriver er noget pis rent ud sagt. Det er meningen at man skal støtte hinanden herinde ikke at sidde og rakke ned og påstå at folk lyver. Du kender måske ikke denne sætning " hvis man ikke har noget pænt/positivt at sige skal man holde sin kæft" ?

Sv: min krop forbrænder ikke uden motion..

Oprettet d. 16-07-2011 kl. 21:53 af

Det var ikke for at fornærme nogen, at jeg skrev som jeg gjorde... Du bad om hjælp, jeg gav dig et velmenende spark....
jeg tvivler ikke på at din forbrænding er nedsat... det ved du bedst selv, men at sige at du ikke forbrænder uden motion er ikke rigtigt, for så ville du veje mere end 80. Du indtager for mange kalorier i forhold til hvad du forbrænder og du må derfor spise færre kalorier, de dage du ikke har mulighed for at dyrke motion. Jeg forbrænder også mere når jeg motionerer.
Hvis det ikke er et spark du behøver, ved jeg ikke hvad vi så kan hjælpe dig med....
Plprop

Sv: min krop forbrænder ikke uden motion..

Oprettet d. 18-07-2011 kl. 13:12 af

Nej nej tog det heller ikke negativt, men ja kender jo min krop bedre..
Sys bare det er underligt at jeg ikke kan tabe mig uden motion.. Mange taber sig bare af at spise..
Jeg er begyndt at løbe/gå en 6-8 km hver/hveranden dag og det jeg utrolig glad for..
Håbede at finde nogen der havde lidt samme problem oss?
Men du har nok ret, at de dage jeg ikke kan motionere der ska jeg spise meget færre kalorier..

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.