Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Mistet motivation..

Oprettet d. 20-06-2011 kl. 12:54 af

Hej alle! For cirka en måned siden var jeg i fuld gang med mit vægttab, og jeg tabte mig omkring 5 kilo, hvilket gjorde mig pavestolt. Så skete der desværre det, at der kom festival til byen, hvilket gjorde at jeg "tillod" mig at synde, bare denne ene uge. Men dette resulterede så i, at jeg ikke kan finde motivationen til, at spise sundt igen, til trods for, at jeg har kunnet mærke at denne kost har givet mig humørsvingninger, træthed samt en uendelig sult. Jeg har forsøgt at spise sundt, men pga. en pludselig trang til sukker, har dette kun varet en dag eller to..

Jeg føler en kæmpe skuffelse over mig selv, og ønsker kun at, finde den sunde sti igen.. Derfor ville jeg høre alle jer, som har bekæmpet denne face, til hvad I har gjort, og om I evt. har nogle gode råd.
På forhånd tak!

Sv: Mistet motivation..

Oprettet d. 23-06-2011 kl. 17:27 af

Hej Henriette

Jeg er selv lige gået igang med de gode kostvaner igen, efter et par års pause - så ved hvor let det hele kan vælte.

Min vigtigste og mest dyrtkøbte erfaring ang det med at "ryge af vognen" er at jeg (og nok mange andre) har en tendens til at sige til sig selv at så er det også lige meget, og "så starter jeg igen på mandag". Det er bare rimelig skidt hvis det er torsdag :-/

Hvad jeg mener er, forvent ikke af dig selv at du ikke falder lidt i engang imellem, men hold fast i at det er op på hesten igen med det samme bagefter. En chokolade bar en sen fredag aften, "sletter" jo ikke alt det gode arbejde du har gjort, selvom det ofte føles sådan. Og den feder i hvert fald meget mindre, end alle de ting du kan nå at spise inden mandag, hvis du helt giver op i en uge.

Du skal altså prøve at lade være med at slå dig selv i hovedet med at du røg i, for det gør det svært at motivere sig selv igen, da ens hjerne jo siger at det jo alligevel ikke lykkedes. For mig hjælper det at se mine fejl som nogle erfaringer; fx har du erfaret at det er en meget skidt ide for dig at droppe kuren i mange dage ad gangen, da du har svært ved at komme igang igen. Du har også erfaret at du får det rigtig skidt med dig selv over det. Tænk på hvor meget klogere du er blevet nu, og at du nu har endnu bedre chancer for at opnå et blivende vægttab.

Og frem for alt, som sagt, så gør det til et must at du kommer igang igen dagen efter; start hver dag frisk!

Jeg håber at mine ord hjalp lidt, selvom jeg desværre ingen mirakel motivation har :)

Sv: Mistet motivation..

Oprettet d. 25-06-2011 kl. 08:54 af

Tænk på hvor meget tid man bruger på at tale om at tabe sig og være irreteret over at veje for meget... Hvilket er ufedt, ligesom det er ufedt at være på slankekur.
Men faktisk bruger man mere tid på at bekymre sig over det end det tager at gøre noget ved det, så man kan lige så godt gå igang!

Sv: Mistet motivation..

Oprettet d. 26-06-2011 kl. 23:29 af

Hej:)
Det er altid svært at tabe sig, og man falder i nogen gange. Tænk over hvor meget du nød den uge, og så bare sig til dig selv at så er det igang igen:)
Jeg synes jo mere man " forbyder" sig selv de dårlige ting, jo mer har jeg lyst til det. Så jeg kæmper mine kampe, nyder at tælle kalorier og få tjek på hvad jeg putter i munden, og nogengange går det skævt og jeg får alt for meget, end jeg "må" men jeg ved det er en lang livstil der skal laves om på, og det gør man ikk bar sådan lige. Det er bar om at giv dig selv et spark bagi og kom igang igen, og holder det kun to dage, og du ryger i igen, så kæmp videre, så næste uge er det måske tre dage, fire dage osv. Og så er du igang igen:) ikk slå dig selv i hovedet, vi er jo kun mennesker, lever kun een gang osv,.. Nyd livet og lad vær at forbyde dig de dårlige ting, så bliver du posetiv og dermed mer energi til dit vægttab:):):)

Sv: Mistet motivation..

Oprettet d. 04-07-2011 kl. 14:58 af

Mange tak for alle de fine svar! De har været meget nyttige, og jeg er nu igen i gang med et ihærdigt forsøg, på at finde den sunde vej igen :-)

Sv: Mistet motivation..

Oprettet d. 07-07-2011 kl. 22:11 af

Hej
Jeg har simpelt hen plads til lidt godter i kalorieregnskabet, jeg regner simpelt hen 4-8 lakridser, eller en flødebolle ind i dagligdagen, og det har en posetiv effekt for det er tit jeg ikke spiser alle mine lakridser, fordi jeg er top motiveret til at lade være, men det er rart at vide de er der hvis man pludlelig får den der ustyrlige trang til noget sødt. og så nyder jeg dem til fulde, sutter på dem længe og minder mig selv om at de smager dejligt og at det ikke betyder noget fordi jeg har taget højde for de kalorier de bidrager med. Jeg tæller kalorier efter det princip at intet er forbudt, den seneste uge har jeg bla fået både lakrids, chokolade, flødeis og en hotdog...og jeg har stadig tabt 2,5 kg i forgangne uge. og som Ripley skrev, det er bare op på hesten igen, man kan alligevel ikke lave om på fortiden, hvorfor så bruge så meget energi på at slå sig selv i hovedet over det. Det er fremtiden vi har indflydelse på...

Sv: Mistet motivation..

Oprettet d. 14-07-2011 kl. 11:12 af

Min motivation er at veje mig hver dag :) jeg er utålmodigt anlagt og det at jeg kan se at der er fremgang på vægten hver dag hjælper mig meget. Samtidig minder det mig om at jeg stadig er en basse og den dårlige samvittighed gør at jeg holder mig væk fra det usunde

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.