Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Når man er gæst

Oprettet d. 15-02-2014 kl. 13:59 af

Jeg vil høre, hvad I andre gør når I er gæster et sted, især til fx en fødselsdag i familien eller lignende. Hvordan fører I den mad I spiser ind i regnskabet uden at gå i alle skabe hos værten?

Sv: Når man er gæst

Oprettet d. 15-02-2014 kl. 15:06 af

Jeg bruger min erfaring med hvad ting vejer. Så prøver jeg at skrive lidt mere på så man er dækket helt ind.

Sv: Når man er gæst

Oprettet d. 15-02-2014 kl. 15:18 af

Tak for svaret. Jeg har kun været i gang siden i onsdags, så jeg håber at det går, når jeg skal af sted i aften

Sv: Når man er gæst

Oprettet d. 15-02-2014 kl. 18:39 af

Jeg synes erfaringen er begyndt at komme her efter 1 1/2 mdr, jeg ville være lost hvis jeg startede i onsdags:-/

Men er heller ik den stille type, så jeg åbner munden og spørger gerne lidt til hva der er kommet i, og så holder jeg mig fra de åbenlyse farlige ting!

Du kan ALTID tá 2 stk kød (okse/kylling) og salat! Hvilket er ret alm ved fester, og hold dig til vand, så har du ikke lavet noget skidt!

Pøj pøj:-)

Sv: Når man er gæst

Oprettet d. 16-02-2014 kl. 09:57 af

Nu var det til aftenskaffe med boller og kage.
Så jeg tog kun en bolle uden smør med hamburgerryg, agurk og peberfrugt og ca. 150g kage. Og så havde jeg sørget for at spare op i løbet af dagen så jeg havde nogle kalorier at give af. Så det gik og kom stadig igennem dagen med lidt kalorier i overskud. Men selvfølgelig var det kun cirka, da jeg har taget opskrifter herfra som passede cirka på det jeg fik.

Sv: Når man er gæst

Oprettet d. 17-02-2014 kl. 10:37 af

Hej Dorte

Jeg synes ikke at du skal "spare op" i løbet af dagen, da du ikke skal springe nogle vigtige måltider over.

Jeg vil anbefale dig at spise som du har planlagt i din kur, og så spise det stykke kage, men kun et lille stykke, og så fortsætter du bare som du plejer dagen efter.

Det værste du kan gøre er at give op fordi du har spist det stykke kage.

Held og lykke med kuren.

Sv: Når man er gæst

Oprettet d. 17-02-2014 kl. 11:42 af

Jeg springer heller ikke måltider over, men fik til gengæld færre kalorier

Sv: Når man er gæst

Oprettet d. 02-03-2014 kl. 23:10 af

Jeg vil gerne komme med et bidrag.
Jeg synes du / man skal nyde den ene dag
som gæst, uden at tænke i kalorier. ( selv om man skal tænke I ikke at overspise ). Hvis man holder sin kur, så nyd selskabet, maden og gør værten ære ved ikke at side og plukke ud, debatere, vise sig som offer og hvad der ellers kan ske når folk på kur, er med. Jeg siger SLET IKKE DU GØR DET, men jeg har oplevet mennesker blive centrum i selskabet fordi de af em eller anden grund ikke kunne spise det ene eller der andet.
Og det er u-udholdeligt og ødelæggende for et selskab.
Jeg er selv diabetiker og må selv navigerer rundt alle steder hvor værten eller stedet ikke har alt det jeg helst kunne ønske.
Men verden går ikke under vis du holder din kur i hverdage. Hvis du hver dag spiser ude / eller bliver inviteret til fester så har du måske et problem. Men så må du lære at navigerer
her. jeg kan oplyse dig om at bogen
" 5:2 kuren " fra Lindhardt / Ringhof af Dr. Michelle Harvie/ prof. Tony Howell,
ikke tæller kalorier, men portioner. Den anbefaler at man spiser en mængde at forskellige produkter og at alle, især mænd kan blive mætte, da der er rigeligt at vælge imellem og portionerne kan varierer i størrelse. ( Jeg har selv tabt 1,8 kg rent fedt på 10 dage og bevaret næsten 2 kilo muskler samtidig med. ) Hvilket er vigtig at være opmærksom på også.

Så lad være med at have dårlig samvittighed - lad være at tælle kalorier når du er inviteret ud.
Spis og lær at spise så du op-øver dig i ikke at overspise. Det kan du finde artikler om på nettet.
Og brug så tiden derhjemme til kuren og vejning. Det giver en større styrke, en bedre samvær med andre, og en bedre tildtedeværelse i nuet, både hjemme og ude.

Må jeg henlede opmærksomheden på en hjemmeside. Thomas her har tabt omkring 50 kg på et år. Har udgivet en bog, som gratis kan hentes på hjemmesiden.
Der er også andre interessante ting på
hjemmesiden.

http://www.tyksaknejtak.dk/

mvh Karsten

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.