Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

når man ikke kan stoppe igen !!

Oprettet d. 02-08-2011 kl. 16:58 af

ikke med at spise, men med at holde skarpt øje med vægten.
jeg har tabt mig det jeg skal, det ved jeg. men nu kommer den svære periode, hvor man skal holde det !! Jeg går på vægten hver dag.... er det ok ??
er lidt bange for at blive paranoid !!

hjælp modtages

kh Camilla

Sv: når man ikke kan stoppe igen !!

Oprettet d. 04-08-2011 kl. 19:03 af

Jeg ved ikke om det hjælper, men jeg kan trøste dig med, at du ikke er den eneste; min plejefar vejer sig også hver dag, og har gjort det i over tyve år.
Selv gjorde jeg det også, men min badevægt er desværre i stykker, hvilket jeg har svært ved at vænne mig til..

Sv: når man ikke kan stoppe igen !!

Oprettet d. 06-08-2011 kl. 11:03 af

Hej Camilla

Tillykke med dit vægttab. Jeg ved ikke om dette er sandt; men jeg har hørt, at når man har vejet for meget, så har kroppen oparbejdet nogle fedtdepoter, som man så udtømmer under slankekuren. Fedtdepoterne forsvinder dog ikke lige så hurtigt som fedtet, og kroppens natur er derfor at fylde dem op igen, hvilket ofte sker når man stopper med at være på kur. Derfor er der mange der lynhurtigt tager de tabte kilo på igen. Det er en studerende i kost of ernæring, der har fortalt mig dette, og jeg mener hun sagde, at der kan gå op til 1 år efter vægttabet, før fedtdepoterne er nedbrudt, og dermed ikke genopfyldes.

Derfor tror jeg det er en god ide at holde øje med vægten efter vægttab, men nok endnu mere fokus på fortsat sund kost. Tror derfor, at hvis man trapper langsomt ned med vejning over 1 år, så finder man en fornuftig balance, samtidig med, at man sikre sig ikke at tage kiloene på igen.

Rigtig mange gange held og lykke

Sv: når man ikke kan stoppe igen !!

Oprettet d. 09-08-2011 kl. 21:04 af

Det var en rigtig nyttig oplysning. Tak :-)

Sv: når man ikke kan stoppe igen !!

Oprettet d. 12-08-2011 kl. 10:29 af

Godt gået!
Når det gælder at gå på vægten, så er det sådan at ens vægt fluktuerer mange gange i løbet af en dag, og det kan man blive gal af! F.eks lige efter man har spist eller drukket, vises dette som en øgning i vægt, selv om det ikke er det. Modsat, f.eks. lige efter motion, hvor man måske har tabt lidt væske, ville dette også kunne ses på vægten. Jeg anbefaler ikke at vejes hver dag - men måske anden hver dag? og så (enig med Svamsine)trappe ned vejningerne til 1 gang on uge, 2 ganger om måneden. Husk at vejninger skal også gøres på samme tidspunkt på døgnet, f.eks. om morgenen efter toiletbesøg, men inden morgenmaden. På den måde kan den sammenlignes, eftersom forholdene rundt dine vejninger alltid vil være det samme. Håber svaret hjælper! All held og lykke videre!

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.