Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Oprette en 'Dagligt måltid'?

Oprettet d. 29-06-2011 kl. 11:30 af

Jeg spiser generelt det samme hver dag.
Derfor er det lidt træls at jeg skal sidde og indtaste den samme kop kaffe og den samme portion havregrød hver dag.

Er der en måde at kopiere én dag og sætte den ind i resten af uge-dagene?. Eller oprette en 'Dagligt mad', lige som man har en 'Dagligt kaloriemål'.
Så kan man altid justere tallene, hvis man skulle få lyst til en ekstra kop kaffe, en af dagene.

Sv: Oprette en 'Dagligt måltid'?

Oprettet d. 29-06-2011 kl. 14:38 af

skal man registrere kaffe også ? Er der noget i kaffe der gør, at man evt tager på ? Er der ikke 0 kalorier i ?

Sv: Oprette en 'Dagligt måltid'?

Oprettet d. 29-06-2011 kl. 18:42 af

Tjae, 0 kalorier. Det er ikke meget men, du kan prøve at tilføje et par kopper og se hvad der sker! Kaffe indeholder 2-7 KJ pr 100ml.
Jeg drikker 1-2 liter om dagen. Det er ikke noget der vælter mit daglige kaloriemål, men det hele tæller vel med, hvis man vil holde øje med hvor meget man indtager.

Det var nu også maden jeg tænkte på. Det ville være rart hvis jeg kunne fortælle 'systemet' at jeg spiser 50g havregryn til morgenmad og 200g tun/majs til middag hver dag de næste 3 uger. Så sparede det mig for at indtaste det hver dag.

Jeg vil gerne bruge kalorietælleren til at planlægge hvad jeg skal spise over længere tid, så jeg kan se hvad der skal købes ind til. Derved undgår jeg at blive fristet til at købe andet end det der står på listen. 'Systemet' kunne vel sikkert også udbygges med en indkøbsliste som den kan beregne for dig, ud fra hvad man indtager. (eller burde indtage).

Sv: Oprette en 'Dagligt måltid'?

Oprettet d. 29-06-2011 kl. 18:48 af

Jeg troede heller ikke at Pepsi Max, Cola Light og Cola Zero skulle med. Men det indeholder desværre også noget.

Sv: Oprette en 'Dagligt måltid'?

Oprettet d. 30-06-2011 kl. 08:54 af

Det er en god idé at kunne oprette daglige måltider... jeg spiser også det samme hver dag til morgenmad og mellemmåltider... så det kunne være rart hvis det blev implementeret i fremtiden.

Sv: Oprette en 'Dagligt måltid'?

Oprettet d. 30-06-2011 kl. 13:52 af

Man kan vel oprette et måltid der hedder "Jacobs morgenmad" eller "Jacobs forkost") - og så HUSKE at gøre det "KUN SYNLIGT FOR DIG SELV" !, så fødevareoversigten ikke bliver for uoverskuelig, med personlige måltider!
I "jacobs morgenmad" eller "jacobs frokost" kan du så have beregnet kalorierne for det samlede måltid. Det gør det da lidt lettere at indtaste hurtigt.
Og så kan du supplere med ekstra kaffe etc når du "flotter dig" :)

Sv: Oprette en 'Dagligt måltid'?

Oprettet d. 01-07-2011 kl. 00:58 af

Hej Laudrup
Det er slet ikke så tosset en ide!
Det vil jeg prøve at oprette med det samme.
Tak for det gode forslag!

Jeg får helt lyst til at "flotte mig" med en ekstra kop kaffe ;-)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.