Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Overspisning !!!!

Oprettet d. 17-02-2012 kl. 13:44 af

Hjælp.... Havde holdt en sund kur med sund mad i 3 uger men så gik det pludselig galt i onsdags da jeg fik et lille stykke wienerbrød. Det resulterede i overspisning resten af dagen samt torsdag og idag. Er der nogen der kan hjælpe med gode råd til at komme på rette kurs igen?

Sv: Overspisning !!!!

Oprettet d. 17-02-2012 kl. 14:24 af

Jeg kender det......
Jeg har haft gjort det samme i perioder, men kommer til fornuft ved at sige til mig selv, at jeg jo har kunne holde det før, så det må jeg kunne igen.
Det lykkedes faktisk meget godt.
Tænk på hvor dejligt det er at se vægten gå ned, og humøret stige ;o)

God weekend og op på hesten igen.

Sv: Overspisning !!!!

Oprettet d. 17-02-2012 kl. 14:31 af

Ja det rigtig. Tusind tak . Jeg vil starte fra i morgen tidlig igen og håbe på en sund kur kan holde :) Hav en god weekend til dig også :)

Sv: Overspisning !!!!

Oprettet d. 24-02-2012 kl. 23:21 af

uha, ja det er farligt bare lige at synde lidt, for det resulterer næsten altid i total overgivelse til ens apetit!:)
Bare tænk på at du har haft kæmpet i 3 uger, så det skal da ikke gå til spild nu ved at gå helt baglås.
Jeg håber du er kommet igang igen, og er på rette kurs :)

Sv: Overspisning !!!!

Oprettet d. 25-02-2012 kl. 12:16 af

Mange tak allesammen . Det går lidt bedre tror bare lige jeg har en dårlig periode så må til at tage mig sammen igen :)

Sv: Overspisning !!!!

Oprettet d. 26-02-2012 kl. 21:47 af

Hejsa.
Det er bare så livsbekræfende at læse med her, sidder i skrivende stund og ærger mig over weekendens "madorgie". Havde almindelig hygge/slik aften fredag, spiste uden at tælle kalorier lørdag og så til 18 års fødselsdag i dag. Uha godt den weekend er slut nu, for jeg trænger bare til "hverdag" igen. Og jeg glæder mig til igen at kunne veje og selv vælge hvad jeg propper i munden i morgen;) Rigtig god søndag derude:)

Sv: Overspisning !!!!

Oprettet d. 27-02-2012 kl. 10:12 af

Jeg har også haft de der dage hvor det enten ikke har været muligt for mig at tælle kalorier (især når jeg arbejder og bare spiser når jeg kan), eller hvis mine venner og veninder lokker med en hyggeaften.

Jeg prøver at huske på, at jeg måske ikke har styr på så mange ting i mit liv p.t. men at jeg da kan have kontrol over de ting jeg vælger at fylde min krop med og få noget stabilitet der :)

Jeg har samtidig lært på den hårde måde, hvor hårdt det er at give sig fuldt ud til træningen mandag eftermiddag, efter en weekend med "sjov og spas".
Jeg tænker tilbage og spørger mig selv, om det egentlig har været dét værd (Her mener jeg mest det jeg valgte at spise og drikke, ikke så meget selskabet og aktiviteterne).

Forhåbentlig lærer jeg snart, at "vælge mine kampe" og ikke vælge kampen IMOD mig selv og min sunde livsstil :p

Sv: Overspisning !!!!

Oprettet d. 29-02-2012 kl. 11:28 af

Jeg har da også haft enkelte dage, hvor jeg har "holdt fri" fra kalorietælningen. Jeg tror ikke, det gør så meget, hvis det kun sker sjældent (man skal vel også tænke på det store billede) - men lad os lige understrege SJÆLDENT her ;-)

Mit vægttab er da stødt gået nedad i de sidste to måneder (omkring 10 kilo) selvom, jeg har "holdt fri" fra kalorietælningen en tre-fire gange. Man kan også operere med nogle ca.-tal, hvis man er ude at spise og ikke lige har en varedeklaration, man kan kigge på (dette er selvfølgeligt lettere, hvis man har en kalorietæller, der er bakket op af en bred database).

I forbindelse med at tælle kalorier, har jeg lært, at der jo er masser af lækker mad, der er sundt og slankevenligt derude, så skal man hygge med noget lækkert, behøver det ikke hele tiden være wienerbrød og toblerone med coca-cola til. Jeg har også lært at, når man ikke får de søde sager eller fede sager så tit, så nyder man det virkeligt, når man endeligt får dem i stedet for at sluge dem - og det gode ved at tælle kalorier er jo, at man kan indrette sin dag, således der måske bliver plads til en pizza til aftensmad eller lignende, hvis bare det ikke går over en max. kalorietal.

Og, ja, det er nok en god ide, som nogle af dem, der har besvaret, hentyder til, at tænke, at man ikke kæmper imod kalorietællingen, men at man sammen med kalorietællingen kæmper imod sin (over)vægt og det usunde liv.

Sv: Overspisning !!!!

Oprettet d. 29-02-2012 kl. 13:29 af

Jeg læste mig frem til at man skal holdes aktiv dagen efter man er faldet igennem. F.eks, hvis du er faldet igennem en lørdag, skal du være fuldt ud beskæftiget dagen efter, som får dig på andre tanker end de søde sager.. Jeg er nemlig selv en stor slik narkoman og har ikke troet det var muligt at styre det, men dette hjalp mig. Samtidig, hvis det virkelig går helt over gevind, så tag en slurk youghurt. Jeg benytter mig f.eks, yoggis vanilje youghurt med kun 0,1 % fedt. Det har taget toppen af det værste. Dette er selvfølgelig kun baseret ud fra mine egne erfaringer, :).

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.