Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

SKAL jeg spiser op til mit kcal max??

Oprettet d. 04-08-2011 kl. 21:11 af

jeg vejer 106 og skal spise ca 1500 kcal for at tabe mig 16kg på 100 dage . pt taber jeg mig 1,5 kg om ugen så alt er godt :-) men tit næsten hverdag faktisk tjener jeg ca 500 kcal på motion og så går jeg i seng med et tilgodehavene i kcal hvis forstår hvad jeg mener. alt fx kan jeg have 500kcal jeg godt må spise. selvom jeg faktisk har spist de 1500 inden motion bliver fratrukket.
spørgsmåslet er så . burde jeg forsøge at ramme de 1500 kcal hver dag altså lade være at gå i seng med noget tilgode ?

Sv: SKAL jeg spiser op til mit kcal max??

Oprettet d. 04-08-2011 kl. 22:05 af

Du BEHØVER ikke spise det ekstra; teorien bag dét at tælle kalorier er jo netop, at jo mindre du spiser, i forhold til, hvad du forbrænder, jo mere taber du dig. Altså taber du dig bare hurtigere, hvis du ikke "spiser op".

Sv: SKAL jeg spiser op til mit kcal max??

Oprettet d. 07-08-2011 kl. 14:14 af

ja det er jeg sådan set med den del af det . men der står at en mand ikke må spise under 1500kcal om dagen for at det er sundt. så måske er det dumt at gå i seng kun med 1000 kcal i maven ! jeg kan tydeligt mærke hvis jeg får for lidt nogen dage har jeg den vildeste hovedpine --- og hvad med forbrændingen ? går den ikke i stå hvis man direkte underspiser ??

Sv: SKAL jeg spiser op til mit kcal max??

Oprettet d. 10-08-2011 kl. 13:41 af

Du ska helst spise noget hver anden time for at holde forbrændingen i top form.

Sv: SKAL jeg spiser op til mit kcal max??

Oprettet d. 11-08-2011 kl. 21:27 af

Jeg vil klart anbefale dig at spise de ekstra kalorier de dage du træner. Kroppen har brug for energi til at restituere på, og er også med til at holde kroppens forbrænding igang. Det er ikke sundt eller godt for kroppens forbrænding at være så meget i energiunderskud. Det mest optimale for at opnå et vedvarende resultat er ikke at sulte sig, men holde et stabilt niveau så kroppen får hvad den har brug for at arbejde med, samtidig med at du taber dig. Hvis kroppen vænnes til at spise så få kalorier, vil den lynhurtig tage de tabte kilo på igen, når energiindtaget øges efter vægttab. Så det handler om at finde en fornuftig balance, der giver den bedst mulige chance for at resultaterne bliver vedvarende.
Håber du kan bruge mit svar til noget.

Sv: SKAL jeg spiser op til mit kcal max??

Oprettet d. 12-08-2011 kl. 10:10 af

Husk, at selv om det kan virke som en meget nøjagtigt science med hensyn til at tælle kalorier indtaget vs kalorier brugt så skal man passe på. Det er ikke sikkert at dit daglige indtag af energi, tilsvarer lige nøjagtigt det man taster ind. På samme måde fungerer det med kalorieforbrændingen, da det ikke er sikkert at din forbrændig tilsvarer det der er beregnet her på hjemmesiden (hvor meget kalorier man forbrænder er afhængig af din arbejdintensitet, noget der er meget individuelt). Hvis jeg var dig - for at være på den sikre side, ville jeg brugt grænsen på 1500 kcal som en øverste grænse, og altid sørge for at ligge lidt i underkant af den. Dvs, forsøge at "overvurdere" energi-indtak når du taster ind mad og "undervurdere" energi-udtak når du taster ind motion, og på den måde altid have en lille buffer og være sikker på at gå i et underskud. Det ville jo være træls hvis alt dit hårde arbejdet ikke bliver til noget pga tall. Mit råd er at du fortsætter som du plejer! Så beholder du også dit nuværende gode resultat. 1,5 kg per uge er SUPERgodt arbejde, og du skal være stolt!

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.