Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Spareribs

Oprettet d. 14-06-2012 kl. 22:46 af

Hej alle vægttabere!

Jeg spiste på restaurant i aften. Menuen stod på spareribs. Jeg spiste det kød, der sad i mellem 4 ben. Hvor meget det vejede, er selvfølgelig et gæt.
Jeg tastede det ind, da jeg kom hjem, men så blev jeg i tvivl. Når jeg søger på spareribs, kan jeg jo se, de indeholder temmelig mange kcal., og i første omgang tastede jeg ind, at jeg havde spist 300 g., da det er mit gæt på, hvor meget det stykke, jeg spiste (inkl. ben) vejede. Men det er altså over 800 kcal.! :-O Så jeg ændrede det til, at jeg havde spist 100 g.
Det er absolut ikke fordi jeg prøver at snyde mig selv, men den cm. kød, der sidder mellem hver af de 4 ben + marinade, kan umuligt indeholde så mange kcal., (??) selvom jeg udemærket er klar over, at ikke er fedtfattig spise. :)
Altså... er det rigtig nok, som jeg har gjort, eller kan det virkelig passe, at jeg skal taste vægten ind for kød + ben?

Føler mig lidt dum mht. spørgsmålet, men jeg var på en anden kcal.-tæller side, hvor man skulle taste vægten ind på både ben og kød... jeg kan bare ikke få det til at passe, at så lidt kød, kan indeholde så mange kcal.!

Sv: Spareribs

Oprettet d. 15-06-2012 kl. 06:20 af

Hej!
Afhængig af hvor man kigger så ligger det på mellem ca 180 og 210 kcal pr 100 g.
Jeg mener du har gjort det rigtige, du skal naturligvis ikke regne knoglerne med. Tager man nakkekotteletter som også har lidt fedtmamorering, så ligger den på 180 kcal!
Der sidder jo ikke meget kød på spareribs :-).
Så jeg mener det er helt ok det du har gjort.
Og badevægten kan man jo aldrig snyde :-)

Sv: Spareribs

Oprettet d. 15-06-2012 kl. 16:29 af

Tak for svar. :)

Sv: Spareribs

Oprettet d. 20-06-2012 kl. 12:17 af

Hej, jeg havde samme grufulde oplevelse, så jeg skrev til Jensens Bøfhus som bekræftede at det kun er vægten af det man spiser som skal regnes (d.v.s. vægten af benene skal tages fra).

Sv: Spareribs

Oprettet d. 21-06-2012 kl. 09:49 af

Grufuld oplevelse indeed! :) Dejligt at få bekræftet endnu en gang, at det er rigtig nok, det kun er vægten af kødet, der skal regnes med. :)

Sv: Spareribs

Oprettet d. 21-06-2012 kl. 14:59 af

man skal vel kun tælle benene med hvis man rent faktisk spiser dem. De feder ikke når de ligger på tallerknen *S*

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.