Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

STILSTAND!!!

Oprettet d. 22-11-2011 kl. 06:42 af

Jeg har tabt ca. 7 kg, er på 1300-1500 kcal om dagen, spiser 2-3 skiver rugbrød med let pålæg (rører ikke hvidt brød), lidt groft knækbrød eller frugt ind i mellem, en enkelt portion aftensmad og motionerer 4-6 gange om ugen (zumba og styrketræning) og der er INTET sket i 4 uger nu - faktisk er vægten gået lidt op og det er virkeligt deprimerende når man arbejder rigtigt hårdt på det............ Det har virket før og nu er det gået i stå! Min kollega siger "det handler om hvad der går ind og hvad der går ud" og jeg kan hånden på hjertet sige at jeg ikke kan spise mindre og bedre og jeg kan ikke få mere motion ind i min hverdag uden at jeg er væk hele tiden (min søn på 6 begyndte at kommentere at han savnede mig fordi jeg enten var væk hver morgen når han stod op - nede at træne - eller kom hjem lige til at sætte mig til bordet, eller efter aftensmad)........kan bare mærke at jeg er godt gammeldags SUR over at det ikke virker............ har endnu 8 kg at tabe og skulle gerne være godt på vej dertil, men er nu totalt umotiveret, men bliver dog på trod af det ved med at kæmpe - det bliver bare hårdere og hårdere at sige nej til de ting, min krop egentligt har lyst til...... Er der nogen der har nogle idéer til, hvorfor min vægt står stille?

Sv: STILSTAND!!!

Oprettet d. 23-11-2011 kl. 12:53 af

Du skal tænke på at når du styrketræner udvikler du din muskler som "vejer mere" end fedt. Derfor er vægten ikke altid et udtryk for om det går den rigtige vej. Kig dig i spejlet frem for på vægten.

Mht. til kost: Uanset om du spiser hvidt eller groft brød så er det mange kalorier du indtager. Spis mange flere grøntsager, drop frugten, spis mere protein og fedt! Skær kraftigt ned på brød og pasta!

Det er også mange træningspas du har på en uge. Får du restitueret nok? Sover du nok?
Overtræning og for lidt hvile kan være medvirkende til at du stagnerer!

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.