Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Støtteperson for hinanden

Oprettet d. 23-10-2011 kl. 20:11 af

Hejsa!

Jeg er flere gange startet på slankekur - ja ved godt det er et forkert ord at bruge - burde være "forsøgt at påbegynde sundere livsstil". Men før eller senere falder jeg altid i og tænker efterfølgende at så kan det da også være lige meget.
Men det er det ikke!! Jeg er mere ked af det end glad over min vægt, selvom jeg nyder det til op over begge ører, når jeg spiser lækker mad, og tænker at det er det hele værd.

Det er det bare ikke, og jeg tror at jeg har brug for en støtteperson. En som man kan sms'e til, når man står og er fristet hos bageren, eller en sen arbejdsdag står i Brugsen og vælger frysepizzaen frem for salaten. Det er især svært, når man nu bor selv.

Det er i de svage øjeblikke, man har godt af en peptalk, eller bare en enkelt lille sætning: Gør det ikke, du kan sagtens lade være med at spise usundt!

Er der andre der tænker lidt det samme som mig, og som også godt kunne bruge nogle at støtte sig op af, og som er i samme situation? Eller hvad tænker I?

Mange hilsner
C

Sv: Støtteperson for hinanden

Oprettet d. 27-10-2011 kl. 14:27 af

Jeg kender det udemærket godt. Flere af mine livstilsændringer er gået i vasken på grund af min manglende viljestyrke. Jeg falder altid i efter en måned.

Men jeg tror, det er nemmere at styre sig når man bor alene, end når man bor sammen med andre. Specielt hvis de andre ikke bakker op om en overhovedet.

Sv: Støtteperson for hinanden

Oprettet d. 27-10-2011 kl. 14:44 af

Jeg kender det også alt for godt. Har en rygrad som en regnorm når det gælder lækker mad og slik.

Prøver ihærdigt for at holde mig fra det, men tror samtidig med også at det er vigtigt ikke at Skære det helt fra, for så bliver det for surt, og man kører træt i det hele.

Sv: Støtteperson for hinanden

Oprettet d. 27-10-2011 kl. 20:24 af

En af de ting, jeg elsker ved det her kalorietælling er, at den er fuldstændig ligeglad med hvad, man spiser. Det er udelukkende kalorieantallet det kommer an på. Så hvis jeg en dag ikke kan modstå kage og slik, ja, så må jeg jo 1) ikke spise særligt meget, og 2) skære ned på aftensmaden eller lignende.
Men det kræver rygrad og overskud at følge den sunde livsstil. Hold op hvor er det nemt at falde i.

Sv: Støtteperson for hinanden

Oprettet d. 07-11-2011 kl. 20:18 af

Kender det også... Jeg startede derfor i motionscenter på et livsstilshold, så man kunne støtte hinanden i kampen mod de extra kilo.. Men en efter en er de faldet fra desværre.. Min største hjælp har været min telefon og dette dejlige program. Har hver dag de sidste godt to måneder skrev ned og talt kcal. Har nu tabt mig hele ti kilo og er mega stol af mig selv:-) ville bevise over for mig selv og andre at jeg ville den ændring i mit liv. Så nu er jeg tilbage til mit gamle jeg efter tre børn:-) god kamp til jer andre også.

Sv: Støtteperson for hinanden

Oprettet d. 25-11-2011 kl. 10:40 af

Altså jeg er meget interesseret i en støtte person, det lyder som en rigtig god idee. Bruden - godt gået af dig, super flot, det må være en stor personlig sejr for dig.

Sv: Støtteperson for hinanden

Oprettet d. 28-11-2011 kl. 17:28 af

Hej

Vi har en gruppe på facebook som hedder Fedtfri med tiden. som er en støttegruppe for dem som er igang med vægttab. vi er pt desværre kun 2 aktive medlemmer så vi søger nye medlemmer så vi kan få flere indput. i må gerne ansøge gruppen hvis i er interesseret i lidt støtte.

Henriette

Sv: Støtteperson for hinanden

Oprettet d. 29-11-2011 kl. 16:39 af

jeg synes virkelig også det ville være fedt med en støtteperson, som kan bakke en op i de svære tider, når man måske føler for at bukke under for de søde sager. Desuden tror jeg også, at det vil øge motivationen , hvis man har en støtteperson, som man kan snakke med om det. Desuden så vil det jo også give én en ekstra grund til at holde sig på den "slanke vej", da det jo er federe at skrive til sin støtteperson. "Jeg undgik bare totalt alle fristelserne i dag, selvom en havde kage med på arbejde"

Så jeg er helt klart med på ideen!

Sv: Støtteperson for hinanden

Oprettet d. 29-11-2011 kl. 21:43 af

Fedtfri med tiden har jeg da straks anmodet om medlemskab af!

jeg hedder Peder...er en ligelovligvelvoksen mand på 45 og 110 kilo....har dog tabt 4 kilo....men kun med et kilo om måneden siden august...træls!.....

Jeg byder gerne ind med input, træningstips, kost osv...ud fra de erfaringer jeg selv har.....og med peptalks...hvis det er tiltrængt :-)

Vi ses i gruppen! :-)

Hilsner

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.