Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Sukker

Oprettet d. 08-06-2014 kl. 23:34 af

Hej
jeg har siden tirsdag ikke spist noget som helst sukker og var før dette sukkernarkoman. Jeg er blevet insulinresistent og skal spise metfomin for det. Jeg har tabt mig fra 76 kg til 74,5 på 6 dage er det virkelig sukkeret der gør så meget ved vægten. er der andre herinde der er på afvænning af sukker.

Mvh Loumaja

Sv: Sukker

Oprettet d. 09-06-2014 kl. 21:55 af

Jeg er på en måde på afvænning af sukker og prøver generelt egentlig bare at få styr på hvad jeg spiser og hvor meget (fandt ud af at jeg tidligere kun fik ca. 2g kostfibre om dagen :s)

Jeg har tabt mig fra 73kg til 71,5 kg men tror ikke det er sukkeret men det at jeg ikke får for mange kcal og det at jeg er begyndt at gå engang imellem. Det er jo klart at når du spiser meget sukker for du hurtigt alt for mange kcal uden det mætter særlig meget :)

Men jeg har stadig fundet plads til at få en is og lidt kage engang imellem uden at komme over de 1450 kcal og fortsat tabt mig lidt hver dag :)

Sv: Sukker

Oprettet d. 10-06-2014 kl. 09:02 af

Inden jeg begyndte at tabe mig spiste jeg også lidt slik hver aften når ungerne var lagt i seng, så kunne jeg holde mig vågen til min egen sengetid. På det måde kan man godt sige, at jeg også var lidt afhængig af sukker.

Hvis jeg skal holde mig på mit kaloriemål så skal jeg holde mig fra slikket om aftenen. Der er alt for mange kalorier i det.

Hos mig er der også plads til is, slik og kage engang i mellem. Det er bare ikke så ofte længere.

Sv: Sukker

Oprettet d. 11-06-2014 kl. 21:40 af

Hej Loumaja.
Sukkeret binder en masse væske i kroppen, derfor det store vægttab på meget kort tid. Du har sikkert oplevet at skulle tisse langt oftere de sidste dage? Er selv hårdkogt sukkerjunkie, så har prøvet det med at stoppe for sukker mere end en gang, og det er altså kroppens første reaktion. (er derfor jeg nu tæller, for jeg kan ikke stoppe helt, så falder jeg bare dybere i når jeg falder) Det er dog klart at det vil have en pæn effekt på sigt for dig, da sukkeret er noget kcal-tæt stads ;-)

Sv: Sukker

Oprettet d. 16-06-2014 kl. 14:50 af

Hej

Jeg var meget sukkerafhængig, jeg rystede hvis jeg ikke fik sukker. Jeg drak kaffe med 5 teskefulde sukker i 5 gange om dagen, dvs at jeg indtog 25 teskefulde sukker bare ved at drikke kaffe. Det er 13 dage siden jeg har rørt sukker nu og jeg har heldigvis ikke hovedpine mere. Jeg holder mig fra det hele dog ikke sodavandsis, men jeg har også lagt et meget ambitiøst vægttab så jeg SKAL holde mig fra det for at holde kurven ;) Tak for jeres indput. Mvh Loumaja

Sv: Sukker

Oprettet d. 28-06-2014 kl. 01:15 af , sidst redigeret d. 28-06-2014 kl. 01:19

Hej

Jeg var total sukkerjunkie tidligere.
1,5- 3 liter cola om dagen, kage ...
( jeg er stor mand, både bredde og højde = 2m ) har fået vendt kost til noget mere fornuftigt... Og heri indtages der stort set intet sukker. Altså Nul cola,NUL slik, meget meget lidt kage 1-2 gange pr måned, NUL hvid sukker på eks morgenmad. har været i gang med vægttab i snart 2 år, og har tabt ca. 65 kg. ( ikke en tryk fejl - 65 kg ) Jeg har opserveret at hvis jeg drikker meget øl ( væskedrivende ) så vejer ca 4 kg mindre næste dag !.... ( ja mange tisseture *S* ) Tilsvarende spiser jeg sukker, som eks kage med glasur, eller pandekager med sukker på, så vejer jeg ca. 1,5 kg mere, næste dag. ( så sukkeret er væskebinende ) Jeg må konstaterer at sukkeret er meget problematisk for mig, og det er klart bedst at holde sig helt fra sukker !!!
Ovenstående ØL og Sukker 'test' har jeg prøvet adskillige gange og den er er sikker hver gang med vægt 'tab' / 'forøgelse'
Det var mine oplevelser, håber i kan bruge det til noget. :)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.