Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Tidsproblemer

Oprettet d. 26-01-2014 kl. 09:26 af

Hej. Er helt ny på denne side og vil som så mange andre gerne smide de overflødige kilo. Vil utrolig gerne dyrke noget motion, synes bare det er meget svært at få tid til det. Andre i samme problem? I så fald, hvordan løser i det så? Hilsen Thomas

Sv: Tidsproblemer

Oprettet d. 26-01-2014 kl. 11:33 af , sidst redigeret d. 26-01-2014 kl. 11:37

Hej
Kender alt for godt udfordringen med tid (arbejder 37 timer og har tre børn). Så tid er ikke det jeg har mest af. I foråret 2013 begyndte jeg at tage mig tid til at løbe, satte for eksempel lasagne i ovnen og løb så en tur på under de 30 minutter den skulle have. Eller løb efter kl 20 når to af børnene er i seng (nogle gange løb min mand og jeg på skift). Nogle gange har jeg gået på arbejde eller kørt med en kollega ud og løbet hjem, 6,5 km, tager også cyklen når jeg kan, orker det.
I mandags meldte vi os ind i go2fitness, det har nemlig knebet med motivation til løb når det er mørkt og koldt, vi tager så enten der ned før vi henter børn, eller tager den yngste på 4 med imens dem på 9 og 13 er alene hjemme. Det har fungeret ok i den uge der er gået.
Ulempen er at jeg ikke er så opdateret på nyheder og tv serier som jeg har været ;-)
Ved ikke om det kan bruges. Men ville også mest bare sige JA kender udfordringer med tid!

Sv: Tidsproblemer

Oprettet d. 26-01-2014 kl. 14:46 af

Tina, er sikker på dig og din mand nok skal klare det med den motivation i har. Jeg har også 3 børn og kan desværre ikke nøjes med 37 timers arbejde om ugen. Har dog valgt at skære lidt ned i år for at få mere tid til træning og den rette kost

Sv: Tidsproblemer

Oprettet d. 26-01-2014 kl. 15:46 af

Ja jeg kender det også kun alt for godt. Jeg prøver virkelig på ikke at presse mig selv denne gang. Jeg har haft mange forsøg over de sidste 10 år, men jeg tror at det lykkes denne gang. Jeg gør bare små ting i min hverdag. Lader være med at tage den p-plads der er tættest på døren, tager lige trappen en ekstra gang når jeg skal op af en, går en kort tur når jeg har tid, prøver at gå en lidt længere når jeg har tid til det osv. Min pointe er at det handler om ikke at få dårlig samvittighed over det man ikke lige når eller magter lige nu. Der skal nok komme perioder hvor du får mere tid. Det er bare så voldsomt demotiverende at sætte sig mål, som man på forhånd ved er urealistiske. Så hellere små skridt. Ved ikke om du kan bruge rådet til noget, men det er bare hvad jeg tænker :)

Sv: Tidsproblemer

Oprettet d. 26-01-2014 kl. 16:30 af

Tak for det. Jeg prøver også denne gang at sætte realistiske mål selvom man jo naturligt gerne vil se resultater.

Sv: Tidsproblemer

Oprettet d. 27-01-2014 kl. 18:59 af

Hej Thomas

Kender det med tid alt for godt! Jeg har tå små børn og er selvstændig, så der ryger rigtig mange af de gode timer!

Jeg har valgt sidste år at købe et proff løbebånd fra et fittnes center brugt, og en sandsæk og så bruge fantasien med det/de muligheder man har der hjemme, men pointen ved at ha de ting derhjemme er at så er der ingen undskyldning+ det kræver ikke meget tid, hvis du først skal pakke taske og køre til fittnes center omklædte osv osv så bruger man meget tid!
Jeg springer bare på båndet så snart der lige er tid ind mellem alt andet.. Nogle dage er det kl5 om morgenen andre dage kl 22 om aftenen! Der SKAL findes tid/mulighed for det!! BASTA!! Prioritets spørgsmål!
Og ja! Det er ret dyrt sådan et proff løbebånd, men til gengæld så er det en super måde at bygge op på uden at få skader! Især for en meget tung mand som mig!

Håber det lykkes for dig det hele!! Vi andre kæmper også, men det er jo for en Go sags tjeneste;-)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.