Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

tilladt kalorieforbrug skifter

Oprettet d. 25-01-2012 kl. 09:52 af

Hvad er årsagen til at mit tilladte kalorieforbrug skifter fra dag til dag?

Sv: tilladt kalorieforbrug skifter

Oprettet d. 25-01-2012 kl. 10:02 af

Hej,

Kan det være fordi du taber dig? Når man langsomt bliver mindre falder det antal af kalorier du må få, i takt med at din vægt ændre sig. Du bruger jo ikke længere så meget energi på at bevæge dig når du ikke har helt så meget at bære på;)

Sv: tilladt kalorieforbrug skifter

Oprettet d. 25-01-2012 kl. 19:15 af

Hmm. Mon ikke det er omvendt? Hvis din vægt falder, stiger antallet af "tilladte" kalorier; - det afhænger af det mål du har sat dig. Hvis du taber dig hurtigere end forventet, så stiger tilladte kalorier.

Sv: tilladt kalorieforbrug skifter

Oprettet d. 25-01-2012 kl. 19:16 af

Hmm. Mon ikke det er omvendt? Hvis din vægt falder, stiger antallet af "tilladte" kalorier; - det afhænger af det mål du har sat dig. Hvis du taber dig hurtigere end forventet, så stiger tilladte kalorier.

Sv: tilladt kalorieforbrug skifter

Oprettet d. 26-01-2012 kl. 09:52 af

Jo mere man vejer, jo flere kalorier forbrænder man.
Det øjeblik man begynder at tabe sig , falder antal af tilladte/nødvendige kalorier, da man ikke forbruger samme mængde for at flytte en mindre kropsvægt .

Sv: tilladt kalorieforbrug skifter

Oprettet d. 26-01-2012 kl. 20:05 af

Hejsa! det er fuldstændig rigtig hvad Papagena skriver jeg har fuld mit kalorie indtag og skrevet det ned. Dit vægt tab er jo sat til en bestemt tid og hvis du har tabt mere end forventet kan du jo "tillade" dig at spise lidt mere og stadig nå dit "tids indstillede mål" Du vil ligeledes kunne se at kalorie indtaget bliver højere når du skriver dit motion ind, prøv at tjekke inden du skriver motion på så vil du tydelig kunne se en forskel i kalorieindtag efter du har skrevet motion på. F.eks ved løb 30 min forbrænder du ca 300 kcal og de bliver lagt til dit daglige kcal med det samme.
Rigtig god fornøjelse.

Sv: tilladt kalorieforbrug skifter

Oprettet d. 27-01-2012 kl. 10:19 af

Hej igen,

Vi har faktisk alle ret i denne debat. Det er klart at du får mere tid til at smide det ønskede antal kg hvis du taber sig hurtigere end hvad din målsætning blev sat til fra start. Hvis det går stærkere end din målsætning, kan du enten sætte "farten" ned ved at indtage flere kalorier, eller nå målet før:) Altså lige som Papagena og Heijoh beskriver det.
MEN, generelt er det bare sådan at man ikke bruger den samme energi når man ikke vejer så meget som før, fordi man ikke længere har den samme vægt at bære rundt på!
Derfor vil antallet af de kalorier man må indtage blive mindre i takt med at du selv bliver mindre. Det betyder, at du ikke kan spise det samme antal tilladte kalorier, når du har nået din målsæting, som du måtte da du gik i gang, du er jo blevet lettere;) Så svaret kommer helt an på hvordan man tolker spørgsmålet:)
God weekend derude!

Sv: tilladt kalorieforbrug skifter

Oprettet d. 30-01-2012 kl. 16:06 af

Det er rigtig nok Linec77 at man ikke skal bruge så meget energi når man har tabt sig. Jeg kunne godt tænke mig at se hvor mange kcal man kan indtage når vægten er nået, men det må jo komme helt af sig selv at de daglige kcal går med ned i takt med man taber sig. Hilsen heijoh

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.