Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Vægt op og ned😰

Oprettet d. 18-02-2014 kl. 11:06 af

Hejsa. Synes det er mega træls,jeg ikke taber mig rigtig, jeg har talt points siden 31 januar. Havde tabt mig 1 kg lige indtil idag der har jeg taget 700 gram på. Hm jeg spiser 1300 kcal om dagen, jeg er 49 år 1.69 høj vejer pt 79,4. Jeg tager 2 saroten tabl til nat pga fibromyalgi, gigt. Jeg har været oppe på 5 piller om dagen, da jeg fik en depression oven i. Jeg går 7 km ugens første 5 dage, og måske kun 3 til 5 km de sidste to dage.
Er det min forbrænding der er gået i stå, for hvis jeg synder en dag i ugen, og ikke skriver points ned, har jeg tabt mig næste dag, men men de kommer hurtig på igen. Jeg spiser ikke kartofler, ris pasta eller Hvidt brød. Skal jeg ligge til i mit kcal forbrug når jeg har gået mine km hver dag, jeg tænker hvis jeg ikke spiser for dem, vil jeg vel tabe mig mere, men det ser åbenbart ikke sådan ud..hjælp mig hvad gør jeg...SJ

Sv: Vægt op og ned😰

Oprettet d. 18-02-2014 kl. 17:32 af

Hej sonja

Mit råd er at du tager en snak med din læge, evt får taget stofskifte prøver, og måske det kunne være en ide med henvisning til et ophold på et livsstil center, disse steder har typisk flere værktøjer og erfaringer med folk med samme type lidelser som dig.

Håber du finder rede i det.
Pøj pøj

Sv: Vægt op og ned😰

Oprettet d. 18-02-2014 kl. 19:29 af

Mit stofskiftete har jeg fået taget, og der er ikke noget ang det. Min læge siger det nok skal komme, jeg skal endelig fortsætte med mit motion, men jeg synes det er frusterende... Men tak for dit svar...

Sv: Vægt op og ned😰

Oprettet d. 18-02-2014 kl. 20:48 af , sidst redigeret d. 18-02-2014 kl. 20:49

Hej Sonja
Spis evt. en masse grøntssager og en masse fisk. Undgå også sukker og de ting du allerede har udeladt. Vej dig kun 1 gang om ugen. Måske det kan hjælpe?? UNder alle omstændigheder så bliv ved en måned eller to.
Jeg ved godt det er træls, når kiloerne ikke rasler af, men det skal nok komme!
Jeg har også hørt at 5:2 kuren skal være god, har ikke selv prøvet den, men jeg tror det gælder om at finde den rette vej og at den rette vej ikke er ens for os alle :)
God kamp

Sv: Vægt op og ned😰

Oprettet d. 19-02-2014 kl. 09:17 af

Tak det vil jeg prøve..

Sv: Vægt op og ned😰

Oprettet d. 20-02-2014 kl. 09:29 af

Hej Sonja
Kan ikke helt se, om du stadig tager piller mod depression? Men hvis du gør, kan det have noget at gøre med det manglende vægttab. Jeg tog selv på, da jeg tog piller, og kunne ikke tabe mig før end jeg holdt op med dem. Men hør din læge, om det kan være tilfældet. Held og lykke.

Sv: Vægt op og ned😰

Oprettet d. 20-02-2014 kl. 12:55 af

Hejsa ja jeg får to depr piller om dagen, er ved at trappe ud af dem, før fik jeg fem, spørgsmålet er bare om jeg helt kan undvære dem, da mange af os med fibromyalgi, får dem for bedre at kunne sove, da der er et stof i dem, som fibromyalgi mennesker mangler i hjernen, har videnskaben funden ud af. Jeg fik dem i tidernes morgen af denne grund, og ikke pga depr. Så jeg håber jo bare, at jeg kan komme af med dem, det og så vægten kommer ned af.

Sv: Vægt op og ned😰

Oprettet d. 22-02-2014 kl. 08:42 af

Hej Sonja.

Mit bud er at du spiser for lidt, din forbrænding er simpelthen gået i stå.

I forhold til din alder og vægt vil du have et basal stofskifte på ca. 1500 Kcal om dagen, din totale energiomsætning vil være ca. 1800. Umiddelbart vil jeg tro at du forbrænder mellem 350 og 400 pr gå tur, så du kan nok se at du er i et for stort underskud. Prøv at sætte det lidt op, således at du ikke er mere end 500 i underskud inklusive motion. Det er generelt misforstået at det bare drejer sig om at være i underskud.

Sv: Vægt op og ned😰

Oprettet d. 24-02-2014 kl. 10:59 af

Hejsa det har jeg godt nok tænkt på. Det vil jeg prøve, jeg tænkte hvis jeg holder mig på de 1300 kcal om dagen, og lader være med, at bruge alt kcal når jeg går, nu har vægten stået på det samme i fire dage, selv om jeg har gået de 7 km pr dg.
Jeg kan se den selv retter ned herinde, fx idag skriver den jeg må få 1076 kcal om dagen, jeg kan se de skriver, det ikke er sundt for en kvinde, at komme under 1300kcal om dagen
Skal jeg så holde mig på de 1300 kcal pr dg plus det jeg henter ved at gå, eller er det vigtigste de 1300 kcal, skal lige forstå det ret.

Sv: Vægt op og ned😰

Oprettet d. 25-02-2014 kl. 14:52 af

Hej SJ.
Jeg skal prøve at gøre det kort.
Min viden omkring depressioner kan være,som andre også nævner kan være en del af forklaringen på dit manglende vægttab.
Dårlig humør, stress i kroppen..mm. :-(
Jeg er lige startet på 5:2 kuren.
Den boh jeg bruger taler IKKE om 600 kcal om dagen men om portioner. Jeg har ikke fået afkodet bogen endnu men har et par week-ender været på en slags kaloriet-indtag. ( dvs. 50 gram rugbrød, lidt frugt, en del file-pålæg, mange grønsager ( tomat, salat, augurk, radiser, gulerod. Fiskepålæg, lidt yougurt light uden sukker med frisk frugt ). Og hvis du har maveproblemer - så lidt fiber.. Og husk masser af vand. 2,5 liter om dagen. Hvis du skal have varm mad så brug rodfrugter ( IKKE kartofler, ris , pasta etc )
Ingen smør, ost eller fede mælkeprodukter. DVS de 2 dage.
Jeg har tabt 2 kg rent fedt på 10 dage, men samtidig fået 1,8 kg muskler.
Så min vægt står næsten stille...!!
Det kan være, som du også er blevet opfordret til 1() tale med din læge 2) bliv vejet på en sundhedsscentre hvor
du muligvis kan få vejet dig på en maskine der fortæller om dit BMI, kropsfedt - og muskler og meget mere.
Du kan sagens have tabt fedt uden din vægt viser det. Jeg kan fx. hverken måle eller se at jeg har tabt 2 kg. rent fedt. Men mine jævnlige kontrolmålinger viser hvordan min balance mellem fedt / muskler mm hele tiden forandre sig.
For et år siden hed min body-age 54
( jer er nu 54 ) , men forleden sagde den 47.
Alle tal er kun vejledende og kan sjældent stå alene - så fald ikke for fristelsen til at købe en BMI vægt der kan det hele.. Det er bedre at gøre det hos proff. folk.
Men ift. den 5:2 kur så er der forskellige antal portioner den angiver.
Og det er måske det du skal prøve i stedet for at tælle kalorier.?
Mht 5:2 kuren så er mine blodtal også rigtig gode. Der er sket små forandringer. Jeg bliver tjekket ofte ( 3.mdr ) da jeg har diabetes.. Derfor ved jeg det. Der skulle også ske nogle andre og bedre ting med kroppen over tid -
men det vil vise sig.
Hvis du skulle have nogle sygdomme
eller skavanker, så tal med din læge inden du går på kuren 5:2.
Jeg kan kun anbefale den...
Jeg havde også en periode ( inden min kur ) hvor jeg frøs konstant og var træt. Troede mit stofskifte var nede.
Der var ingen forklaringen på det..
Men 5:2 kuren giver en masse energi.
Og jeg fryser ikke mere..
Det skal lige understreges at når man går på en 5:2 kur så vil man automatiske spise mere sundt de andre 5 dage. Men der skal man ikke tælle kalorier.
Men jeg synes man skal spise sundt, godt
og nærende. Og minde sig selv om ikke at overspise. Dvs spise og nyd maden roligt indtil man fornemmer et naturlig mæthed.( men det er der mangle artikler om på nettet ). Det gode ved 5:2 kuren er at den passer ind i de fleste hverdag.
Dvs. du kan sagtens flytte de 2 kurdage til mandag og torsdag, hvis du fx. skal i byen eller have gæster tirsdag og lørdag. Men de anbefaler at man har holder dem fortløbende.

Held og lykke. Hvis du vil vide mere så sprøg endelig. Og hvis du vil vide hvad bogen hedder så sig til. ( der findes mange forskellige udgaver af 5:2 kuren ). Måske er kur så meget sagt - jeg vil mene det er en livslang process og en livstil.

Sv: Vægt op og ned😰

Oprettet d. 26-02-2014 kl. 07:01 af

Tusind tak for dette fyldstgørende svar..du må gerne skrive hvad bogen hedder, jeg har set der er flere fx af dem.

Sv: Vægt op og ned😰

Oprettet d. 27-02-2014 kl. 21:49 af

"2 dages kuren"
"Følg kuren i 2 dage og spis normalt i 5"
Originaltitel:" The 2 days Diet. Diet two days a week. Eat normally five."
(c) Lindhardt og Ringhof Forlag
1 udgave 1 oplag.


Jeg ved også godt der findes andre.Kik
på dem ( i en boghandel ) og vælg den du synes bedst om.
Men denne synes jeg er rigtig god.
Det kan være lidt svært at komme igennen den - men jeg købte også en opskrift bog til 99 kroner med 200 opskrifter a 200 kcal.
Titel:
"Den letteste vej til 5:2 kuren".
af Gitte Heidi Rasmussen

Mvh karsten

Sv: Vægt op og ned😰

Oprettet d. 07-03-2014 kl. 14:45 af

Tusind tak..

Sv: Vægt op og ned😰

Oprettet d. 07-03-2014 kl. 14:45 af

Tusind tak..

Sv: Vægt op og ned😰

Oprettet d. 12-03-2014 kl. 23:11 af

Jeg kender lidt til det...

Jeg får antidepressiver, fordi jeg lider af OCD. Og som så mange andre, tager jeg også på af medicinen.

For første gang i maaange år, besluttede jeg her den 3. januar at påbegynde et vægttab. I alt 17,6 kg. Hvis det lykkes, er jeg nede på min idealvægt inden sommer.
Den første måned gik det strygende. Maxindtag 1380 kalorier om dagen, ingen motion - og alligevel tabte jeg næsten 5 kg - bare i januar måned! Men nu er det som om, det er gået i stå. Siden 31. januar har jeg tabt 3 kg, og det er jo et noget langsommere tempo, end jeg lagde ud med. Jeg tror simpelthen, at jeg er nået dertil, hvor kosten ikke kan gøre det alene. Der må motion til....øv! :)
Held og lykke til dig (og jer andre) med vægttabet!

Sv: Vægt op og ned😰

Oprettet d. 13-03-2014 kl. 06:37 af

Lad vær med at se negativt på motionen, så bliver det ik nemmere, det handler om at finde noget som du kan li, og holde til.... Alt andet er ik holdbar på lang sigt!
Og motion kan jo være utrolig mange ting! Hvis man er besværet af sygdom eller andre lidelser kunne man f.eks starte ud med stolegymnastik eller elastik øvelser i hjemmet, det er utrolig godt, men ikke belastende på samme måde som andre motionsformer! Men vær glad for motionen, det er første skridt!!

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.