Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Vægttab uden træning

Oprettet d. 30-01-2012 kl. 23:49 af

hej allesammen :)

Jeg er kommet virklig i tvivl efter at have lææææst sååå mange artikler omkring vægttab, så håber nogen herfra kan svare på mit spørgsmål.

Emnet siger sig selv, er det muligt at nå vægttab uden at motionere, men bare at holde øje med kolorieindtag?

Sv: Vægttab uden træning

Oprettet d. 31-01-2012 kl. 10:09 af

Hej
jeg er ikke ekspert, men ud fra en logisk tanke gang, så skulle det kunne lade sig gøre, men så skal man virkelig holde øje med kalorierne ikke at få for mange og at det er de rigtige så kroppen ikke lider overlast. Men synes du ikke at det er synd for din krop ikke at være fysisk aktiv, motion er mange ting, bare det at gå en tur eller cykel er motion, og motion giver mere overskud, så tænk over det.
Kærligst Karin

Sv: Vægttab uden træning

Oprettet d. 31-01-2012 kl. 13:26 af

Når okay tak for svaret Karin,

Men er motion kun til at få overskud for, altså hvordan kan det være at en mængde fx mavefedt bare kan forsvinde/ forbrændes ved bare at holde øje med kalorieindtaget.

Er det ikke ikke det fysiske arbejde og energi der forbrænder kalorier?

Sv: Vægttab uden træning

Oprettet d. 31-01-2012 kl. 15:04 af

Vægttab afhænger af kalorieindtag og kalorieforbrug. Hvis du indtager færre kalorier, end du forbrænder, taber du dig! Motionen kan medvirke til, at du holder vægttabet og desuden er det jo fra et sundhedsmæssigt synspunkt vigtigt at bevæge sig, så du forbedrer dit kredsløb og styrker dine muskler og knogler!

Sv: Vægttab uden træning

Oprettet d. 31-01-2012 kl. 20:29 af

ja,det er muligt.
jeg har i flere år trænet 1-2 gange om ugen(ikke intensivt), min vægt har svinget lidt op og ned, men ikke det store, nu har jeg brugt denne kalorietæller i 3 uger og tabt 4,5 kg uden mere træning,det er et spørgsmål om at bruge flere kalorier end man indtager,jo mere du træner, jo mere kan du spise.
jeg har valgt at indtage færre kalorier end mit grundforbrug, det er det der skal til, for at holde kroppen igang, det betyder at jeg kan ligge på sofaen og stadig tabe mig,jeg træner dog stadig,for det giver muskler og de øger mit grundforbrug og jeg kan leve lidt bedre uden at tage på.

Sv: Vægttab uden træning

Oprettet d. 31-01-2012 kl. 22:40 af

Okay tak for jeres meget behjælpelige svar :D

Men ville lige spørge, er det sandt at man ikke må spise under 1000 kalorier om dagen, for eller går kroppen ikke igang med forbrængningen men i stedet holder fast i det. ?

Sv: Vægttab uden træning

Oprettet d. 01-02-2012 kl. 11:05 af

Du nedsætter dit basalstofskifte ved at indtage under 1200 kcal/dagligt mere, end du gør ved at indtage 12-1400 kcal dagligt (man nedsætter dog altid basalstofskiftet ved at være på diæt). Men så kan du jo øge dit stofskifte ved træning:)

Sv: Vægttab uden træning

Oprettet d. 01-02-2012 kl. 13:00 af

jeg har læst mig til at kvinder ikke må få under 1200 og mænd ikke under 1500 kal.
det nedsætter stofskiftet og så for du problemer, når du starter med, at spise mere normalt,det er problemt med sultekure.

Sv: Vægttab uden træning

Oprettet d. 01-02-2012 kl. 13:32 af

Det gode ved at træne er jo, at man også får strammet op på kroppen.
Det er jo ikke noget ved at tabe sig 10 kg og så maven stadig hænger ud over bukserne, så kom bare igang med at lave nogle mavebøjninger ;o) Du får det også bare så meget bedre med dig selv, efter en times god motion.

Sv: Vægttab uden træning

Oprettet d. 01-02-2012 kl. 14:49 af

Hvis du indtager alt for få kalorier ender du bare med en tynd og usund krop! Det er vigtigt at indtage alle næringsstoffer og holde sig i form. Evt. rasler kiloene ikke så hurtigt af,men du bliver sund og får en flot krop (og undgår at tage en masse på efterfølgende, hvor du er nødt til at øge kalorieindtaget for at føre et rimeligt liv)!

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.