Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Vægttab

Oprettet d. 02-04-2019 kl. 14:55 af , sidst redigeret d. 02-04-2019 kl. 14:57

kære alle sammen
Jeg er gået i gang med at tælle kalorier da jeg gerne vil tabe mig MANGE kilo efter jeg har taget vildt meget på under graviditet - min pige fylder 1 år på fredag og min vægt har ikke rykke sig efter jeg har født.
Jeg er enorm flov når jeg ude med familien eller er blandt hos mine kollegaer for jeg føler mig virkelig stor, hvilket også har påvirket min selvtillid enorm meget.
Jeg havde meldt mig til motionscenter pr. 01-09-2018 og frem til 28-02-2019 men jeg har ikke været der ikke eneste dag i al den periode jeg var tilmeldt - jeg mangler motivation for jeg kan ikke lide at tage til træning alene. Men nu prøver jeg at tælle kalorier og går nogle lang ture med barnevogn så håber jeg at vægten går ned af. Jeg vil hver tirsdag veje mig og skriv om min. Vægttab herinde på siden. Jeg håber i kan motiverer mig ved at skrive om jeres vægttab og hvordan gør det osv.
Tak på forhånden.

Mvh
Den trist dame

Sv: Vægttab

Oprettet d. 05-04-2019 kl. 09:16 af

Hej Maria

Du skal ikke være trist. Det er livet for kort til. Det er fedt du er begyndt at tælle kalorier, da det er den eneste måde til at finde ud af hvad der egentlig er i det vi kommer i munden. Jeg fik åbnet mine øjne, da jeg startede herinde for mange år siden. (7 :-) Jeg tæller ikke kalorier længere, for jeg ved hvad der er i maden. Det er svært i starten, men efter 6-12 måneder har du styr på det.

Find dine dårlige vaner og forsøg af bryde mønstret. Lad være med at slå dig oven i hovedet hele tiden, hvis du en dag falder ved siden af. Kom tilbage på banen igen hurtigst muligt.

Spis mange grøntsager (kål, brocoli, bønner) - Find det mad der øger din forbrænding og forsøg at begrænse det du godt ved du skal holde dig fra. Min hovedregel til aften er 300 g grønt, 150 g kød og 100 g pasta/ris/kartofler
Frokost 200 g grønt 100g rugbrød kylling eller fisk som pålæg.
Hold dig under 500 kcal pr. måltid og på omkring 1700 kcal om dagen, så skal det nok gå. Vær glad for et lille vægttab. Det er vigtigt, at du kan være i det i længden.

Vi er nogle stykker, som skriver vægten ind hver fredag eller når det passer. Måske kan det være en hjælp til dig. Nogle gange går det bedre, hvis man ikke føler at man er alene, og det er du bestemt ikke. :-)

God kamp

Sv: Vægttab

Oprettet d. 02-05-2019 kl. 15:00 af , sidst redigeret d. 02-05-2019 kl. 15:00

Hej Maria

Til inspiration kunne du evt også benytte følgende til professionel rådgivning og vejledning :) :

Fysiofitform.wixsite.com/fysio

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.