Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Vægttab/stilstand

Oprettet d. 11-01-2012 kl. 18:27 af

Jeg har været i gang med min omlagte livsstil siden august og har tabt mig ca 7 kg. For første gang er jeg faktik 100% indstillet på det og træner ca 7-8 hold om ugen - alt fra Yoga til Thai Bo og Zumba og elsker det.
Madmæssigt holder jeg mig under de 1500 kcal. denne side anbefaler mig - nogle dage langt under (i dag f.eks med det jeg har spist (rugbrød, kødpålæg, banan, appelsiner, grøntsagssuppe med flutes) og de to timers træning jeg har foretaget mig (Zumba efterfulgt af Yoga), er jeg ca 1000 kcal under det anbefalede).

Men min vægt bevæger sig ikke synligt og mit spørgsmål er nu:
spiser jeg for lidt? Det siger folk, men jeg synes at når jeg så spiser mere (altså når op på de 1500 inkl. træning), så tager jeg på...... er der nogle kloge hoveder som kan give mig nogle råd til, hvorfor det ikke rigtigt rykker? Har stået stille omkring de 88 kg i et par måneder efterhånden og kan ikke rigtigt forstå det!

Sv: Vægttab/stilstand

Oprettet d. 12-01-2012 kl. 06:15 af

efter dette indlæg havde jeg faktisk taget 500 g PÅ! Jeg har virkeligt brug for hjælp!

Sv: Vægttab/stilstand

Oprettet d. 12-01-2012 kl. 09:07 af

Jeg vil forestå dig at bestille tid hos din læge eller hos en kostvejleder/diætist. Vi andre her på sitet kan nok ikke hjælpe dig med andet end små råd :-).

Sv: Vægttab/stilstand

Oprettet d. 12-01-2012 kl. 17:48 af

Det er vigtigt at du ikke kun kigger på hvad vægten siger, for med så store mængder træning sker der en omrokation i din krop mht fedt og muskler. Min vægt står altid stille i perioder hvor jeg træner meget, for efter hver træning kommer restitution, som faktisk øger musklernes størrelse og ydeevne. Prøv fx løbende at måle din fedtprocent! Den vil garanteret være faldende.

Ellers kan du prøve at tage nogle gamle jeans på som fx sad stramt inden du begyndte kuren, så mærker du forskellen. Jeg ihvertfald selv tydeligst mærke mit vægttab på mine bukser :-)

Sv: Vægttab/stilstand

Oprettet d. 13-01-2012 kl. 15:59 af , sidst redigeret d. 13-01-2012 kl. 16:01

Jeg er også på en 1500 kcal kur. Jeg har dog en dag i ugen hvor jeg har "fri spis", dvs der tælles ikke kalorier. Grunden til denne ene dag er at stofskiftet godt kan gå i stå da det ikke er vant til at have noget at arbejde med, ved at booste stofskiftet en gang i ugen holder man det igang...

Jeg vil da lige sige at det er min kusine som er bobybuilder som har givet mig vejledning, så helt galt kan det da ikke være...

Jeg vil da også anbefale at du koncentrerer dig om fedtprocenten da du jo vil danne ny muskelmasse når du træner meget, muskler vejer mere end fedt...

Held og lykke. c",)

Sv: Vægttab/stilstand

Oprettet d. 15-01-2012 kl. 08:24 af

Hej Nu har du fået råd af nogle andre, jeg er spændt på hvad du vil foretage dig. Jeg tror det du beskriver har noget at gøre med at muskler vejer tungere end fedt og du motionerer rigtig meget. Men det kan være det ikke du oplever en forandring alligevel, hvordan går det så nu, hvad har du tænkt dig at gøre?
vh T.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.