Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

vekslende kalorieindtag

Oprettet d. 04-05-2012 kl. 15:55 af

jeg har flere gange gennem længere tid læst forskellige steder, at hvis man spiser mange kalorier een dag, og ikke mange dagen efter, kan man booste sin forbrænding og derved øge sit vægttab. Ex, hvis man skal spise 1500 kcal hver dag, at man spiser 2500 hver anden dag, og 500 hver anden dag.
Er der nogen herinde, som har erfaring med dette?
Tak.

Sv: vekslende kalorieindtag

Oprettet d. 05-05-2012 kl. 07:29 af

Hej det kommer helt an på hvor meget du vejer hvor lang tid du har talt kalorie...for man kan godt gå i stå kan det godt være en god ide.dyrker man motion kan også være en vigtigt fakta.. Jeg plejer at have en dag hvor jeg godt må spise sjove ting.. Men prøv det :-) vores kroppe reager jo ikke ens

Hilsen Pia

Sv: vekslende kalorieindtag

Oprettet d. 08-05-2012 kl. 14:02 af

Enig med Pia.
Kroppen kan godt vænne sig til en bestemt energimængde og indstille forbrændingen efter det, når der er gået et stykke tid, og så går vægttabet i stå.
Man kan gøre to ting - enten skrue på kcal eller på motion.

Jeg følger mit kalorieindtag til hverdag, men giver lidt los, hvis jeg er inviteret ud eller har gæster. Jeg gør det på den måde, fordi det er lettest for mig at administrere. Jeg synes, det ville være for krævende at skulle holde øje med, om det nu var en 500-dag eller en 2500 dag. Det kræver jo forskellige typer mad og alt muligt, og hvis det var mig, ville hver dag nok blive 2500 dag inden længe ;)

Min diætist siger, at det er godt at give kroppen et "chok" en gang imellem - altså lige give den nogle ekstra-max kcal - eller modsat!

Det samme gælder i øvrigt motion. Hvis du dyrker samme træningsform hele tiden, bliver kroppen doven og dine resultater vil stagnere. Så også her er det godt at veksle.

God vind!
mvh Tine

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.