Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

What to do?

Oprettet d. 06-02-2012 kl. 13:43 af

Heij^^

Jeg har brugt kalorietælleren til at gå 2 kg ned i vægt, og det fungerer rigtig godt. Jeg er 15, og derfor under den anbefalede alder, men sådan er det altså. Jeg "behøver" ikke tabe mig mere, og vil bare gerne holde vægten. Det vil sige, at jeg må indtage ca. 1800 kcal om dagen, men det har jeg bare svært ved at tro... det er NOGET mere end jeg plejer... Jeg får dårlig samvittighed, så snart kalorieberegneren viser over 1200 kcal, fordi jeg føler, at jeg på det tidspunkt har spist rigtig, rigtig meget, i forhold til kalorieindholdet. Hvad skal jeg "gøre" ved det?

Sv: What to do?

Oprettet d. 06-02-2012 kl. 14:48 af

Du skal undersøge hvor meget en pige på 15 må spise for, kan ikke tænke mig at det er det samme som en voksen!!!
Star25

Sv: What to do?

Oprettet d. 06-02-2012 kl. 14:59 af , sidst redigeret d. 06-02-2012 kl. 15:06

Har brugt en del tid på google, og har fundet ud af, at det er ca. 1800 kcal om dagen.. ;)

Sv: What to do?

Oprettet d. 07-02-2012 kl. 09:12 af

Tal med din læge, for en sikkerheds skyld.

Sv: What to do?

Oprettet d. 07-02-2012 kl. 14:25 af

Jeg skal tænke mig godt om for at holde den på 1300 kcal om dagen. Jeg spiser 3 hovedmåldtider og to-tre mellemmåltider.
Det er vigtigt at du får nok kcal, så fordel dem ud over flere måltider eller spis nogle federe produkter

Sv: What to do?

Oprettet d. 07-02-2012 kl. 15:21 af

Problemet er, at jeg har virkelig svært ved at få mig selv til det, hehe:)

Sv: What to do?

Oprettet d. 07-02-2012 kl. 17:24 af

Jeg har en rigtig smart vægt som måler forskellige ting bl.a. kalorier. Den viser hvor mange kalorier jeg max må spise hvis jeg ikke vil tage på :)

Sv: What to do?

Oprettet d. 07-02-2012 kl. 22:42 af

Det kan den her også gøre. Mit problem er, at jeg slet ikke kan komme op på alle de kalorier, uden at føle, at jeg har spist alt,alt for meget:)

Sv: What to do?

Oprettet d. 08-02-2012 kl. 21:22 af , sidst redigeret d. 08-02-2012 kl. 21:23

Der er tidspunkter i enhvers liv hvor man synes man spiser for meget eller for lidt. Prøv, at tage en enkelt uge hvor du spiser som du har lyst til, og så først taster ind lige inden du går i seng. Så når ugen er gået kan du sammenligne med de andre uger.

Det skal dog lige siges, at en af grundene til, at folk under atten ikke må oprette sig på sådanne sider er fordi det kan nemt ledes til, at de føler de spiser for meget, da deres fornuftsender ikke er så udviklet som senere hen, og, at der er flere ting der sker i kroppen ret biologisk der kan kræve mere energi. For slet ikke, at nævne mentale forandringer.

Ovenstående skal ikke tages som noget negativt, men bare som en forklaring af reglerne. :)
jeg kan jo heller ikke klandre dig eller andre for, at være her når man er under atten da jeg selv er 17 :D

Sv: What to do?

Oprettet d. 09-02-2012 kl. 15:09 af

Hmm ... ok:) Tak;) Vil prøve at undvære kalorietælleren helt i næste uge, hvor det er vinterferie.

Sv: What to do?

Oprettet d. 09-02-2012 kl. 20:24 af

held og lykke! :D

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.