Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Taekwondo

Oprettet d. 20-05-2013 kl. 22:46 af

Hej derude!

Er der nogen, der har erfaring med, hvad taekwondotræning, fx i 90 min., giver i kj-forbrug?

Jeg kan generelt se på min vægt dagen efter, at jeg har været til træning, at jeg vejer mindre, ca. ½ kg, men det virker jo kun, hvis man så gør det næste dag - og næste dag og næste dag....

Alternativt, er der nogen, der kender forbruget i andre former for kampsport?

Mange hilsner

Sukiranniel

Sv: Taekwondo

Oprettet d. 24-05-2013 kl. 10:52 af

Hej alle

Jeg var til kamptræning i går, og her til morgen viser vægten -0,7 kg! Jeg er godt klar over, at dette nok ikke vil blive ved, i og med at jo længere man træner, jo bedre bliver ens grundform, men alligevel vil jeg våge den påstand, at kampsport er godt for helbredet!

Jeg tror, at taekwondo kan sammenlignes med boksning, rent forbrændingsmæssigt, og da jeg tastede ind i går, valgte jeg det laveste bokseniveau, motionsboksning. Sagen er, at selvom det i går blev kaldt kamptræning, så var jeg ikke med til selve kamptræningen, kun til opvarmning og det generelle program - min sparringspartner havde brændt mig af, og det er altså lidt svært at slås alene!!

Jeg håber, at der er flere som mig, der tager taekwondo op - jeg er pt. 48, kvinde, i dårlig form, overvægtig og opereret i et af mine knæ for godt et år siden. Fordelen ved denne form for kampsport er, at man må slå, sparke og råbe, og det eneste, man konkurrerer imod (med mindre man konkurerer!) er sin egen vilje til at blive bedre.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.