Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Træning af inderlår!

Oprettet d. 19-06-2012 kl. 22:11 af

Hej allesammen :)
Er så træt af mine inderlår gnaver mod hinanden!
Er der nogen af jer der kender til nogen gode øvelser der kan gøre noget ved problemet ?

Sv: Træning af inderlår!

Oprettet d. 20-06-2012 kl. 10:49 af

Hej. :)

Ud over de maskiner til lårene, der er i fitnesscentre, kender jeg ikke til øvelser, der kan træne inderlårene, men prøv at søge på Google. Der har jeg ind i mellem fundet øvelser til hjemmebrug.

Mvh. Mona.

Sv: Træning af inderlår!

Oprettet d. 20-06-2012 kl. 12:58 af

Hejsa!

Først og fremmest vil jeg bare lige pontere, at punktslankning ikke virker.. Så det eneste man får ud af at træne enkelte steder på kroppen er potentielt et mere tonet udseende, når fedtet er væk. Med det i mente er tonede inderlår selvfølgelig ikke dårligt. ;)

Her er et par øvelser, du kan prøve:

1) Lig på ryggen med benene trukket op i 90 graders vinkel. Placer en kraftig pude, et sammenrullet vattæppe/badehåndklæde eller en lille pilatesbold mellem knæene. Pres nu knæene sammen om "bolden" så hårdt du kan, og hold trykket i 10 sek. Husk at spænde i bækkenbunden samtidig. Slap højest af i 5 sekunder mellem hvert pres. Gentag 10 x 3 gange.

2) Stil dig i bredstående, og vend dine tæer skråt frem for dig (ti i to ;) ). Buk i knæene, indtil din numse er i samme højde som dine knæ - husk at rette ryggen! Bevægelsen skal foregå i dine ben, ikke din numse/ryg. Gentag 10 x 3 i kontrolleret tempo - specielt op! Bonus: Denne øvelse træner også overlår og bagdel. :)

3) Lig på ryggen med benene i vejret. Fleks fødderne (skub tæerne mod gulvet, hælen mod loftet) og lad dine ben falde ud til siden, så langt de kan uden det gør ondt. OBS: Jo længere ud benene kommer, jo hårdede øvelse.
a: Før langsomt og kontrolleret benene tilbage til lodret, og ned igen. Hver opmærksom på vejrtrækning, og spænd i bækkenbunden. Gentag 10 x 3.
b: Hold benene ude til siderne, og lav små vip med benene op mod midten, så du kan mærke at det er hårdt. Gentag 3 x 30 sek.

Der var lidt øvelser til dig. :) Håber de kan bruges!

/SuperElis.

Sv: Træning af inderlår!

Oprettet d. 27-06-2012 kl. 11:12 af , sidst redigeret d. 27-06-2012 kl. 11:13

Sæt dig på gulvet foran en solid lænestol, en puf eller et smalt skab eller lign. (du skal have benene lidt længere ud end hoftebredde). Sæt dig nøjagtig så langt væk, at du med strakte ben kan "gribe" om genstanden med svangen under dine fodsåler. Fodsålerne vender nedad og ryggen er ret. Armene skal være afslappede og hænderne rører gulvet. Pres nu dine ben mod hinanden så hårdt du kan i et statisk pres, mens du langsomt tæller til 100.
Måske kan du ikke holde presset helt til 100 til at begynde med, men så hold en lille pause og tæl videre op. Efter et par gange kan du nå til 100.

Sv: Træning af inderlår!

Oprettet d. 27-06-2012 kl. 11:33 af

Hvis du går i fitnesscenter, kan jeg også anbefale Afro Power Dance eller lign. afrikansk dans. Du træner faktisk hele kroppen, og fordi der er så meget, der foregår med bøjede ben, får du trænet lår/inderlår meget effektivt. Alle kan være med på det niveau, de magter, og det bliver kun sjovere, jo bedre man bliver. Også Zumba, Latin ol. hvor der er meget hoftearbejde er rigtig gode til ben og lår. Jeg har i hvert fald mit livs smækreste lår efter at jeg har trænet disse former 2-4 gange om ugen i et halvt år.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.