Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

AAAAAaargh! er frustreret!

Oprettet d. 05-06-2012 kl. 08:58 af

Hej vil høre om der er nogen herinde der kan hjælpe mig. jeg er en pige på 162 cm høj og vejer 61,5, jeg har de sidste mange år kæmpet med at få de sidste 4-5 kg af, og opnå min vægt fra før jeg fødte min søn, intet hat lykkedes så Jeg startede på at tælle kalorier for en måned siden samt at dyrke motion. Jeg kan se på min krop at den bliver strammet op, men der sker intet på vægten. Hvad gør jeg galt?? jeg holder mig indenfor mit kalorie indtag hver dag og går tilholdtræning i fitness world,heriblandt thai bo, step og andet. derudoverer jeg glad for crossfit. Det er så demotiverende at der intet sker på vægten,og vil lige høre jer ad om i måske kan give mig en forklaring på hvorfor eller hvad jeg evt kan gøre??

Sv: AAAAAaargh! er frustreret!

Oprettet d. 05-06-2012 kl. 18:59 af

Nu skal du huske, at muskelmasse vejer mere end fedt. Så du har sikkert tabt dig, men samtidig er din muskelmasse øget. Derfor ses det ikke på vægten. Hvis jeg var dig, ville jeg hellere glæde mig over kroppens forandring i positiv retning fremfor tal.

Sv: AAAAAaargh! er frustreret!

Oprettet d. 06-06-2012 kl. 07:04 af

Hey
jeg er enig med overstående, vægttabet skal nok komme, hvis jeg var dig ville jeg få målt fedtprocent og muskelmasse. så er det bedre af følge med i hvad der sker. :)

men når kroppen pludselig begynder på meget motion, så kan vægten godt stå stille, fordi det du forbrænder i fedt øger du i muskler, jeg havde selv samme problem da jeg startede for 5 uger siden, jeg har nu opnået et vægttab på 7 kilo.

så bare hæng i ... det skal nok lykkes

Sv: AAAAAaargh! er frustreret!

Oprettet d. 06-06-2012 kl. 19:07 af

Hej,

Tillykke med vægttabet flot!
Motion er jo super godt og det er rigtigt at man tager lidt på i muskelvægt. Jeg tror jeg ville skære ned på kulhydrater og spise magert protein, det er det eneste der hjælper på mig.
Held og lykke :)

Ps. Husk at få den sunde fedt

Sv: AAAAAaargh! er frustreret!

Oprettet d. 06-06-2012 kl. 21:16 af

1000 tak for alle jeres svar. I forhold til protein synes jeg det kan være svært af få nok i løbet af en dag. Men gør da et forsøg med kød, mølkeprodukter og bønner. Igår prøvede jeg at måle hvor mange cm der er forsvundet og kom frem til mellem 7-10 cm over hele kroppen, så det glæder jeg mig også over;)

Sv: AAAAAaargh! er frustreret!

Oprettet d. 07-06-2012 kl. 16:13 af

Hej!
Er du sikker på, at du har udregnet et korrekt ligevægtsindtag? For ja, det kan være muligt at du tager lidt muskelmasse på, men at det skulle gøre op for det fedt som du taber (så hurtigt) virker ret usandsynligt.

Hvad gør du for at tælle kalorier? For det kan også være fordi, at næringsindholdet på de fødevarer du taster ind, er upræcise ift. det faktiske indhold?

Sv: AAAAAaargh! er frustreret!

Oprettet d. 24-06-2012 kl. 14:51 af

Du skal gå ned i dit træningscenter, og få målt dit BMI f.eks en gang hver 14 dag.
Det er den eneste rigtige måde at finde ud af hvor meget der er muskler og hvor meget der er fedt, og hvordan det udvikler sig.
du kan ikke bruge BMI- regnemodellen på denne side, da den kun er et løst regnestykke.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.