Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

ALKOHOL

Oprettet d. 22-08-2012 kl. 09:28 af , sidst redigeret d. 22-08-2012 kl. 09:31

Hej Alle

Jeg ville lige høre om I helt holder jer fra alkohol eller om det bliver til noget fest engang imellem i weekenderne, eller i det hele taget om I indtager alkohol, og i så fald hvilken indvirkning det har på jeres vægttab.

Det skal lige siges at jeg meget sjældent indtager alkohol, bryder mig egentlig ikke så meget om det. Der har dog lige været et par festivaller hvor jeg har drukket. Jeg har en ide om at grunden til mit vægttab er så dårligt er på grund af det, selvom det er i meget små mængder og endda kun blandet med light sodavand.

Påvirker det også dit vægttab negativt, eller er der ingen forskel?

Sv: ALKOHOL

Oprettet d. 22-08-2012 kl. 19:48 af

Jo, det påvirker helt sikkert - kroppen skal ikke bruge energi for at omsætte alkohol - det ryger direkte ud på sidebenene. Det skal dog siges at hvis du overholder dit kalorieindtaget så vil du stadig tabe dig. Hvis du f.eks indtager samme antal kalorier i form af protein vil du tabe dig mere, da det "koster" energi at omsætte proteinet.
Jeg tager et par glas i weekenden - jeg elsker et godt glas rødvin- men hverdagen er uden. Når jeg har drukket lidt mere oplever jeg en opbremsning i vægttabet. Så lidt men godt må være mit råd.

Sv: ALKOHOL

Oprettet d. 23-08-2012 kl. 08:39 af

stina321

Mange tak for svar :0)

Sv: ALKOHOL

Oprettet d. 04-09-2012 kl. 21:14 af

Jeg holder mig helt fra at drikke alkohol - da det forhindrer mig i at opnå mit vægttabs mål. Har tabt mig 47 kg (på 19 mdr) og var på plateau - og alkohol fyldte lidt for meget i kalorie regnskabet :-) så jeg har valgt at lade være med at drikke alkohol indtil jeg har opnået den vægt (mere præcist den krops-fedt procent jeg sigter mod).

Jeg ved ikke helt sikkert om alkohol påvirker stofskiftet/fedtforbrændingen negativt - men jeg ved af erfaring at det påvirker min dømmekræft negativt :-) med hensyn til portions kontrol :-) men det må jo være op til den enkelte selv at vælge - om man synes kalorierne fra alkoholiske drikke passer ind i energi-regnskabet.

Jeg vil vente med at drikke alkohol til jeg har opnået mine mål - og jeg ved, at skal jeg vedligeholde mit vægttab fremover - så er det kun ved sjældne lejligheder jeg vil drikke noget.

Sv: ALKOHOL

Oprettet d. 24-09-2012 kl. 07:36 af

jeg har tabt 21 kg på godt 7mdr og jeg drak alkohol ved festlige lejligheder, man skal bare huske at tænke lidt over maden, så man ikke for for meget af begge dele og indtage alt for mange kalorier, 3 dages messe i herning kan dog godt ses på vægttabet

Sv: ALKOHOL

Oprettet d. 04-10-2012 kl. 13:46 af

Jeg har ønsket at tabe mig 6,5 kg., fra 84,5 og til ca. 78 kg. Jeg er en dreng på 19 og jeg er 182 høj. Jeg har i weekenderne (gerne både fredag og lørdag) tilladt mig selv at tage i byen og drikke, uden at tænke over hvor mange kalorier jeg har indtaget på den konto, og på trods af det har jeg tabt mig 4 kg på ca. 5 uger. Men jeg er slet ikke i tvivl om at mit vægttab ville have været noget større og hurtigere hvis jeg ikke havde drukket. Men jeg har fået mig en sund og kaloriefattig kost, samt 2-3 timers spinning om ugen, så det kan sagtens lade sig gøre selvom man drikker alkohol, og jeg jeg vil sige mellem 15-20 genstand pr. weekend. Men som sagt vil jeg da fraråde at man drikker alkohol hvis man gerne vil tabe sig meget og hurtigt, men at man sagtens kan hvis man som mig bare gerne vil af med dunken, det kræver bare sunde kostvaner og motion.
MVH Simon

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.