Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Fredags vejning D 7/9-2012

Oprettet d. 06-09-2012 kl. 07:21 af

hej alle sammen
min vægt og jeg har ikke været de bedste venner de sidste uger !!

så jeg tog en beslutning i søndags ..NUPO og kun nupo
og juhu ikke sjovt men det virker, så står jeres vægt stille over flere uger så bare snup nogle dag på nupo.

Start vægt 101,9 D 27/12-2011
sidste uge 82,8 kg.
denne uge 80,8 kg.
det er et -2,0 kg.
vægt tab i alt 21,1 kg.

det føles bare så fedt at nå over de 20kg.

til hjælp når jeg kun kører nupo så skriver jeg lige et par linier i dag bogen om hvordan dagen i går gik..og beslutningen om end nu en dag tages dag for dag..godt hjulpet at en stærkt ned af gående vægt.. ja er på hver dag
:-)

glæder mig til at se jeres tal i morgen.

masser af knus linda

Sv: Fredags vejning D 7/9-2012

Oprettet d. 07-09-2012 kl. 07:06 af

Start den 30.7.2012: 61,5 kg
Sidste uge den 31.8.2012: 60,6 kg
Idag den 7.9.2012: 61,9 kg
Siden sidste uge: +1,3 g :-(
Samlet tab: +400 g :-(
Tajlemål: 76 -> 71 cm
Hoftemål: 101 -> 100 cm
Motion for ugen: ca. 60 km cykling + lidt gang (i hvert fald 5 km)

At vægten går op synes jeg ikke er så fedt, når jeg synes jeg holder mig indenfor dagligt kcal indtag. Men hvis det har noget med min cykling og muskelmasse at gøre, så er det jo forståeligt nok.
Ved ikke om jeg vil prøve Nupo som nogen af jer andre, nu må vi se.
Håber jeres resultater er lidt bedre.... :-)
God weekend.

Knus
Sanne

Sv: Fredags vejning D 7/9-2012

Oprettet d. 07-09-2012 kl. 07:16 af

Dejligt at det hjalp med en kick start Linda :-) og Sanne, tror altså du øger din muskel masse, giv det tid så tror jeg også du ser resultater på vægten, og mål cm som jeg kan se du gør :-)

Min uge :-)
Start 5. Juni 12: 82 kg
Sidste uge: 76,5 kg
Denne uge: 76,4 kg
Status: -0,1 kg
Tabt i alt: 5,6 kg

Havde regnet med en lille øgning, har haft alt for meget om ørene og ikke holdt min kcal alle dage, men minus 100 gram :-) så jeg er igen meget tilfreds :-)
God weekend

Sv: Fredags vejning D 7/9-2012

Oprettet d. 07-09-2012 kl. 07:34 af

Jeg vil give TinaJN ret:
Linda godt det hjalp med en kick start og Sanne, du skal måske også se på hvor meget(lidt) du har at tabe af. Det kan godt være at din vægt stiger men at du vil få en slankere fremtoning, muskler vejer mere end fedt.
Min vægt står stille på anden uge 86,5kg og det er jeg stadig tilfreds med, for som jeg skrev i sidste uge har jeg pt. ingen køkkenvægt og har i løbet i denne uge fundet ud af at jeg bor ude på landet ;o)Det har ikke været muligt at finde en butik der solgt vægte inden for 20 km, så i denne weekend må jeg længer væk og prøve lykken.
Jeg har også overvejet, at prøve Nupo for at komme rigtigt i gang igen. Jeg tror bare at jeg venter til en uge hvor jeg skal være alene hjemme. Jeg er ret sikker på at min mand vil sige at det er noget pjat.
God uge weekend og uge til alle.

Sv: Fredags vejning D 7/9-2012

Oprettet d. 07-09-2012 kl. 08:07 af

Så er jeg klar til at være med ved vejningen, har lige skulle vende mig til at at tælle kalorier, men synes det kører nu.

Start den 6.8.2012: 96 kg
Idag den 7.9.2012: 90,1 kg
Siden start: 5,9 kg

Tajlemål: 113 -> 103 cm
Hoftemål: 121 -> 114 cm
Motion for ugen: ca. 15 km løb, dog på løbebånd.

er godt tilfreds, og faktisk ligger min overrakselse ved cm. Men fedt at være på vægten 1 mdr efter start og se et resultat.

Sv: Fredags vejning D 7/9-2012

Oprettet d. 07-09-2012 kl. 08:40 af

Kære alle, der har svaret indtil nu

Tak for jeres opmuntring. Tror også det har noget med muskelmassen at gøre, men er jo ikke vant til at se en stigning, når man motionerer og spiser som man skal. :-)

Men ha' en rigtig dejlig (solrig) weekend.

Sv: Fredags vejning D 7/9-2012

Oprettet d. 07-09-2012 kl. 10:05 af

Hej alle sammen :)
Jeg er lidt ny herinde, har brugt siden her før, men uden at deltage i nogen debatter, og jeg faldt da også hurtigt fra med at bruge siden igen. Det var en skam, for det gik egentlig meget godt med at tælle kalorier den gang, og der var et resultat. Men nu er jeg tilbage, og da jeg ikke længere går i gymnasiet (jeg er 18 år gammel og lige blevet student), har jeg meget bedre tid til at sætte fokus på det her.

Jeg startede denne onsdag med at tælle kalorier igen, så jeg er ikke kommet langt:

Start: d. 05.09.2012: 75,2 kg
I dag: d. 07.09.2012: 74,4 kg
Siden start: -0,8 kg

Jeg ved dog ikke med sikkerhed, om jeg har tabt 800 gr, eller om det bare er noget svingning i min vægt... Min vægt plejer at svinge med 1 kg cirka. Men jeg har overholdt et kalorie-indtag på mellem 1000-1300 kcal om dagen, mit mål er sat 1558 kcal om dagen - det har jeg brugt maks-indtag-beregneren til at regne ud, ud fra at min ønskevægt er 65 kg, og jeg har god tid til at opnå det.

Jeg er 173 cm høj, og ret utilfreds med min krop. Det har jeg altid været, men nok også fordi jeg hele vejen gennem folkeskolen fik det "påpeget" (på en hård måde). Så det er noget, der har naget mig alle dage, men jeg har altså også været endnu tykkere, end jeg er nu. Og jeg har aldrig været aktiv - boede langt ude på landet med mine forældre, så jeg har f.eks. -aldrig- cyklet, hvilket jeg er begyndt på nu (kommer fra Lars-Tyndskids-mark i Nordjylland, nu bor jeg i Randers), og det er altså godt nok hårdt. De sidste to dage har jeg cyklet 5 km, og bare der føler jeg, at jeg er ved at dø, så hvis jeg cykler 5 km hver dag, håber jeg, at jeg snart kan cykle længere endnu. For nogle uger siden var der Randers-uge her, og der var sådan et cykelløb, og jeg fik idéen, at næste år vil jeg også kunne cykle de her 40-50 km.
Og jeg er altså lidt et konkurrence-menneske, så det der med at gøre noget, og så se resultater, det er det, der holder mig i gang. Men hvis der ikke sker noget, er jeg desværre også hurtig til at stoppe og finde på noget nyt at lave...

Det var "lidt" om mig, jeg håber, jeg kan være en del af det gode fællesskab herinde. Nu kender I mig lidt bedre, så i fremtiden skal jeg nok lade være med at skrive en lang roman til fredags-vejningen!

Sv: Fredags vejning D 7/9-2012

Oprettet d. 07-09-2012 kl. 10:44 af

Fantastisk med de flotte vægttab - bliver lidt misundelig og er faktisk ret sur på mig selv - har taget 0,6 kg på i denne uge!
Jeg kan simpelthen ikke holde mig fra brød! ØV det er irriterende!
Det kan godt være at jeg skal hoppe på Nupo-vognen evt til morgen og frokost. Aftensmaden er sammen med familien og den har jeg ingen problemer med at overholde. Har haft susende travlt på arbejdet og bruger den som undskyldning - men hallo! Der er ikke længe til mit delmål og der mangler 14 kg! Nå, men det når jeg ikke - og hvis jeg kan nå at smide 4-5 kg inden midt i oktober så er jeg tilfreds under 90 kg det skal jeg bare kunne!

Startvægt 102,6 kg
Nu 94,5 kg
Vægttab denne uge +0,6 kg
Vægttab i alt -8,1 kg

God weekend til alle!

Sv: Fredags vejning D 7/9-2012

Oprettet d. 07-09-2012 kl. 10:45 af

...lige et spørgsmål!
Er det kun nupo og intet andet?
Ingen mellemmåltider?
3 x nupo pr dag?

Knus Stina

Sv: Fredags vejning D 7/9-2012

Oprettet d. 07-09-2012 kl. 11:08 af , sidst redigeret d. 07-09-2012 kl. 11:16

Startvægt 13/4-12: 84 kg
Vægt for to uger siden: 65,9 kg
Vægt denne uge: 64,9 kg
Vægttab denne uge: - 1,0 kg
Vægttab ialt: -19,1 kg

Fik ikke skrevet sidste uge - jeg har også susende travlt på arbejdet...Nupo har hjulpet mig meget - i starten levede jeg nærmest af det og det var ok - det værste er det kunstige sødemiddel, men overvægt er ved Gud også farligt så jeg gik på kompromis med mine øko principper, og det er DET, samt kalorietælling og motion der har virket for mig. Mit job består meget af at køre rundt alene i bil....her har Nupo været super - også Nupo meal replacement barer har reddet mig mange gange, så selvom det ikke er sundt, så har jeg dog vurderet det var det der skulle til i mit tilfælde.
Jeg er stort set ude af Nupo nu og har lært at spise MEGET sundere og mindre nu.

Må endnu engang tale varmt for løb - det er Guds gave til nem, effektiv og billig motion. Jeg har tre små børn og det fungerer perfekt!
Jeg startede ud helt fra ELENDIG form (var ved at falde om efter 1 min.), til nu at løbe 5-8 km i streg 3 gange om ugen og jeg er vild med det :-)

Så til de af jer der overvejer....afsted med jer i nogle ordentlige sko og så betyder det alverden med lækkert tøj:-)

Sv: Fredags vejning D 7/9-2012

Oprettet d. 07-09-2012 kl. 13:26 af

svar ang. NUPO

jeg spiser chokoladebar 60gr som gælder for 2 potioner.
thaisuppe 32gr og en sjælden gang chokoladepulver 32gr

det hedder sig at man skal havde 6 potioner som kvinde.. og helst dem som pulver form,,

men jeg er nu mest til chokoladebarene og ja det blæser jeg på.

en alm dag kan god kun hedde 3 bar..de smager lige så godt som et stk alm chokolade..
vægten var faldet længer ned her til morgen så holder også dagen i dag på nupo.+ et et glas rødvin :-)
man skal jo også huske at leve.

ps. eller ret flotte resutater :-) bare giv den gas

Sv: Fredags vejning D 7/9-2012

Oprettet d. 07-09-2012 kl. 14:16 af

Hej alle
Jeg er lige startet, og hvor er det fedt med fredags vejning, så jeg kan endnu ikke dokumenterer fremskridt, ,men starter på 85 kg, og håber på at det hjælper hvis jeg tæller kalorier og har et arbejde hvor jeg hverdag når minimum 15000 skridt :)

Sv: Fredags vejning D 7/9-2012

Oprettet d. 07-09-2012 kl. 18:17 af

Frukaas

Rigtig flotte resultater, som du har opnået. Jeg vil også gerne selv komme i form til at kunne løbe på den måde... Er også i så dårlig form, som du var til at starte med. Så må jeg spørge - hvor lang tid har det taget dig, at komme i så god form? Og hvordan holder du motivationen oppe? Jeg synes, det er så hårdt og ikke spor sjovt, så jeg dropper det altid igen, fordi jeg synes, det er så ubehageligt... (Piv piv..)

Sv: Fredags vejning D 7/9-2012

Oprettet d. 08-09-2012 kl. 15:07 af

Hej.
Så er det første gang jeg skriver herinde. Har fulgt lidt med herind de sidste 2-3 uger for at se hvordan stemingen er herinde, og det virker til at være ret low key uden pegen fingre og "bedre vidende" personer.

Men ganske kort om mig selv, er 36 år. Og uden at jeg vil gå for meget i detaljer og kede jer med disse, så må jeg erkende at jeg kommet ud på et skråplan for at sige det mildt.

Årsagerne er mange og har taget mig lang tid om at erkende det, og ikke mindst få taget mig sammen til at gøre noget ved det. Primært en kæmpe nedtur efter en tur til Helman og Kandahar i 2006 og 2007, koblet det med andre begivenheder kort der efter, har mere eller midre resulteret i at jeg har befundet mig i et sort hul, og først i forsommeren er kommet til den erkendelse at der skal gøres noget, og ikke mindste viljen til at gøre noget ved det. Men apati, social isoaltion, motivation og lysten til at være sammen med andre har i korter eller længere perioder over de sidste 4 år resulteret i at min vægt gik fra cirka 100kg(nornalvægt er ca. 90-92kg vil jeg tro,er en ret stor fyr), til at eksplodre til ca. 165kg. Og da selverkendelse er fantastisk ting, og endnu bedre når man tager skridtet vidre og prøver at få gjort noget ved det, brugte jeg noget af sommeren på at forberede mig selv mentalt på at der skal ændringer til.

Så 4. august var dagen jeg har indledte første del af kampen. Så fra er været gået fra en ret imponerende sumo agtigt kampvægt på 164,5kg "ned" til 149.1kg her til morgen. Så et vægttab på 15,4kg på en måned og 3 dage er ikke så ringe enda.

Nu er jeg godt klar over at så hutigt et vægttab sandsynligvis ikke er voldsomt sundt, men jeg er villig til at tager den del med for at give mig selv nogle hurra oplevselser, som jeg ved der skal til for at motivere mig selv til en kamp der kommer til at vare længe. Og så må jeg bygge andre elementer på hen ad vejen som genoptagning af mere seriøst motion og bedre kost når jeg føler at jeg er mentalt er op til det.

Som en klog mand engang sagde, en ting af gangen, så kan det ikke gå helt galt.

Sv: Fredags vejning D 7/9-2012

Oprettet d. 08-09-2012 kl. 16:07 af

Er du da vanvittig, godt gået sprocket! Og ja en ting ad gangen, det er hvad man kan overskue. Og er da imponeret over dit vægttab ind til nu. Man skal bare være mentalt klar til det. Tror ikke folk som aldrig har kæmpet med vægten kan sætte sig ind i hvor meget det kræver at tage den kamp op.
Til alle jer nye velkommen til, jeg har meget ud af at "komme" her til fredagsvejning, det håber jeg også I vil få :-)

Sv: Fredags vejning D 7/9-2012

Oprettet d. 08-09-2012 kl. 17:51 af

Dejligt at se så mange nye ;-)
Der var en der skrev, at her er en god tone, ja selvfølgelig er der det. Vi er jo alle i samme båd og har har brug for skulderklap og ros når det er gået godt og opmuntring når der ikke er sket så meget på vægten.
Jeg har i dag fået købt en ny køkkenvægt, så fra i morgener det meningen at jeg kommer stærkt tilbage.
Vi mødes på vægten på fredag.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.