Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Motivation - hvor finder I den?

Oprettet d. 04-08-2017 kl. 16:13 af

Og hvordan fastholder i motivationen?

Jeg er i øjeblikket meget motiveret, hvilket er normalt i starten og når vægten og dermed vægttabet er højt.

Men jeg ved også at den falder med vægten.

Ligenu bruger jeg de tidspunkter hvor jeg lækkersulten til at motivere mig selv med at det er lige præcis på de tidspunkter at jeg taber mig, fordi jeg vælger ikke at lytte til lækkersulten.
Det bliver nok ikke ved med at være sådan.

Så jeg vil høre om I andre har tips og tricks til at fastholde sig selv i dem positive tankegang?

God weekend til alle.

Sv: Motivation - hvor finder I den?

Oprettet d. 04-08-2017 kl. 21:23 af

Åh, det er et svært spørgsmål. Tror at du kan revolutionere slankebrancen, hvis du finder svaret på det spørgsmål. Jeg har været mere eller mindre overvægtig i de sidste 20 år. Så jeg kender alt til svigtende motivation og med det resultat at alle de tabte kilo bare kommer på igen....plus et par ekstra stykker af slagsen :(
Jeg har i perioder spist meget fedtfattigt og har talt kalorier og har også tabt mig en del. Som hovedregel har jeg kunnet holde den strenge diæt og motivationen i ca 4 mdr og så er det gået ned af bakke derfra :( Desværre!!
Denne gang prøver jeg noget helt nyt, nemlig LCHF. Jeg har egentlig altid været modstander af de mange forskellige moderne kure, men jeg kunne simpelthen bare ikke overskue at skulle sulte i 4-5 måneder igen. Og jeg må sige, at jeg har fået en flyvende start. Jeg er slet ikke sulten og jeg kan holde min enorme sukkertrang i ave. For første gang i mit liv tror jeg. Og jeg har på tre uger tabt 6 kg. Men, men, men jeg har jo kun været igang i 3 uger, så om den gode oplevelse vil holde fremover ved jeg ikke. Men det føles bedre end de andre gange, fordi jeg egentlig ikke føler jeg går glip af noget og fordi jeg ikke er sulten!! Jeg spiser mig mæt når jeg er sulten.
Egentlig tror jeg på, at der findes flere forskellige måder at tabe sig på og at kunsten er at finde den, der tiltaler en bedst og som man kan leve med i hverdagen. Jeg kender også mange, der har tabt sig en del på 5:2 kuren, men den kunne aldrig blive noget for mig. Jeg er simpelthen færdig med at være sulten!!
Jeg ved godt, at jeg ikke har svaret på din forespørgsel og er kommet med gode tips og tricks, men nu har du da fået nogle tanker herfra. Jeg håber for dig at din motivation holder. Jeg regner med at være her på siden i laaang tid, så jeg skal nok heppe fra sidelinjen :)

Sv: Motivation - hvor finder I den?

Oprettet d. 09-08-2017 kl. 09:49 af , sidst redigeret d. 09-08-2017 kl. 09:50

Min motivation ligger i mit udseende. Jeg kan ikke holde ud at se mig selv i spejlet. Jeg kan ikke holde ud at se de deller, der flopper ud over bukserne. Jeg hader det. Jeg har altid været slank, dyrket meget motion og har altid kunne spise nøjagtigt som det passede mig, men så fik jeg børn og alderen ændrede også på forbrændingen. Jeg dyrker stadig meget motion, så der kan jeg ikke skrue på knappen.

Jeg har aldrig været på en slankekur og heldigvis fandt jeg denne side, hvor jeg kan se, hvad det indeholder det mad jeg spiser og hvilken øjenåbner. Heldigvis kan jeg stadig spise en del af det mad jeg kunne inden, men bare i meget mindre portioner. Der er stadig mulighed for et glas rødvin en enkelt kage eller slik fredag med børnene, men ikke til daglig.

Sidst jeg talte mine kalorier tabte jeg ca. 12 kg nu er halvdelen så kommet igen, men nu ved jeg at jeg kan, så jeg skal ikke så langt op igen. Jeg ved, det tager lang tid, men kalorietælleren hjælper mig til at rette ind på den rigtige hylde igen.

Jeg finder også motivationen i fredagsvejningen. Jeg syntes det er fedt, at vi kan heppe og hjælpe hinanden i medgang og modgang. Jeg tror jeg har skrevet min vægt ind her på siden de sidste 4 år og tror på at det skal jeg gøre i fremtiden, hvis jeg vil holde fast. Jeg kunne eks. se at min vægt sidst var så høj i 2013, hvilket også giver motivation til at komme ned igen.

Jeg glæder mig til at læse, hvad der holder jer andre oppe.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.