Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Nu det altså nu!

Oprettet d. 09-07-2012 kl. 09:34 af

Så har jeg sat mig for at det er nu jeg skal tabe mig! Og enten så gør man det eller også gør man ikke. Og nu GØR jeg det altså. Jeg har lige kæmpet mig igennem en depression som gav nogle ekstra kilo på sidebenene, men hvis jeg kan komme igennem det - så kan jeg sgu også tabe mig! Hallo, for mig handler det meget om mindre potioner og drop al den junk jeg har fået, men under depressionen var det det jeg kunne overskue - men nu er det SLUT!
Inden min depression vejede jeg også for meget, så der er bare kommet ekstra på. Før depressionen vejede jeg 90 kilo ca, hvilket min start vægt også er herinde. Nu vejer jeg 97,8 kg! Det har givet mig et chok - skal aldrig over 100 kg - så nu er det nu! Nu skal der smides 30 kg!!


Vægttab sæt i gang! :)

Sv: Nu det altså nu!

Oprettet d. 09-07-2012 kl. 09:58 af

super flot. bare hæng i og du har ret når man har besejeret "bæstet" depression :-) ja så kan man det meste.
jeg har også været der. og er nu også i fuld gang med at smide mine extra kg.
det er en sej kamp og der er dage hvor man syntes at det går meget op af bakke :-)
men så er det dejligt at kunne hente indspiation her inde :-)
mit problem lige nu er at jeg i lang tid har fået alt for lidt kalorier ..og at min krop er sat på hvile !! så det rykker ikke en fis ved vægten. og jeg kan ikke lade være med at veje mig hver dag..øv men jeg har også kun været her inde i 1 uge i dag..men har dog været igang siden 3 juledag :-) og har da også tabt mig fint næsten 18kg. :-) så skal ikke klage..men der er stadig væk lang vej hvis jeg skal kunne sige at jeg har en normalt BMI.
men held og lykke.. du kan jo skrive din vægt ind om fredagen det er vi en del der lige er started på og det hjælper på humøret :-)

Sv: Nu det altså nu!

Oprettet d. 09-07-2012 kl. 17:39 af

SÅ fedt, LuluMcShine! At du er kommet dig så meget oven på depressionen, at du nu kan overskue at sætte fokus på vægttab, det er bare SÅ godt! :-)
Og mht. for få kcal., Elberfeldt, så er det en dræber! Så jeg håber, du giver den en ordentlig skalle med flere kcal. indenbords. :-) Jeg er også i gang med at finde et gode leje mht. hvor mange/få kcal., jeg trives med. Det er lidt svært. Jeg gætter dog på, at det kcal.indtag, der passer mig bedst, er mellem 13- og 1500.
Kh. Mona.

Sv: Nu det altså nu!

Oprettet d. 09-07-2012 kl. 17:42 af

Forresten Elberfeldt... var lige inde på din profil. Du er jo halvvejs! :-) Hvor er det dejligt! Tillykke! :-)

Sv: Nu det altså nu!

Oprettet d. 09-07-2012 kl. 20:41 af

Mange tak for jeres søde kommentarer :)Jeg har så glad for at være ovre min depression, har stadig lidt bivirkninger af at være kommet af medicinen, men det skal nu nok komme :)

Tror jeg vil melde mig på det fredags-vejning, tror det kunne være dejligt at være i et forum at dele sine sejre (og evt. dårlige uger) ;) I stedet for det bare står i ens dagbog eller lignede.

Har engang fuldt de danske vægtkonsulenter og hold op jeg har nydt bare at spise sundt eller sundere i dag, og stadig har holdt mig fint ang. kalorier og ikke skulle spise 600 gram grøntsager. Har endda nok kalorier til at lave en lille dessert af græsk yoghurt med bær - mums :)

Jeg har sat mit kalorieforbrug til ca.1300-1500, hvilket vil give et vægttab på ca. 1kg om ugen - hvis jeg selvfølgelig overholder det ;)

LULU

Sv: Nu det altså nu!

Oprettet d. 09-07-2012 kl. 21:07 af , sidst redigeret d. 09-07-2012 kl. 21:08

Velkommen LuluMcShine.
Den første beslutning til et vægttab er, at du der begyndt her, så skal du se der skal nok med tiden komme resultater. Du har jo bevis at du kan kæmpe, da du jo er kommet igennem en depression.
Til alle jer andre, så mødes vi på vægten på fredag. Jeg er spændt på hvordan ugen er gået, jeg syntes, at jeg siden i fredags har været til en lang fest, men tiden må vise om det kan ses.

Sv: Nu det altså nu!

Oprettet d. 09-07-2012 kl. 21:13 af , sidst redigeret d. 09-07-2012 kl. 21:14

Hej Lulu!

Stort tillykke med din beslutning - du skal nok klare det! Hvis man kan slå depression, kan man også slå 30 små, dumme kilo. :)
Husk at vi andre herinde er i samme båd som dig, så hvis alting bliver for hårdt, så kom herind og se om ikke der er nogen, der giver et klap på skulderen. Og så er et godt råd (som en del af os herinde går efter) at tage en dag ad gangen. Det lyder banalt, men det virker virkelig! Hvis du virkelig har cravings, eller bare synes det hele er surt, så spørg dig selv, om du ikke kan holde det bare resten af dagen. Og hvis du alligevel falder i - så er hver dag en ny begyndelse.

Jeg hepper på dig! (Vi er forresten næsten samme udgangspunkt - jeg er 1.73 og startede på 97 kg i denne omgang. Det er da lidt skægt. ;) )

Sv: Nu det altså nu!

Oprettet d. 09-07-2012 kl. 21:22 af

Hej SuperElis,

Mange tak :) Ja, det jo det jeg tænker - så er 30 kg ingen ting! Det lyder meget fornuftig med at tage en dag af gangen, det er også sådan mit liv har været de sidste 2 år med depressionen, og det har jo fungeret meget godt, så måske jeg bare skulle bruge den igen med vægttabet! :)

Aarh, pudsigt! Så kan det jo være vi kan følges ned af ;)

Sv: Nu det altså nu!

Oprettet d. 09-07-2012 kl. 23:12 af

Kandis: Fest skal der være plads til, synes jeg! Men mon ikke, du, ved at overholde kcal.grænsen resten af ugen, snildt kan få rettet op på det, der evt. er kommet på i løbet af din fest. ;-) Jeg har det meget afslappet mht. fest - stor som lille. - Det skal der være plads til. Når vi når vores ønske vægt, vil vægten jo også svinge med nogle kilo. Sådan er det bare. :-) Det handler jo bare om, at få det vendt igen, hvis der har været fest, ferie eller andet, der påvirker vægten negativt.
Jeg er SÅ klar til på fredag! - og er et levende bevis på, Lulu, at ingen peger fingre, hvis der er en dårlig uge (se vejningen i fredags). Det er skønt! Og meget nemmere at komme op på hesten igen, når der ikke bliver kørt rundt i en vægtøgning. :-)
Og så lige en sidste ting, Lulu... jeg er vildt imponeret over din forholdsvis lille vægtøgning under din depression. Med bivirkninger af antidep. og manglende overskud til at vælge det sunde, så er det godt nok flot, du ikke har taget mere på! Skulderklap til dig!

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.