Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Øv altså, hvad gør jeg galt? :(

Oprettet d. 14-08-2013 kl. 09:02 af

Øv altså.. Jeg har nu talt kalorier i en uge, men synes ikke det virker så godt for mig denne gang.. Sidst smed jeg omkring 4 kg på 14 dage.. Denne gang har jeg tabt 1,5 kg, men nu taget lidt på igen (300g. Jeg holder mig under eller lige omkring 1300 kcal. Jeg er 25 år og er 1.58 cm høj og vejer 68,3 idag og det er meget vigtigt for mig, at jeg taber mig relativt hurtigt grundet en sygdom. Jeg kan pga bækkengener fra bækkenløsning ikke folde mig voldsomt ud i motion, men jeg går ture, ordner have, støvsuger, cykler osv - hvad gør jeg galt? Har I erfaringer med en lynkur, til at kickstarte vægtabet, eller kommer de kg på med det samme igen, hvis man bagefter tæller kalorier? Åh, håber I vil hjælpe mig, da jeg er helt nedtrykt over det her!

Sv: Øv altså, hvad gør jeg galt? :(

Oprettet d. 14-08-2013 kl. 09:58 af

1,5 kg på fire uger er selvfølgelig ikke voldsomt meget, men det er da heller ikke håbløst!
Det tog tid at tage kiloene på, så normalt ville jeg bare sige, at det må tage sin tid at tabe dem igen. Skriver du ALT ned hvad du indtager, både mad, snacks og drikke? Hvis ikke, kan fx snacks godt snyde lidt, så man faktisk får flere kcal end man tror. Jeg synes 1300 kcal lyder af lidt, så at skære yderligere ned ville være meget svært for mig. Så hvis ikek du kan ændre på indtaget, må du ændre på forbrændingen. Prøv noget muskel-opbyggende motion, da muskler vist er med til at øge forbrændingen. Der må du også kunne finde nogle øvelser der er OK for dig og som du evt kan lave derhjemme. Det hjælper selvfølgelig ikke på tab af kilo her og nu, "kun" tab af fedt.

God arbejdslyst
//Mie
//Mie

Sv: Øv altså, hvad gør jeg galt? :(

Oprettet d. 14-08-2013 kl. 10:29 af

De 1,5 er på en uge, men noget er røget på igen, hvilket jeg ikke forstår? Jeg har gået i motioncenter, men det er simpelthen for hårdt endnu desværre.. Ja, jeg skriver ALT ned. Synes det er lidt håbløst lige nu, når det jeg gør tilsyneladende ikke virker, trods det gjorde sidste gang :(

Sv: Øv altså, hvad gør jeg galt? :(

Oprettet d. 14-08-2013 kl. 13:43 af

1,2 kg på en uge er altså VIRKELIGT meget i min optik. Det lyder som om du er på rette vej, så "don't worry".

Husk at du som kvinde er underlagt hormonernes lunefulde påvirkning af din krop. Jeg kan stå helt stille i visse 10 dage om måneden, selvom jeg gør præcis det samme andre 10 dage hvor jeg taber mig 1 kg.

//Mie

Sv: Øv altså, hvad gør jeg galt? :(

Oprettet d. 14-08-2013 kl. 20:19 af

Vil også sige at umiddelbart er 1,2 kg på en uge, med din højde og vægt, meget flot! Mener at når man ikke er meget overvægtig, så er 500g om ugen helt normalt.
Jeg har nogle uger smidt 1,4 kg, men så har jeg typisk taget noget på ugen efter. Tror det handler om væske balance.
Synes du er godt på vej, prøv at tage de positive briller på og ros dig selv (du må gerne låne mine positive briller) :-)

Sv: Øv altså, hvad gør jeg galt? :(

Oprettet d. 14-08-2013 kl. 23:55 af

Jeg låner lige dine briller og kæmper videre med et smil! :) 1000 tak for lidt opbakning, tror faktisk lige præcis, at det var dét jeg havde brug for! :)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.