Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Opfølgning - Hvor meget har du tabt pt

Oprettet d. 20-06-2012 kl. 13:49 af

Hej alle!
Syntes det var på tide at tage en ny runde med status på vægttab.
Jeg har nu tabt godt 5 kg på godt 3 uger. Står lidt stille lige nu og kan godt blive lidt utålmodig. En kollega har tabt 16 kg på ca 4 måneder - han fortælle også at han efter 3 uger havde 2 uger hvor han kun tabte 200 gram! Men det handler om at hænge i og holde motivationen oppe!
Min badevægt begyndte lige pludselig at vise 3 cifre og noget måtte gøres - jeg har et mål om 80 kg til 1. oktober 2012 - jeg glæder mig til at nå i mål og kunne passe en smuk kjole som lige nu bare hænger og griner af mig i skabet!
Glæder mig til at høre hvad I har tabt jer. Motivation modtages gerne.
Knus Stina

Sv: Opfølgning - Hvor meget har du tabt pt

Oprettet d. 20-06-2012 kl. 17:41 af

Jeg har tabt 4 kg på 3 uger, og min mand har tabt 8,2 kg i samme periode. Jeg har også haft en uge, hvor det stod stille. Men en dag om ugen (gerne i weekenden), spiser jeg, hvad jeg har lyst til. Det kan godt kickstarte vægttabet igen. Kroppen vænner sig jo til det lave kalorieindtag, så det er godt at variere det en gang imellem.

Sv: Opfølgning - Hvor meget har du tabt pt

Oprettet d. 23-06-2012 kl. 18:59 af , sidst redigeret d. 23-06-2012 kl. 19:04

Nu har jeg kun været i gang i små tre uger i denne omgang, men jeg har da smidt alt i alt 3,5 kg allerede. :) Det kan man da kun være tilfreds med.

Siden min højeste vægt (103 kg sidste år på et tidspunkt) har jeg i alt tabt 9,5 kg. Det går langsomt, men det går fremad! :)

Mht. motivation, så læste jeg et andet sted på nettet om en, o havde tabt sindssigt meget (mener det var 50 kg eller noget i den dur), som egentlig havde været meget fortvivlet ved tanken om at skulle holde øje med sin kost i meget lang tid for at kunne tabe bare noget af den vægt, hun havde taget på. Hun var lige ved at give op, da hun spurgte sig selv:

Kan du gøre det, bare idag? Ikke resten af året, men bare idag?

Og det gjorde hun så hver dag derefter. Lige pludselig var kiloene væk. Jeg synes det er alletiders mantra, for det giver også plads til at samle tråden op dagen efter, hvis man nu kommer på afveje. De sidste par gange hvor jeg har været fristet har jeg lige stoppet op og tænkt: "Kan du holde det bare resten af dagen?" Og det kan jeg som regel. Det har virkelig været en god indstilling for mig! Det er det du gør her og nu, der tæller.

Held og lykke med dit videre vægttab - vi kan godt!! :D

Sv: Opfølgning - Hvor meget har du tabt pt

Oprettet d. 24-06-2012 kl. 09:58 af

Tusind tak for dit svar - det der med at sige til sig selv om man kan holde den resten af dagen... Jo det er et simpelt redskab som jeg allerede brugte i går! Havde været til firmaudflugt med god mad og vin ... Vægt op lørdag morgen, men heldigvis ned til udgangspunktet her til morgen - jubiii!
Har nu tabt 5,6 kg på knap 4 uger og det er jeg tilfreds med :-)
Det handler om at holde fast og tage det lange seje træk!

Sv: Opfølgning - Hvor meget har du tabt pt

Oprettet d. 24-06-2012 kl. 10:24 af , sidst redigeret d. 24-06-2012 kl. 10:55

Jeg har tabt mig 3 kg i alt det sidste halve år og nu vejer jeg 124,5. jeg har været on/off på denne side men har fundet min gyldne løsning.
Jeg har fundet ud af hvor mange kalorier jeg skal indtage når jeg er på min ønskevægt 65 kg og det er 1900 kcal
Det er godt nok mere end hvad jeg vil spise for vil jo gerne det går hurtigt.
Men så er der den bonus ved det at jeg skal ikke til at lave om på min kost igen når jeg kommer ned på min ønskevægt.
Langsomt men sikkert derudover skal jeg dyrke motion og på den måde bestemmer jeg selv hvor hurtigt de overflødige kilo skal af. held og lykke alle sammen og det i har opnået kan i kun være stolte af og lidt er bedre end ingenting ;-)

Sv: Opfølgning - Hvor meget har du tabt pt

Oprettet d. 25-06-2012 kl. 20:21 af

Jeg er forholdsvis ny her på siden, men har det sidste år tabt mig ca. 30 kg. Da jeg havde tilmeldt mig her på siden, begyndte det at tage overhånd. Jeg kunne pludselig ikke tænke på andet end kalorier, så pt. tæller jeg ikke (og holder også en pause m. vejning). Jeg ønsker at tabe mig langsomt og sundt. For mig er det helt klart en livstilsændring og ikke en kur. :) Om det så tager mig 3-4 år mere, før jeg har tabt de sidste 40-50 kg., så er jeg tilfreds. :) Min psyke skal kunne følge med, og jeg vil gerne holde det resten af livet. Det tror jeg, der er større sandsynlighed for, hvis jeg laver små ændringer af gangen og langsomt vænner mig til en lavere og lavere kalorie indtag. Det har i hvert fald virket for mig det sidste år. :) Jeg ved så også godt, at vi alle er forskellige og det, der virker for mig, ikke virker for andre - og omvendt. :)
Selvom jeg ikke tæller, så er jeg fortsat aktiv her på siden, da det motiverer mig at læse om jer andres vægttab/kamp med vægten. Det holder mig ved ilden. :)
Fortsat god kamp!

Sv: Opfølgning - Hvor meget har du tabt pt

Oprettet d. 26-06-2012 kl. 10:01 af

Hold nu op!!!Det er mennesker som dig jeg bare har SÅ stor respekt for!!!
Det er simpelthen fantastisk det du har gjort!
Jeg læste din profil (min er også offentlig) og det er selvfølgelig klart at når man får sukkersyge så skal man tage fat i problemet.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan omgivelserne har reageret på dit vægttab? Det er en af de ting jeg glæder mig lidt til at opleve - det at folk pludselig kan se at der er sket noget og reagerer på det - det er jo også en kæmpe motivation :-)
Jeg har nu tabt 6,2 og ved at når jeg har tabt ca 10 kg kan folk se det.
Som du siger skal psyken følge med - jeg har det sådan at jeg tænker: "kan jeg genkende mig selv - vil jeg ændre mig i personligheden eller hvad?" Det kan faktisk godt være lidt skræmmende, men selvfølgelig skal jeg nok bevare mig selv - blot i en mindre og forhåbentlig også gladere udgave :-)
Det med at tælle kalorier virker godt for mig - det har virkelig været en øjenåbner for mig - hvad det egentlig er jeg har gået og puttet i munden! Det løber jo op. Men selv om jeg kun har været i gang i små 4 uger så kan jeg mærke at jeg allerede godt ved hvor grænserne er og hvilke fødevarer jeg helst skal gå udenom. En dag i weekenderne - sådan cirka - har jeg spist hvad jeg ville pga af fester mm. Og det fungerer jo - det er hverdagen som betyder mest!
Men som sagt kunne jeg godt tænke mig at vide hvad venner og familie har sagt til dit store væggtab og hører også gerne fra andre med gode/mindre gode oplevelser.
Også rigtig god vind herfra :)

Sv: Opfølgning - Hvor meget har du tabt pt

Oprettet d. 26-06-2012 kl. 18:56 af

Hvor er du sød! Hold da op, hvor dine ord varmer! :) Tak!
Jeg har haft de samme tanker som dig. Vil vagttabet ændre min personlighed? - vil jeg måske få lyst til at flirte med andre end min mand? Jeg er utrolig glad for min mand, og ønsker absolut ikke at såre ham. Jeg har bare hørt og læst om andre, der har tabt sig mange kg., hvor de pludselig får trang til at gå i byen og flirte uhæmmet, fordi de måske føler, de er gået glip af noget tidligere pga. for stor vægt.
Det har jeg faktisk været ret bange for, ville ske for mig. MEN - selvom jeg mangler mange kg. endnu, så har mit vægttab styrket vores forhold. Jeg føler mig mere sexet, er stolt af min præstation, og har derfor mere selvværd og -tillid. Min mand har aldrig brokket sig over min vægt, selvom jeg var slank, da han mødte mig. Nu er han bare så stolt af mig, og giver mig endnu flere komplimenter end han gjorde før (har ellers aldrig manglet komplimenter fra ham). Så jeg er ikke bekymret længere. :)
Mht. omgivelserne har de fleste i min omgangskreds reageret utrolig sødt. Både min egen familie og svigerfamilien roser mit vægttab til skyerne. Der skulle også 10 kg. vægttab til, før de kunne se det. Mine venner nævner det også tit. De er gode til at give komplimenter (det kan næsten blive for meget... :) Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal sige. Som stor pige er man jo ikke så vant til det). :)
Så er der nogle få, som... ja... de nævner intet. Også selvom jeg indviede dem i mit projekt, da jeg startede. Vi ses med nogle måneders mellemrum, men der bliver hverken spurgt til projektet eller komplimenteret. Jeg var lidt ked af det de første gange, jeg var sammen med dem, for jeg troede vi var tætte. Men samtidig med vagttabet er jeg også begyndt at tænke mere på mig selv. Jeg har brugt alt for meget energi på venskaber, som har tappet mig for energi. Jeg vil gerne være noget for andre, men jeg er begyndt at passe bedre på mig selv, og ikke give mere end jeg har. Hvis der ikke kommer noget tilbage (sådan generelt. Jeg har forståelse for dårlige perioder med manglende overskud), så har jeg ikke længere plads til dem i mit liv. Puha... det lyder koldt, men det hjælper helt enormt på mit vægttab, at få ryddet op. Det er svært, men godt, tror jeg. :)
Sikke lang en kommentar. Jeg undskylder. :)

Sv: Opfølgning - Hvor meget har du tabt pt

Oprettet d. 26-06-2012 kl. 19:05 af

Forresten stina321 - jeg kan ikke se din profil. Der står, den er privat. :)

Sv: Opfølgning - Hvor meget har du tabt pt

Oprettet d. 26-06-2012 kl. 22:44 af

msb83
Din præstation er fantastisk. Efter jeg har læst din kommentar har jeg fået min motivation igen. Jeg har selv for et par år siden tabt 31 kg på 11 måneder men modsætning til dig fik jeg ingen opmærksomhed fra min samlever og da jeg gik fra ham tog jeg desværre 20 kg på igen. jeg har endelig fået mit overbevist om at det ikke var min skyld. Med hensyn til at du rydder op i venskaber, det lyder slet ikke koldt. Det er nødvendigt for dig selv og kunne sige fra og ikke føle man spilder sin tid på folk der virker som om de ikke gider én. KEEP UP THE GOOD WORK GIRL!!

Sv: Opfølgning - Hvor meget har du tabt pt

Oprettet d. 26-06-2012 kl. 23:26 af

Kikkimus.
Jeg snøfter lidt... Hvor er du sej! Jeg kender ikke din historie, men det er alligevel dejligt at læse, at du er kommet fri af din skyld følelse! Den kan du overhovedet ikke bruge til noget. Der er ikke noget så energi dræbende som skyldfølelse.
Det glæder mig, at du er klar til at tage kampen op igen. :) Jeg tabte mig 12 kg. for et par år siden, men fik en slem nedtur kort efter, og tog 25 kg. på. Og sådan vil det nok være for os, der spiser med følelserne. Nedture vil betyde en vægtøgning, men jeg tror på, at vi altid kan komme op på hesten igen. Og forhåbentlig vil vi lære med tiden at begrænse øgningen. :) Det er i hvert fald et af mine mål. :)
Jeg må også sige, at jeg tager hatten af for, at du tog konsekvensen af dit dårlige ægteskab, og sagde fra. Det kan ikke have været en nem beslutning at føre ud i livet.
You go selv girl! ;)

Sv: Opfølgning - Hvor meget har du tabt pt

Oprettet d. 27-06-2012 kl. 09:00 af

Kære msb83!

Så har jeg åbnet den :)
Tak for dit svar og jeg kan kun tilslutte mig kikkimus og sige at man skal bruge tid på det og dem der giver en glæde i livet!
Dem der ikke siger noget, kender jo ikke noget til at kæmpe en kamp og de ved ikke, hvor meget det fylder i hverdagen - fra man står op om morgenen til man lukker sine øjne når man går i seng.
Og med hensyn til din mand, så nyd at du har en af dem der elsker dig uanset hvad - sådan en har jeg også!
Og man kan jo godt flirte lidt med andre uden at man bruger det til andet end at stive sit selvværd af :)
Jeg håber vi kan holde lidt kontakt her på siden og støtte hinanden. Jeg mangler selv godt 16 kg i at nå første mål - og jeg glæder mig vildt! Du er bare så sej!
Knus!

Sv: Opfølgning - Hvor meget har du tabt pt

Oprettet d. 27-06-2012 kl. 12:46 af

Jeg håber også at vi holder kontakten. Jeg vil hvertfald gøre mit til det.

msb83 hvis du vil høre min historie må du meget gerne. jeg deler gerne ud af op og nedture som du kan søge inspiration af og selvfølgelig også dig stine321

jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at inspirere og hjælpe andre :-)

Sv: Opfølgning - Hvor meget har du tabt pt

Oprettet d. 27-06-2012 kl. 19:12 af

Hej Stina321 og Kikkimus. :)
Mht. det med, at dem, der ikke nævner noget, ikke kender til kampen, så er det faktisk lidt spøjst med min jævnaldrende kusine. Hun har selv, for ca. 2 år siden, tabt sig 20-25 kg. og er i dag en super smuk, slank pige. Hun nævner det ikke med et ord, når vi ses. Vi er opvokset få km. fra hinanden, og har, i hvert fald i barndommen, været meget tætte. Hun har dog et problem... hun har svært ved at unde andre mennesker noget godt. Det lyder som om, hun er et helt forfærdetlig menneske... Det er hun ikke, men hun har en "evne" til at blive misundelig/jaloux. Hun har fx. aldrig givet min mand en chance, fordi hun mener, at han har taget mig fra hende. (hm...) Og nu virker det som om, hun heller ikke under mig mit vægttab. Hun kender til kampen, men er altså alligevel lidt... ja... mærkelig. :)
Nå! Pyt med det.
Jeg vil rigtig gerne holde kontakten.
Måske vi skulle oprette en "tråd", hvor vi kan skrive frit sammen og motiverer hinanden. Så er det også frit for andre, der evt. også trænger til motivation/støtte.
Stina: tak fordi du åbnede din profil - det bliver SÅ fedt, når du når første delmål og kan passe den kjole! :) Det er lige før, du simpelthen bliver nødt til at ligge (åhr for søren - jeg er næsten altid i tvivl om det der ligge/lægge, så bær over med mig) et billed ind af dig i ført kjolen. :) Det vil jeg rigtig gerne se!

Kikkimus: Jeg vil meget gerne høre din historie! Måske det kan blive i den tråd, jeg opretter (tror jeg kalder den motivation/støtte) om lidt. Hvis det er for offentligt, må du også gerne sende den i en privat besked. :)
Jeg har også en historie at fortælle på et tidspunkt. Det kræver lige lidt ekstra overskud at få fortalt. :)
Kram til jer.

Sv: Opfølgning - Hvor meget har du tabt pt

Oprettet d. 28-06-2012 kl. 21:36 af , sidst redigeret d. 28-06-2012 kl. 21:38

Du kan bare regne med at du kommer til at se mig i den kjole :)
Tusind tak for de dejlige og varmende ord!
Knus

Sv: Opfølgning - Hvor meget har du tabt pt

Oprettet d. 28-06-2012 kl. 22:35 af

Det vil jeg glæde mig til! Selv tak! :)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.