Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Vægten går op og ned!

Oprettet d. 02-03-2013 kl. 09:19 af

Hej :)

Jeg er netop begyndt at tælle kalorier for en uge siden. Jeg styrketræner 2-3 gange om ugen i ca 25-30 min + cykler/step i ca 20 min. Ved godt at det ikke er vanvittig meget, men det er stort for mig at jeg endelig træner noget som helst, som jeg endda kan lide, så er alligevel lidt stolt :) Efter jeg er begyndt at tælle kalorier går jeg mere op i, at jeg liiige kan gå diverse steder istedet for at tage bilen :)

Mht kosten spiser jeg hovedsageligt grøntsager, æg og kød. Ca 2 gange om ugen spiser jeg havregryn med rosiner på eller tyndt fuldkornsknækbrød. Og en smule frugt, selvom der er frugtsukker i. Det er stort set det eneste jeg spiser af den slags. Holder mig fra pasta, brød, ris, kartofler, kage, slik osv.

De første dage kunne jeg se på vægten at jeg tabte mig og blev superglad da intet andet har virket. (Ved godt at jeg bør nøjes med at veje mig én gang om ugen, men kunne ikke dy mig!) Men nu til morgen havde jeg så taget 200 gram PÅ istedet for at tabe mig 100-200 gram som de andre dage! Øv! (Jeg er 164cm høj. Jeg startede på ca 66kg og vil gerne tabe mig til 58kg).

Her kommer så mine spørgsmål:
1) Er det normalt at vægten går lidt op og ned på den måde? - Og kan det være fordi jeg havde spist havregryn morgenen forinden (pga kulhydraterne)?
2) Hvor hurtigt begynder man at tage på (muskelmasse) ved at træne?

Håber at der er nogen der har kæmpet sig vej igennem mit lange indlæg ;)

Tak :)

Mvh Eva81

Sv: Vægten går op og ned!

Oprettet d. 02-03-2013 kl. 10:53 af

Det er derfor man kun skal veje sig en gang om ugen! ;-) Vægten svinger altså lidt op og ned, jeg vejede 73,7 i onsdags, glædede mig til fredagsvejning, men da sagde vægten så 73,9.... Så det svinger, og selv om du har taget 200g på, så virker det da til at du vil komme ud af ugen med et tab? De 200g kan være væske, eller måske allerede nu øget muskelmasse, det er mine bud. Fortsæt det gode arbejde, jeg tror på du nok skal må dit mål. Og det går nogle gange langsommere når man ikke har så mange kg der skal smides.

Sv: Vægten går op og ned!

Oprettet d. 02-03-2013 kl. 11:03 af

undskyld det direkte svar, men en tur på toilettet kan ændre din vægt med 100-200g uden problemer
Desuden kan kvindelige hormon svingninger også rykke ret voldsomt på vægten selvom du har gjort alting rigtigt.
havregryn et der mange det spiser og det tror jeg ikke kan være årsagen. det skulle da lige være fordi din krop ikke ved hvordan den skal håndtere kulhydrater.
Mål dig flere steder på kroppen og hold dig til det tab af centimeter når badevægten driller, for det gør den en gang imellem
God arbejdslyst
Mie

Sv: Vægten går op og ned!

Oprettet d. 07-03-2013 kl. 18:52 af

Mange kvinder ophober 1-3 l væske i kroppen, både i forbindelse med ægløsning og/eller menstruation, så hvis det er den tid på måneden, så hold ud, det forsvinder igen om et par dage;-)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.