Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

NU skal det være :)

Oprettet d. 13-07-2011 kl. 12:16 af , sidst redigeret d. 13-07-2011 kl. 19:33

Hej med jer.
Jeg har før været inde på det der hedder jubii-slankeforum og det gik faktisk rigtig godt...en tid. Jeg gav op og det er ved at være 3 år siden nu. Men nu har jeg ramt de 90 kg og er nu nød til at smide hele 34 kg for at komme ned på normalvægten istedet for kun 20 kg. ØV øv, men så tager jeg den kamp op.
Jeg savner lidt den måde det foregår inde på slankeforumet, så derfor starter jeg lige det der hedder en "tråd" :)
Her skriver jeg om hvordan dagen er gået, om jeg er faldet i eller holder den gående + andre ting der har relevans :)
Håber i er med på den og i er mere end velkomne til at skrive hvordan jeres dag er gået osv.

Idag: Indtil videre er det gået rigtig godt. Stod sent op, så derfor fik jeg sen morgenmad som bare var en cultura drik med blåbær, men har ikke drukket så meget vand endnu :(
Her til middag står den på rugbrød og kylletter, det er bare guf :)Til aften står den på salat og kylletter :) Kylling er magert kød og der er ikke mange kalorier i salat(bruger IKKE dressing).

Håber på at høre om nogen af jer andres dag :)

Knuz <3

[1] 2 3 næste > sidste >> Svar 1 til 20:

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 14-07-2011 kl. 11:06 af

Hej
God idé at skrive hvordan det går :)
Du kan spare mange kalorier ved at skifte kylletter ud med reel kylling, derudover er uforarbejdede fødevarer langt sundere for din krop. Godt med krydderi, så er det tip top.
Held og lykke med Kuren ;)

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 15-07-2011 kl. 10:46 af

Mange tak, og tak for rådet med reel kylling. Jeg ved det egentlig godt, men reel kylling er dyere end kylletter og når man er tre mennesker i en familie med knap så mange penge, så bliver man nød til at proritere...desværre!!!
Men mange tak for feedback :)

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 15-07-2011 kl. 10:56 af

Nå, jeg har været herinde i ca. 14 dage og har bare ikke tabt mig. Altså, jeg var LIGE kommet under 90 kg. men så kom jeg over igen. Det er mega irriterende, for jeg er SÅ sukker afhængig. Jeg skal virkelig bare ha hold på det, hvis ikke det er is, så er det slik(alle former) og jeg hader det, for det er skyld i at jeg ikke kommer nogen vejne. Jeg bliver derfor nød til at skære næsten helt ned på sukker indtaget, for stopper jeg helt med det, så klarer jeg det aldrig.
Jeg var igår, torsdag, i biffen. Der købte jeg LIDT slik, en stor sodavand og en mellem popcorn. Det skulle jeg aldrig have gjort, altså så stor en sodavand og popcorn. Pga. det tog jeg lige 300 g extra på. Jeg tog endda en tur på motions cyklen da jeg kom hjem, så tør slet ikke tænke å hvor mange jeg havde taget extra på hvis ikke jeg havde cyklet da jeg kom hjem Puuuha da!!!!
Idag SKAL være anderledes. Ingen slik, popcorn eller sodavand...sådan er det, for jeg har et mål jeg skal nå og det er SÅ vigtigt for mig :)
Håber det går bedre for jer andre end det er gået mig :)

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 15-07-2011 kl. 11:13 af

Heeej...
Jeg har samme problem med sukkertrangen..
Men så fandt jeg nogen slankepiller fra Aloevera der hedder forever lean.. De er FANTASTISKE!! De virker næsten som alli piller men de her tager altså den der SUKKERTRANG totalt!! :D

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 16-07-2011 kl. 08:44 af

Hej
Jeg har også en meget sød tand det er bare efter chokolade
som jeg har extrem svært ved at styre og det vælter bare hele dagens anstrengelser så jeg ved hvordan du har det
øv øv vi kan håbe på et lille mirakel som kan hjælpe os
sukkergrise.

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 17-07-2011 kl. 16:12 af

Hehe, ja sukkergrise må vi åbenbart være!!! Jeg har faktisk klaret den rigtig godt igår, jeg fik ca 2 glas coca cola og 45 g. mandler. Jeg spiste ingenting i går aftes efter aftensmaden pg guess what....i dag stod vægten på -900 g, altså tabte jeg mig lige 1 kg -100 g, på bare en dag :) Indtil videre har jeg drukket 1 glas coca cola light og ellers ingen søde sager. Jeg er ret stolt af mig selv :) Så jeg har hermed bestemt, at jeg ikke spiser mere resten af aftenen når der er spist aftensmad....det virker jo åbenbart :) Jeg har da haft sukker trang, men ikke så voldsomt igen, som jeg havde forventet!!!

Hvad koster de der forever lean så....det ville da være fantastisk at komme helt af med den åndsvage sukker trang :)

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 17-07-2011 kl. 19:50 af

Hej, så har jeg også lige fået oprettet mig. Synes vægten kun er gået en vej de sidste mange år og runder nu 87 kg. Har noteret alt hvad jeg har spist i dag og kan se at min frokost har ødelagt regnskabet, så efter aftensmaden har jeg overskredet min kvote - og så har jeg ikke engang fået en eller anden form for aftenhygge - en øjenåbner at se hvor det går galt i løbet af dagen, så nu håber jeg over et stykke tid at få skrevet ind, så jeg kan få ændret på det.

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 17-07-2011 kl. 22:02 af

halløj....Så har jeg også meldt mig på siden. NU SKAL DET FANDME VÆRE. Så her er min plan:
1: Har idag tømt huset for dårlige varer
2: Meldt mig ind i det lokale fitnesscenter som kun ligger 5 min gang fra hjemmeadressen
3: Meldt mig her på siden og udfyldt alle data - hold kæft en øjenåbner....
SÅ NU SKAL DET VÆRE:-)
Skal vi bakke op om hinanden??? ;-)

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 23-07-2011 kl. 11:03 af

Hejsa! Ja jeg er med på den. Nu skal det FANDME være! Sukker trangen skal væk!
Det er godt du hat tømt huset for dårlige varer, som du kalder dem. Det er nemlig det....vi skal ikke ha det liggende. Heller ikke til de andre i familien. Vi mener altid de ikke skal lide under vores vægt tab, men fristelsen er for stor for os, og vores familie har heller ikke godt af det. SÅ JA, LAD OS BAKKE HINANDEN OP OG BESEJRE DENNE FORFÆRDELIGE DÅRLIGE VANE!

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 23-07-2011 kl. 16:31 af

Hold fast hvor er det rart at folk faktisk kan bruge denne tråd jeg har oprettet :) Jeg har selv ikke været så god den sidste uge.....jeg har været gal i skralden over at jeg hele tiden hopper fra LIGE under 90 til 90 igen. Så jeg har ikke talt kalorier, men starter igen imorgen, for det er for sent idag. Men må indrømme at tanken om mad har været mindre for mig i de sidste 2 dage...idag inkluderet, så jeg er nede under 90 igen. Jeg satser bare SÅ meget på at det her skal kunne hjælpe, for er mega træt af alt den overvægt :(

Planen med denne tråd er at vi skal kunne støtte hinanden og komme med gode råd til hinanden :)

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 23-07-2011 kl. 16:52 af

Skriver lige endnu engang idag...nå, men jeg har lige været inde og ændre i hvor mange kcal jeg må spise for hver, for jeg tror nemlig at det at jeg kun måtte spise for 1310 hver dag smadrede mig....jeg havde lyst til mere,,,,,følte mig MEGET sulten hele tiden, så derfor er den ændret til 1414 hver dag :) Satser meget på at det nu hjælper....for har jo som sagt ikke spist så meget de dage hvor jeg ikke har talt kcal.....nu skal jeg tilbage på hesten og så får den hele armen....for det her SKAL bare lykkes for mig :)

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 23-07-2011 kl. 20:40 af

Jeg har ikke taget noget på i den forgangne uge siden jeg noterede mit kalorieindtag første gang og det må også være noget. Jeg har tabt 400g siden 17/7 og det lyder måske ikke af meget, men for en som kun har taget på det sidste lange stykke tid/måneder er det rart at se man kan stoppe det. Målet iflg. beregningen var 330g. tabt om ugen, så det er vel en succesfuld start. - Og det selv i ferien. Det værste har været at skære drastisk ned på colaen - ikke helt undværet - så håber dette er starten på noget der skal holde ved den rigtige vej.

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 23-07-2011 kl. 20:43 af

ps. nu er den kvart i ni om aftenen og jeg har stadig 180 kcal tilbage - for en uge siden havde jeg minus mange hundrede da jeg gik i seng. Det er dejligt.

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 24-07-2011 kl. 00:00 af

Ulsge, det lyder rigtig til du har gang i det rigtige og at det bare kører på skinner....sådan skal det da bare blive ved med....SÅDAN :)
Ja, manden og jeg købte jo for et par dage siden en Nitendo Wii med tilhørende spil: Sport + Sport Resort, og kan love jer for, at selvom det ikke lyder af meget, så kan en som mig der vejer ca 30 kg for meget....virkelig komme op at svede. Det er sjovt og så forbrænder man lidt kalorier:) Planen er at jeg skal have fat i et af de fitness "spil" man kan købe til en wii og så skal den bare fyres af :P

Vi har været slemme til at spise slik og drikke sodavand de sidste 14 dage, men stadig MEGET mindre end vi er vant til. Nu kommer vores søn hjem fra ferie om ca 20 min, kl. er nu 23.55, og så er det tilbage på ret køl med slankningen!! Jeg har jo et seriøst mål jeg skal nå :)

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 24-07-2011 kl. 00:05 af

Århh ja,....så har jeg også præsteret at have 105 kcal i overskud idag :O det føles bare rigtig godt :)

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 25-07-2011 kl. 09:45 af

Ja, jeg er gået i selvsving og er nu derhenne hvor jeg har tænkt mig at bruge Nupo igen. Jeg har tænkt mig at tage det om morgenen og aftenen og så have en gang salat med magert kød til frokost. Jeg føler ikke der sker en skid for mig i det her almindelige kalori tælling....så derfor Nupo.
Jeg har fundet en hjemmeside hvor de har tilbud kørende regelmæssigt....det ved jeg, for da jeg for 3-4 år siden brugte Nupo, var det den selv samme side jeg bestilte fra :)
Derfor, så når jeg får penge på fredag(d.29/7), vil jeg fluks gå ind og bestille Nupo jordbær og Spicey thai Chicken. Der er til en måned forbrug med den måde jeg vil bruge det på, nemlig morgen og aften. Jeg bestiller en pakke Nupo jordbær med 42 portioner i og suppen bestiller jeg 2 pakker med 12 portioner i, så der er ca til en måned i det for 513,- kr. og det er ikke så galt syns jeg ikke.

Star25

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 25-07-2011 kl. 10:31 af

hejsa
jeg hopper også med på nu skal det være. Jeg vejer 30 kg for meget og nu skal det være slut. Jeg har desværre i flere år givet mit rygestop skylden, men nu er det altså 5 år siden jeg stoppede så nu gælder det ikke mere.
Også jeg har været en rigtig dukkergris og sodavand - uh hvor lækkert, men heldigvis er hele familien enige om at sukker ikke gør noget godt for nogen af os så det er slut i vores hjem. og alt er ryddet ud.
Måske skulle vi holde en fælles "vejedag". tror man bliver bims af at veje sig hver dag og hvem ved i øvrigt hvornår man "tager på" af at have spist en pose slik - er det 5 min efter, 1 time efter eller først dagen efter???

Georg

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 25-07-2011 kl. 21:26 af

Hej med jer :)

Jeg har læst hele tråden og finder udfordringerne med at tabe sig interessante. Jeg synes det er de samme udfordringer der går igen og man genkender de samme "symptomer" som man selv bokser med...

Jeg har gennem de sidste 6 år tabt mig omkring 15 kg og det har så stået stille de sidste par år. Nu er jeg landet her på den glimrende side, da jeg søgte efter en form for kalorietabel, med det formål, at tælle mit daglige "input" og dermed styre vægten i den rigtige retning :) Jeg skriver her, for at dele et par meget positive og effektive erfaringer jeg har gjort mig med tiden - og kan samtidigt oplyse jer, at jeg nu skal have de sidste 13 kg f vejen...
Jeg lagde livet om for godt 6 år siden, da jeg mistede min far pga. en blodprop i hjertet. Han "levede" for godt - samme havde jeg altid gjort og besluttede mig derfor, at starte med at dyrke forbrændingsmotion. Dvs. træningscenter og pulsmaskiner. Det førte mig til at begynde med SPINNING (CYKLING) og her opdagede jeg, at det begyndte at vælte af, samtidig med at det gav en god fornemmelse af velvære og overskud - hvilket så førte til, at lysten til at spise og drikke sundt overvandt trangen til det usunde. Jeg trænede 3-6 timer pr. uge dengang og det var rigeligt. Man oplever et overskud der er sjældent set/følt - velvære og god samvittighed, hvilket også giver lov til at hygge sig et par dage i ugen.
I dag er jeg i super god form, træner 6-8 timers Spin hver uge. Det er samtidigt lykkedes mig, at vende om på fedtprocenten og det er jo en stor del af det hele, hvor mange % af DIG der er fedt... I virkeligheden er det jo det som det drejer sig om ;)

Tænk over når vi udfylder kalorietælleren hver dag, at din træning giver "råd" til flere kalorier. En god spin-time kan nemt give dig 700-1000 kcal..(!!) Spiser du så kun det halve ekstra, er der BONUS.

Derfor er mit bedste råd: Spinning - prøv det.

Spinning / cykling er en af de sundeste former for forbrændingstræning, da det ikke går ud over ledene.
Alle kan starte, der er altid intro-hold i centrene
Du kommer hurtigt i form og øger din forbrændingsevne
Du vil opleve et hurtigt og varigt vægttab
Du vil møde masser af andre mennesker med samme formål og det sociale at mødes over træning giver virkeligt blod på tanden...

Det var blot mine tanker og et lille "FIF" som jeg har fundet nyttigt :)
Held og lykke alle sammen!

Vh Per

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 26-07-2011 kl. 07:55 af

Hejsa i gæve qvinder :)
jeg har ikke lige fået læst hele tråden endnu men..... JEG VIL OGSÅ VÆRE MED. jeg har været herinde et stykke tid og synes virkelig det har hjulpet mig rigtig meget at se hvormange kcal der egentlig ryger ind i løbet af en dag. jeg manglede bare rigtig meget det sociale herinde, men det kan jeg jo nu se at vi i fællesskab kan gøre noget ved :)

egentlig har jeg jo nået mit mål, har tabt næsten 22 kilo siden 1 marts !!! er gået fra 95 til næsten 73 :):) så dejligt :)
men nu er jeg jo i den svære fase hvor der skal findes en balance så man ikke tager det hele på igen !!!
og ellers er det jo altid dejligt med noget opbakning og støtte og spark i røven :)

knus fra Camilla

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 26-07-2011 kl. 08:10 af

lige en kommentar til Peppe !!! jeg kan kun give dig ret :) jeg købte en motionscykel, da jeg ikke kunne finde tid til at tage i motionscenter, og den gav virkelig pote !! hold op hvor kiloene bare raslede af :) den har virkelig hjulpet mig meget og også givet mig lyst og energi til at spise sundere og mere fornuftigt !

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.


[1] 2 3 næste > sidste >>