Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

NU skal det være :)

Oprettet d. 13-07-2011 kl. 12:16 af , sidst redigeret d. 13-07-2011 kl. 19:33

Hej med jer.
Jeg har før været inde på det der hedder jubii-slankeforum og det gik faktisk rigtig godt...en tid. Jeg gav op og det er ved at være 3 år siden nu. Men nu har jeg ramt de 90 kg og er nu nød til at smide hele 34 kg for at komme ned på normalvægten istedet for kun 20 kg. ØV øv, men så tager jeg den kamp op.
Jeg savner lidt den måde det foregår inde på slankeforumet, så derfor starter jeg lige det der hedder en "tråd" :)
Her skriver jeg om hvordan dagen er gået, om jeg er faldet i eller holder den gående + andre ting der har relevans :)
Håber i er med på den og i er mere end velkomne til at skrive hvordan jeres dag er gået osv.

Idag: Indtil videre er det gået rigtig godt. Stod sent op, så derfor fik jeg sen morgenmad som bare var en cultura drik med blåbær, men har ikke drukket så meget vand endnu :(
Her til middag står den på rugbrød og kylletter, det er bare guf :)Til aften står den på salat og kylletter :) Kylling er magert kød og der er ikke mange kalorier i salat(bruger IKKE dressing).

Håber på at høre om nogen af jer andres dag :)

Knuz <3

<< første < forrige 1 2 [3] Svar 41 til 60:

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 12-09-2011 kl. 15:32 af

Hej allesammen....tjo det går da oki!!! Har stadig tabt mig 4,5 kg...de er ikke røget på igen, men har lidt svært ved at tage mig sammen til træning og sådan da jeg har personlige problemer herhjemme....det kører ikke alt for godt. Men er selv stolt af at jeg ikke har taget dem på igen...så er sikker på det nok skal gå!!!

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 05-10-2011 kl. 11:38 af

Haii Alle :D

Er ny herinde, og vil selv gerne i gang. vil gerne tabe mig 35 kg, så det er bare op på hesten og i gang.

For ikke at blive fristet i skolekantinen når vi spiser, til at købe noget usundt, så lader jeg min pung blive hjemme fra skole, og laver mig en lækker madpakke, som jeg ved jeg gider spise.. hader rugbrødsmadder i madpakke..

Om morgenen får jeg en gang havregrød med æble på, og en kop varm solbærsaft. (godt for imunforsvaret)

Til middag, får jeg min madpakke og så bager jeg tit nogle skinkeboller, som er yderst lækre, selv efter de har været frosset ned, har også en dåsesodavand med i skole. (enten danskvand el. pepsi light)

Eftermiddag tager jeg stort set altid et eller 2 stykker brød med enten makral eller ost..

og til aftensmad nyder jeg nu det jeg kan finde på. varierer meget.

aftenskaffen byder på et knækbrød med ost og et æble..

Dyrker endnu ikke den store motion, da jeg har en knæskade, der gør at jeg faktisk ikke må noget som helst, men vil starte med at svømme snart, pengene skal bare lige være der. der er jo ikk så meget at gøre godt med på su :) hehe

har nu været her en uge og har allerede smidt de første 2,2 kg, så er super stolt af mig selv :D

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 09-11-2011 kl. 23:13 af

Så har jeg også meldt mig på banen. Jeg SKAL tabe mig ca 10 kg da vi er på projekt barn nr 2. Og lykkedes vil det overhovedet ikke. Jeg har mild PCO, så er netop gået i gang med KISS kost... Så håber at jeg ved hjælp af kostomlægning kan " Spise" mig gravid
Derudover løber jeg mellem 3 og 4 gange om ugen. Og gerne mellem 5-10 km pr gang.Så motionen er på plads.

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 18-01-2012 kl. 13:45 af , sidst redigeret d. 18-01-2012 kl. 13:47

Så er jeg endelig på banen igen, efter en lang pause herinde fra. Jeg er startet på noget nyt, nemlig "skrump dig glad", en bog som jeg har fået af min mor i fødselsdags gave og som hun også selv har. Vi sender opskrifter til hinanden og skal spare med hinanden hver 14 dag, for at holde hinanden i ørerne med gode råd vejning osv. Da jeg startede herinde vejede jeg 91 kg og er nu nede på 86,1 kg og planen er at tabe mig 1 kg pr.uge med 1200 kcal til rådighed hver dag.
Da jeg bliver student til sommer, er mit mål at ramme de 65 kg ingen, så jeg ikke føler mig som en strandet hval. Jeg vil, vil VIL have min krop tilbage og er mere motiveret end nogensinde. Jeg er endnu ikke begyndt med motionen, men det er også et kæmpe arbejde at finde ud af hvilke opskrifter jeg kan bruge(har en mand og søn der er yderst kræsne), som alle kan nyde godt af. Derfor er min prioritet at få det på plads først, ydermere har jeg bestemt mig for ikke at skælde ud på mig selv fordi jeg falder af hesten, men istedet rose mig selv for at komme hurtigt op igen :)
Jeg håber, som altid, at få noget støtte...jeg vil gøre hvad jeg kan for at skrive herinde 1 gang i ugen, da jeg har meget andet som familie og skole at se til :)

Good luck til alle.....jeg hepper på jer....VI KAN; VI KAN VI VIL!!!!

Star25

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 19-01-2012 kl. 10:53 af

Hej!

Jeg har også lige oprettet mig selv herinde og synes det er en spændende snak i har gang i. Jeg haer selv et ønske om at tabe min. 30 kg mere inden for en overskuelig fremtid.. Jeg har nu tabt ca. 15 kg så jeg er godt på vej.. men det går utrolig langsomt, men det positive ved det er at vægttabet holder!!! Det sidste år har jeg kun tabt mig og på intet tidspunkt taget på! Det super fedt og giver en troen på man godt kan..
Men nu har det stået stille ret længe og jeg fik ideen om at begynde at tælle mine kalorier så jeg havde bedre overblik. Jeg har det sidste år gået hod en dygtig diætist som har givet mig nogle super gode råd, som jeg tænkte jeg ville dele med jer:)

1) INGEN forbud, men hellere begrænsninger.
2) Små overskuelige ændringer i dine vaner
3) Tænk på dit mad forbrug som dit pengeforbrug, "Har jeg virkelig råd til den pizza i dag ?
4) Konsekvensberegn inden du begynder at spise!
5) Og aller vigtigst: TÆNK POSITIVT! man når ingen vegne hvis man tænker ej jeg må heller ikke det eller det.. Tænk hellere, ja jeg må spise både det og det...

Disse råd har hjulpet mig enormt meget og jeg udyber dem gerne hvis i vil vide mere.. Jeg synes i bund og grund man skal droppe alle de "falske" hjælpemidler som piller og nupo.. Det er okay hvis det går langsomt, for det holder i længden.. det gør de andre ting ikke.. Du stopper på et tidspunkt og det er en stakket frist.. Lav hellere små ændringer i din livsstil hele tiden, så du selv kan følge med.. Husk på det er noget du skal gøre resten af livet! Og man får meget mere selvtillid og selvværd hvis man gør det hele uden at få hjælp!

Det var alt fra mig lige nu:) Jeg vil også rigtig gerne skrive opdateringer med hvordan det går med vægten men nu skal der lige gå en uges tid med kalorietælleren og så håber jeg der er sket lidt...

LineLP

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 19-01-2012 kl. 21:24 af

Hejsa LineLP, jeg syns det var nogle rigtig gode råd du kom med og har skrevet dem op så jeg kan se dem hver dag. Det er netop sådan at man skal tænke og den måde jeg vil lære mig selv at tænke på!!! jeg kan godt finde på at bruge nupo som et mellemmåltid, men ikke mere end det nu. jeg har ændret syn på verden og hvad man egentlig burde gøre for sig selv og dermed ens krop. Derfor gør jeg rigtig meget i at sammensætte en god og overskuelig kostplan for min lille familie....det er ikke nemt, men har ikke tænk mig at give op!!
Vil lige høre hvordan man skal forstå den med at KONSEKVENS beregne før hvert måltid.

Knuz Star25

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 20-01-2012 kl. 19:32 af

Hej Star25;
Jeg synes noget gennemgående i dine indlæg er, at du sætter alt for høje krav til dig selv. 1200 kcal på en dag, går i en dag eller to, men er helt umuligt at overholde til hverdag. Hvorfor ikke sætte sig et mål på 1700-1800 og tabe sig en lille smule hver dag, og have succes med det, frem for nederlag på nederlag? At slå sig selv i hovedet hver eneste dag, er dømt til at ende i fiasko.
Jeg startede selv op her på vægttab.dk med omkring de samme vægtmål som dig. I løbet af godt 8 mdr har jeg tabt 10 kg. Det er mindre end 2,5 kg om måneden. Det lyder ikke af meget, men jeg VED jeg gør det på en måde, som er rigtig for mig! Det er varig livsstilsændring!
Din tråd fangede mig, fordi jeg i starten havde det ligesom dig. Tænkte: "1500 kcal, det kan jeg da sagtens holde mig til." men efter at have været i totalt dårlig humør, hver aften når jeg havde tastet min mad ind, besluttede jeg, at det fandme ikke kunne være rigtigt, at det skulle være sådan! Jeg har haft stor glæde af "Små skridt til vægttab -der holder!" Google det og se om der er noget der kan bruges i din hverdag!
Husk at selv en lille bitte smule (gåtur/mindre smør på brødet/en teskefuld sukker mindre dagligt) er meget bedre end ingenting.
Jeg håber snart at kunne læse om DINE fremskridt, så giv ikke op.
Mvh

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 22-01-2012 kl. 11:22 af

Ja, det har jeg gjort, det har endda været så slemt at jeg var helt nede på 900 kcal om dagen kun, og det er bare alt for lidt.
Jeg har en rigtig god bog at gå ud fra, der hedder: Skrump dig glad. Min mand er med i kostomlægningen og vi varierer mellem 1200-1400 kcal om dagen. Jeg har et mål jeg skal nå og jeg er mere fastsat på det end nogensinde.
Idag har jeg fået 200 g. A38 1,5% og 50 g. ymerdrys med farin(kun fordi de ikke havde uden ovre i Rema 1000) og det giver 250 kcal og jeg er mæt. Så skal jeg have et mellemmåltid på 100 kcal, middag:250 kcal, mellemmåltid:100 kcal og aften: 500 kcal og drikke en masse vand og the. derudover træne ihvertfald 3 gange om ugen(hvis jeg kan komme til det). Jeg syns det er en fair deal og jeg føler mig slet ikke sulten. Jeg har mange gode opskrifter at gå ud fra og desuden skal jeg bage boller til mine melllemmåltider = skinkeboller m. gulerod og porre.
Det kan da godt være at mindre end 2,5 kg om mdr. ikke lyder af meget, men det har virket for dig og du er tilfreds. Så er det jo godt nok. Jeg gør det her fordi jeg NÆGTER at se sådan her ud mere, jeg VIL lave om på og det gør jeg. Jeg skal tabe mig ialt: 31,5 kg, men tager små delmål, så jeg ikke kommer til at opgive på halvejen. Jeg bruger sød istedet for sukker, ingen smør på brødet og vi får kun slik og drikker sodavand i weekenden(fredag). Jeg laver madplanen for en hel uge og der bliver der tænkt på hvad der er proteiner og fibre i, da det er det der er mest vigtigt vi får, for at kroppen kan opbygge celler, få blodtrykket normaliseret og få stofskiftet op i gear. Jeg ved godt at 1200 ikke lyder af meget, men er maden sat rigtigt sammen, så kan man sagtens blive mæt. Det er desuden også sådan, at ens mavesæk jo bliver udviddet jo mere man spiser, selvom man faktisk er mæt. Vi har herhjemme været vant til at spise meget og af det usunde, så her i starten vil vi føle sulten, men i det lange løb, vil mavesækken ændre sig og fylde mindre, så sulten ikke vil føles så voldsom. Det er meningen man skal spise for at leve, ikke leve for at spise!!!
Det er jo så også sådan, at når man har nået sit mål, skal man jo kunne holde det, og der er jo en grænse for hvad kvinder og mænd skal have af kcal hver dag. Når vi har nået vores mål, skal vi self. op på det normale antal for at kunne holde vægten hvor den er. At tabe 1 kg om ugen er heller ikke for stort et krav, det er hvad man normalt burde kunne tabe sig.

Jeg skal nok kunne smække fremskridt ind her snart, forhåbentlig og vil da også gerne læse om dine. Dem kan du jo også bare smide op i denne her tråd.
Mvh Star25

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 22-01-2012 kl. 14:45 af , sidst redigeret d. 22-01-2012 kl. 14:45

Hej!

Jeg har nu været i gang i ca. 4 dage og har allerede smidt næsten et kilo.. Det giver mod til at fortsætte selvom det er lidt hårdt! Jeg må indrømme at jeg synes det er svært at holde sig inden for de 1800 kcal og jeg får lidt stress af at læse om nogle der kun spiser 1200.. puha det ville jeg aldrig kunne, men vi er jo også så forskellige:) Jeg vil gerne stadig have en lille smule frihed og her i weekenden har jeg både fået stor bøf og en is og har næsten holdt mig inden for kcal antallet...
Jeg synes det vigtigste er jeg ikke køre surt i det og jeg er glad og tilfreds og jeg ikke får lyst til at gå amok i slik og chokolade.. Men jeg synes det er dejligt at jeg er blevet så bevidst om hvor meget jeg egentlig spiser. Kan da godt forstå jeg er endt med at blive så overvægtig.. er blevet lidt chokeret over hvor mange gram af alt muligt lort jeg har spist førhen uden at tænke over det...

men nu er det nye tider og jeg er super glad for det går den rigtige vej!!

Linelp

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 22-01-2012 kl. 14:51 af

Er det kun mig der har det lidt svært med at holde sig inden for 1800 kcal?? jeg prøver at skulle spise de 5-6 gange om dagen og synes virkelig ikke jeg kan spise særlig meget i hovedmåltiderne.. Men skal man bare lige vende sig til det eller?

Håber også det går godt for jer andre ;)

Linelp

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 22-01-2012 kl. 16:40 af

Jeg syns det er mega flot du allerede har smidt næsten et kilo...skulderklap til dig :D
Du er nok ikke den eneste der har svært ved at holde sig inden for 1800 kcal, men kan godt se det kan være svært! Jeg ligger på de 1200 fordi jeg ved jeg æder for meget og er meget overvægtig, så derfor det antal.
Men jeg syns ikke det er så slemt med maden, for idag f.eks, skal vi til aften have: omelet af 2 æg hver, med soltørret tomat og forårsløg, 2 skiver rugbrød á 30 g. pr stk. og så er der lavet 250 g. grønt(man kan vælge salat m tomat, agurk osv.) eller grøntsager som broccoliblanding osv., bare man holder sig inden for 250 g.
Jeg tror ikke det bliver et problem at være mæt og der er for 500 kcal i den portion vi får hver!!!
Jeg bager skinkeboller, m, soltørret tomat og porre i aften, som jeg kan have med i skolen som sundt mellemmåltid = 100 kcal pr. bolle :D
Det er med at vælge det mad der mætter allermest, godt med magert kød = protein = mere mæthed :D
I bund og grund handler det om at få proteiner og fibre nok og så lige vænne sig til det.... Good luck ;)

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 22-01-2012 kl. 23:09 af

Til dem af Jer der ikke kan undvære sukker. Granatæbler skulle være rigtig gode til at stabilisere sukker trangen. Dvs at kroppne ikke længes efter sukker hvis man spiser en granatæble;) Prøv, det har hjulpet på mig og mange andre, hvorfor skulle det ikke hjælpe dig!

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 23-01-2012 kl. 19:51 af

Qirmizi: Mange tak for rådet, kunne være man skulle prøve det. Selvom min sukkertrang ikke er så slem som den kunne ha været :P
Jeg er gået op i kcal = 1400 istedet for 1200, så kan jeg altid sætte det ned igen, når jeg har vænnet mig til de 1400....det er gået super godt med det idag og har endda 50 kcal i overskud og det er ikke pga. træning, har jeg ikke dyrket noget af idag.
Jeg venter på at skinkebollerne bliver færdige med at hæve så de kan komme i oven så jeg kan få cyklet en lille halv time og så er det sengetid :)

Håber i andre har haft en ligeså god dag :)

Kram ;)

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 29-01-2012 kl. 11:01 af

Hej med Jer,

Rigtig god tråd her.. :-)

Jeg er selv igang, jeg startede den 2/1 i år med en kampvægt på 122,5 kg! Det er fandme meget at slæbe rundt med! Jeg skammer mig over, jeg har ladet stå til, og derfor valgte jeg at tælle kalorier.
Den første uge var svær lige at finde ud af, hvordan man kunne spise, men jeg vejede alt og talte kalorier for ALT, jeg indtog.

Efter den første uge var det meget nemmere at få et billede af, hvad jeg måtte spise.

Jeg spiser 6 måltider om dagen, og den ser ca således ud:

1½ dl havregryn til morgenmad med 1-1½ dl skummetmælk.
1-2 stykker frugt til formiddag.
Til middag OG til aften fylder grøntsager 2/3 af min tallerken og så et sykke magert kød - kylling, skinkeschnitzel eller lignende (jeg fandt ud af, at 1 frikadelle var nok til at, jeg ikke måtte få andet til aftensmad!!!)
Jeg varerierer meget, hvad jeg spiser til hovedmåltiderne. men jeg spiser en del fisk. (jeg vender tilbage til aftensmaden)
Eftermiddag indtager jeg max 1 stykke frugt (pga af alt det frugtsukker, der er i)

Aften - jeg spiser f.eks 1 avokado med rejer, tomat og hakkede rødløg, MUMS, og så ellers en masse grønt. Det er faktisk utroligt, så meget, man kan spise og stadig holde sig på 13-1400 kalorier.

Aftenskaffe består af og til enten af et stykke frugt eller 1 knækbrød med magert pålæg eller en god ost, der smager af noget. Og af og til 1 figenstang.

Jeg har tilladt mig 2 gange på denne måned at synde - f.eks. med en stor, rød bøf og 2 glas vin.

I aftes syndede jeg med 1 Cappucino cooler fra 7 eleven.

Der skal være en gevinst af og til, så det ikke bliver surt, og jeg har faktisk smidt 7,8 kg den første måned, (og så er der jo alle de cm, der allerede er røget på hofte og talje, samt BMI, der er røget ned fra over 40 til 38).

Det behøver ikke være surt at være på kostomlægning. Det handler om at bruge hovedet og lytte til fornuften, samt have en familie, der bakker en op! Og så er det yderst godt med en twiststepper og maverulninger...

Lige nu sparer jeg op til en tur i bio, hvor vi skal ud at spise først, men først skal jeg lige op på de 10 kg, og der er heldigvis kun 2,2 kg til.

Jeg elsker min nye livsstil, og begynder faktisk at have mere selvtillid, fordi jeg kan se resultater.

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 07-02-2012 kl. 21:21 af

Hej jeg har det mål at tabe mig 15 kg på 6 mdr. Jeg må få ca 1500 kalorier om dagen, det går fint med det, og har tabt 2,5 kg på den første uge. Hvad motion angår, er jeg til zumba 1 x ugentlig, men vil forsøge mig med 2 gange, og ellers et par gå ture med hunden om dagen, ikke i et højt tempo, og på ca 30 min varighed. Jeg syntes det er en rigtig god måde at tabe sig på, da man ikke SKAL undvære en hel masse, men bare skal priotere hvad man spiser.
Held og lykke til alle, håber vi kan følges ad herinde...

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 08-02-2012 kl. 09:10 af

Hey alle .. Så er jeg os på , har været på skrump i to uger og pt. Er det gået rigtig godt .. Der var en gang en diætist der sagde til mig - at man kun skal veje sig en gang hvert anden uge- men ellers måle cm. Da vægttabet den første og måske anden uge går rigtig stærkt , så kan du godt tage et kg. på men stadig miste cm .. Disse råd har jeg fulgt nu i 3 uger .. Jeg spiser ikke over 1300 kalorier- har et arb. Hvor jeg står op fra 9-18 .. Træner fitness ( hvor jeg på løbebånd o.l. Skal smide 200 kcal ., det er ikk meget men nok , så styrketræner jeg, da det er vigtigt ellers bliver man slasket( ikk pænt) OG TIL JER MED DEN SØDE TAND - DRIKKER JEG SELV ÆBLEEDDIGE PILLER- NATURMIDDEL 1 STK FØR HVERT HOVEDMÅLTID (ØGER FORBRÆNDING) OG CROM TABLETTER ER RIGTIG GODT DA DET STABILISERE DIT BLODSUKKEr .. Held og lykke .. PS. har tabt 8 cm om hvert lår , 4 cm. Overarme .. 5 cm maven .. Og der er tydelige fremskridt .. Det skal være jeres nye levestil , og det er tilladt at spise lidt slik - måske fredag lørdag men ikk en hel pose bare et par stykker .,

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 08-02-2012 kl. 12:24 af

Jeg er nede på 86,8 lige pt, men skal til at i gang med det er målen af arme, lår osv....de går langsomt, men vægten går nedad, så jeg er godt tilfreds :D Pt er jeg syg, mavekramper, feber og NO ENERGI AT ALL, men så snart det er ovre, så skal der bare trænes igennem...for uanset om man tror på det eller ej, så har det altså en god virkning på vægttabet!!!
Good luck allesammen og pøj pøj :)

Sv: NU skal det være :)

Oprettet d. 08-05-2012 kl. 11:11 af

Hej igen allesammen :)
Ja det har stået ret stille i ret lang tid nu...jeg har ikke dyrket motion eller talt kalorier, da jeg har haf travlt med skolen...som jeg afslutter her til sommer. Jeg har kun 6 skoledage tilbage inden det hedder læseferie og eksamens perioden starter. Jeg får lidt bedre tid til at gøre noget ved min situation (en overlaske øv krop. Jeg skal helt sikkert i gang med at tælle kalorier igen, ha has på den dumme sukkertrang og smidt en masse motion ind hvor det nu kan lade sig gøre!!! Jeg både KAN og VIL tabe mig....og det bliver nemmere nu hvor jeg ikke skal i skole hele tiden og desunden lave lektier---hvilket tager AL energien ud af en.
Jeg vil ønske jer alle held og lykke og håber i løbende opdaterer jeres fremskridt/tilbagegang, så man kan følge lidt med og det samme vil jeg gøre :D

Knuz og dejlige tanker herfra ;)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.


<< første < forrige 1 2 [3]