Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

De sidste 5kg på små personer?

Oprettet d. 17-07-2012 kl. 12:44 af

Hej er der nogen der har nogle gode erfaringer med at komme af med de der sidste 5kg? Det siges jo at det er de sværeste.

Hvad kræver det? Ekstra ultra hård kost og for vild sport, eller laver I overhovedet noget om?

Hvad skal man veje når man kun er 155cm? Har I nogle input og hvad gør I?

Sv: De sidste 5kg på små personer?

Oprettet d. 17-07-2012 kl. 13:42 af

Hej Sussigud.
Jeg skal ligesom dig os "kun" smide 5 kg. Men jeg synes det er touch og det går langsomt, men fremad.. Jeg følger lige med i de evt. gode råd der kommer:)

Jeg er 168 høj og vil gerne veje 60 kg, så med din højde, måske 58?

/Pernille

Sv: De sidste 5kg på små personer?

Oprettet d. 17-07-2012 kl. 16:32 af

hej :-)
jeg har også selv haft problemet,
jeg er 172 høj og vejede for 2 uger siden 62, nu er jeg nede på 58 kg. men vil selv gerne ned på 55.
jeg gik ind og målte mit ligevægtsindtag og holdt mig minimum 300 kalorier under det. og det har hjulpet mig meget.
sørg for at fordele dit indtag på flere måltider, og lad det være forholdsvist sundt.
jeg har ikke lavet den vilde motion, men en lille løbetur og 20 min til 30 min med hulahop ring har gjort underværker for mig.

du kan beregne dit ca. ligevægtsindtag her http://fitness-blog.dk/ligevaegtsindtag-beregner/

held og lykke :-)

Sv: De sidste 5kg på små personer?

Oprettet d. 19-07-2012 kl. 23:16 af

Korsholm
Har lige tjekket din bmi, da jeg synes 62 kg lød som en flot og sund vægt når man måler 172 cm. Med en vægt på 62 kg er din bmi på omkring de 20,8 sådan lige i underkanten af normal vægtig. Hvis du taber dig til 55 kg, så er du kun 0,09 fra at din bmi hedder under vægtig (vi taler ophør af menstruation hvis man er kvinde, lægen til gerne have man tager på... Ved det for min mand har ligget på vippen).
Blev bare lidt bekymret for dig. Men ved jo ikke hvordan du ser ud, måske kan du bære kun at have et bmi på 18,59 og stadig se sund ud...
Tænker bare man skal passe på ikke at ryge i modsatte grøft, det er hverken sundt at veje for meget eller for lidt ;-)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.