Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 27-07-2012 kl. 08:16 af

Godmorgen!
Jeg har ikke talt kalorier den sidste uge pga. mange planer ud af huset. Der er lidt mere ro på den kommende uge, så jeg forsøger igen med at få vejet maden. Her i ferie-tiden synes jeg, det er svært at få passet kalorietælningen. Jeg har spist godt, så mine tal ser således ud:

Vægt v. start: 152,5 kg.
Vægt sidste fredag: 121,5 kg.
Vægt denne fredag: 122,5 kg.
Status for denne uge: +1 kg.
Vægttab i alt: 30 kg.

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 27-07-2012 kl. 09:48 af

Godmorgen msb83

Jeg har heller ikke talt kalorier i denne uge og jeg kan heller ikke veje mig, da jeg er på ferie i et hus hvor de ikke ejer en vægt ;-))
Jeg har dog en mistanke om, at jeg igen har fået lidt vand i kroppen, da mine fingre føles lidt store.
Det kg du har taget på skal nok forsvinde igen når det bliver hverdag, når jeg ser hvor meget du allerede har tabt dig, tillykke med det.
Jeg vender tilbage på fredag og der burde jeg være hjemme ved en vægt.
Ønsker dig en dejlig uge.

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 27-07-2012 kl. 10:12 af

I sidste uge, talte jeg ikke og holdt helt fri, jeg havde taget 1,9 kg på :-( så jeg synes 1 kg er flot!!!

Start vægt den 5. Juni: 82 kg
Sidste uge: 80,6 kg
I dag: 79,4 kg
Status +/-: -1,2 kg

Så er snart på min før ferie vægt igen ;-)
God weekend.

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 27-07-2012 kl. 12:56 af

Jeg bliver helt bekymret, når jeg læser at I holder helt fri... Helt fri fra hvad? - I en ændret livsstil kan man ikke holde fri, det er forever, ellers sidder det hele på igen efter et par måneder :(

Nå men nu til det gode

Start vægt den 20. Juli: 92,4 kg
I dag: 89,9 kg
Status +/-: - 2,5 kg

God weekend derude

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 27-07-2012 kl. 13:26 af

Startvægt den 11. juli 2012: 98 kilo.
Vægt sidste fredag: 94,6 kilo.
Vægt i dag: 94,1 kilo.
Vægttab den sidste uges tid: -0,5 kilo.
Vægttab i alt fra start til nu: -3,4 kilo.


Jeg har taget på de sidste to dage. Godt nok kun nogle hundrede gram, men det er alligevel frustrerende. Jeg har lige haft min menstruation og startet på nogle nye p-piller, som jeg håber er årsagen til vægtstigningen. Jeg har holdt mig indenfor de kalorier jeg har sat mig for at indtage for at tabe mig, så det er yderst nedslående :-(

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 27-07-2012 kl. 15:34 af

Hej med jer.

Ja jeg forsøger virkelig at holde modet oppe. Min vægt går desværre ikke ned af på samme måde som jer andres:( jeg koncentrere mig derfor om hvordan jeg har det i min krop og centimeter.
Jeg ved ikke om det skyldes at jeg træner så meget og om jeg "kun" skal tabe 5 kilo. Men frustrerende det er det.

Startvægt 26/6 : 66,4
Vægt 7/7 : 65,7
Vægt 13/7 : 65,6
Vægt 20/7 : 65,4
Vægt 27/7 : 65,4
Vægttab denne uge: 0 kg
tabt i alt : 1 kg

Taljemål 4/7: 87 cm
Taljemål 20/7: 80 cm
Taljemål 27/7: 79 cm
Tabt i alt: 8 cm.

Jeg har ligeledes tabt mig på hoften:
Hoftemål 4/7: 104 cm
Hoftemål 27/7: 99 cm

Motivation tages meget gerne imod. Ligeledes hvordan i fjerner fokus på lyst til chokoladen:)Jeg spiser ca. 10-15 gram chokolade hver dag:(

God sommer til jer alle.

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 27-07-2012 kl. 21:29 af

Kandis: Tak! :-) Ja, det skal nok gå nedad igen. Jeg tager det meget stille og roligt, at vægten går lidt op ind i mellem. I hvert fald, når jeg ved, hvorfor den gør det. Når den stiger pga. andet end, at jeg spiser for meget, så bliver jeg frustreret - ligesom du gjorde for nogle uger siden pga. medicin skift. Måske er det meget godt, du ikke kan veje dig i denne uge? Når nu, du mærker, der er (for meget) vand i kroppen igen. Husk på, at varmen også har en indvirkning på vand i kroppen.
TinaNJ: Sejt! Super godt gået! :-)
Justitia: Mon ikke, det bare er p-pillerne, der gør, at vægten er gået lidt op de sidste par dage?! Dit vægttab er super flot under alle omstændigheder! :-)
Pernillep: Øv! Jeg har ikke stået i samme situation som dig, men har hørt, at jo færre kg., der skal af, jo sværere er det. Jeg kan ikke lade være med at tænke, om du fokuserer for meget på vægten? Eller at vi generelt måske alle gør det. Derfor er jeg også glad for at høre, du prøver at mærke efter i din krop, og kigger på cm.mål. Prøv at få målt din fedt% et professionelt sted. Jeg tror nemlig ikke, du skal af med mere fedt. Jeg tror, at det, der vejer er muskler! Vægten er bare et tal. Bmi er også bare et tal. Hm... altså os, der tydeligvis er overvægtige skal selvfølgelig af med fedtet, men jeg tror ikke, du skal smide mere, selvom din bmi måske siger det (har ikke prøvet at regne dit bmi ud, så jeg ved det ikke). Bmi siger ikke noget om, om det er fedt eller muskler, der vejer. Så please - få målt din fedtprocent. :-) Jeg tror nemlig din krop prøver at fortælle dig noget, når vægten ikke rykker sig mere med den indsat du gør.
Og mht. chokoladen vil jeg anbefale dig at nyde det! 10 - 15 g. gør absolut ikke nogen skade, hvis du spørger mig.
Og så rosinen i pølseenden: dktina: Med al respekt - jeg bliver lidt provokeret over din kommentar. En livsstilsændring er, for mig, bl.a. at få et normalt forhold til mad. Det vil, for mig, bl.a. sige, at jeg lever sundt i hverdagene (undtaget, når overskuddet svigter), og gør plads til fest og ferie med god samvittighed. Jeg kender ikke nogen, hvis vægt er 100% stabil året rundt. Der er jul, nytår, ferier og fester/vilde weekender. Det, der betyder noget, synes jeg, er at holde øje med vægten (normal- eller overvægtig), og stramme op, når det går skævt. Fx. efter en ferie.
Jeg har en lidt anderledes teori end dig: hvis man, både under og efter sit vægttab, ind i mellem kan se frem til fx. en god middag med rødvin, eller en ferie, der skal foregå på forskellige restauranter i ind- eller udland, så gør det det nemmere at holde den gode stil i hverdagene, beholde gejsten, opnå et vægttab og holde en stabil vægt (+/- 3-5 kg.), når målet er nået. Jeg ville i hvert fald køre fuldstændig "død", hvis jeg skulle leve af et forholdvis lille kalorie indtag hver eneste dag resten af mit liv.

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 27-07-2012 kl. 22:46 af

Jeg er bare SÅ enig med dig mbs83, godt skrevet!

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 28-07-2012 kl. 09:57 af

Tillykke til alle jer der har tabt sig, og tillykke til alle os der ved hvorfor vi måske ikke har gjort det. Når jeg siger sådan, er det fordi jeg tænkte lidt over det dkTina skrev, "Hvad er det I holder fri fra, at man ikke kan holde fri fra en livstilsændring" Vi er helt enige, en livstilsændring kan man ikke holde fri fra. Jeg bruger denne side dels til at komme ned i vægt og dels til at få et forhold til hvor store portioner mad, jeg kan spise uden at tage på. Jeg tror nemlig det er vigtigt at få et "normalt" forhold til mad, hvad det så eller er ;o)
Jeg tror, jeg skal lære af min hverdag, når jeg vejer al min mad, jeg kan der for genkende hvor stor en portion jeg kan spise. Jeg er nemlig overbevist om at denne side er et værktøj og ikke en side jeg skal være slave af resten af mit liv.
Hold modet oppe, vi skal nok komme af med overvægten på den ene eller anden måde, om vi så vejer og tæller altid eller vi gætter på hvor meget vi spiser nogel dag og så må tage nogle "stramme" dage senere.
Jeg ønsker alle en dejlig uge.

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 28-07-2012 kl. 12:36 af

Hej alle sammen
jeg er så lige landet efter et skønt krydstogt med ALT FOR MEGET MAD.og drikke !!
det er ikke min morgen vægt men kl 11:00
hold nu fast ... 88,00kg øv øv siger jeg bare.

Startvægt 27/12-2011: 101,9 kg
Vægt i dag: 88,00 kg
Ændring +/-: + 3,4 kg
Ialt: - 13,9 kg
og i sidste uge +0,9 ikke godt

men er dog ved frisk mod regner med at smide dem hurtigt..der vil ikke blive indtaget ret mange kcal.. her i huset.
ved godt det ikke er sundt at sulte sig ,,men for mig virker det efter en æde uge " ferie" uden kontrol..at kører NUPO.
bare indtil vægter er tilbage så hedder den 1300 kcal igen..
syntes at vi er ret mange der har haft en ikke alt for posiktiv uge..

så op på hesten igen :-))

jeg ved det er det med at tage tyren ved hornene igen efter at det går op i vægt. der er forskelden på vægt tab hos mig.
før så havde jeg masser af undskyldninger for hvorfor jeg så lige så godt kunne vente med at sætte ind igen til lige den dag og den dag var over også .
MEN nu er det slut det er helt ok at synde/æde igennem ha ha eller hvad i nu kalder det :-)
bare man samler op bag efter og det lige med det samme ...
ikke flere undskyldninger...
det er sku dem vi er blevet FEDE af :-)

knus til jer alle
hilsen linda

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 28-07-2012 kl. 12:58 af

Det er nemlig rigtig Linda og det er det jeg mener når jeg skriver at jeg holdt fri fra det hele i ferien. Jeg spiste det jeg ville (mere eller mindre) og så tænkte jeg at lørdag når vi landede hjemme var det igang igen! Har altså brug for en pause ind i mellem, så længe det ikke bliver pausen der er hverdagen, så tror jeg også på at det er helt ok.

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 29-07-2012 kl. 11:03 af , sidst redigeret d. 29-07-2012 kl. 11:07

Hejsa,
Glemte at skrive mine data i fredags, så hermed:
Start den 20. juli:
Vægt: 79.8 kg
Mål talje: 97 cm
Mål lår: 68 cm

27. juli (har først anskaffet mig et ordentligt centimetermål nu, så tror målene fra 20. juli er for store, da de er taget med et metalmål)

Vægt: 79.3 kg
Mål talje: 94 cm
Mål lår: 66 cm

Ellers løbetrænet to gange i den forgangne uge - er sikker på, at det er noget som batter! :-)

Er i øvrigt også enig i, at der skal være plads til at skeje lidt ud når der er fest og ferie. MEN samtidig kan man jo prøve at huske kun at give los 50% disse dage, så er der ikke så meget som skal indhentes bagefter.

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 29-07-2012 kl. 11:21 af

det med at indhente (de hurtige kg) som kommer efter en ferie <3 går nu fantastisk stærkt..bare vægten var lige så hurtig alle årets andre dage :-)
så skulle MOR her hurtig blive pæn
ha ha .
88,0 kg.i går eftermidag og her til morgen 86,1 kg.
så mangler kun 2,4 kg for at være tilbage på feriestarts vægten.
hilsen linda

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 29-07-2012 kl. 14:37 af

msb83 Det er da rart, at jeg kan provokerer "lidt" :) - Siger ikke at man skal tælle kallorier resten af livet.. bevar mig vel - Som du selv skriver, skal der være et fornuftigt forhold til det man indtager, hvilket betyder at man også under ferie m.m er nødt til at skele hvad der kommes i munden. At holde "helt fri" får mig bare til at tænke.. hvad så når man er nede på den ønskede vægt... Hvis ikke det er for livet, at vi er nogle der skal skele til hvad og i hvilke mængder vi spiser, så er det bare at jeg frygter at det hele kommer på igen og det er hurtiger end da det kom af. Og slutlig vil jeg sige - Klø på :)

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 30-07-2012 kl. 12:45 af

Hej alle!

Så er jeg igen tilbage fra den sidste del af ferien som foregik i Skagen i sidste uge - skønt vejr og masser af udeliv sammen med ungerne og manden! :)
Hele min 3 ugers ferie har kostet +1,1 kg hvilket jeg er ganske godt tilfreds med og i dag er jeg igen på tælling og god sund mad :))

Startvægt 29/5-12: 102,6
Vægt i dag 30/7-12: 96,2
Vægtændring i denne uge: +100 g
Vægttab i alt: -6,4 kg

Glæder mig til at få gang i vægttabet og er stadig top motiveret!!!
Mange knus til jer alle.

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 30-07-2012 kl. 23:24 af

Hej alle!

Så er jeg tilbage efter en uge i Berlin med SKØNT vejr, en masse shopping og sightseeing, billig (og meget) mad og alt for mange drinks... Men det var herligt. Kan også se at jeg ikke er den eneste der har været på ferie (på den ene eller anden facon) - til jer der har taget på: Pyt skidt, vi kommer stærkt igen i næste uge! Og til jer der hr tabt jer: Virkelig godt klaret! :)

Og ikke mindst PernilleP: Hvor er det sejt at du hænger i uge efter uge uden ændring. Det er jeg fuld a beundring for, det skal du bare vide. Du skal nok nå dit mål. Og i mellemtiden, tillykke med de flotte cm-tab! :D

Her har I mine efter-ferietal:

Startvægt: 96,9
Vægt 29/7-12: 92,9
Vægtændring i denne uge: + 1,3 kg
Vægttab i alt: 4 kg.

Tjo. Det er vel hvad man kunne forvente. :) Jeg håber de er væk i næste uge, så jeg kan komme videre - synes at første minimål om at komme under 90 er ved at nærme sig! :)

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 31-07-2012 kl. 19:55 af

SuperElis: det er lige før, jeg vil sige, at jeg elsker dig! :-) Jeg elsker i hvert fald din kommentar til os, der har taget på! "Pyt skidt". Nemlig! Det havde jeg brug for at høre! Rigtig meget!
Der var nogen, der skrev lidt om, inden vi gik i gang med fredagsvejning, at de ikke ønskede at være med, hvis der var løftede pegefingre i forbindelse med vægtøgning.
Jeg opfordrer til, at vi opmuntrer og hepper på hinanden. Måske ISÆR, hvis der er vægtøgning. Jeg må indrømme, at jeg har tænkt en del over, om jeg har lyst til at fortsætte med at offentliggøre mine fredags resultater herinde. Det er dumt, at jeg lader mig påvirke over én kommentar, for jeg er helt sikker på, at det ikke var tænkt som andet end et (kærligt) spark.
Ellers finder jeg god støtte herinde, så jeg fortsætter med at være med på fredagsvejningen.

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 31-07-2012 kl. 21:47 af

Synes det er synd hvis man bliver ked af at offentliggøre sin fredags vejning, JA vi vil tage på ind i mellem! Hurra hvis vi ved hvorfor mindre hurra hvis ikke, men ellers så mål, cm er der ofte røget.
Ja det er godt med et spark, men har også mere brug for andre der har det som jeg og som evt siger "pyt" du kan godt stadig! Så på fredag skal vi så ikke holde fast i de positive briller og sige op på hesten til hinanden hvis nu der er røget lidt på...

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 31-07-2012 kl. 23:26 af

msb: Jeg tror det er en generel ting for mange, at de tager nogen ting nær hurtigt, selvom man i virkeligheden burde være teflon og lade det glide af. Det er i hvert fald noget jeg kender mere end godt fra mig selv. Men det er en af de ting, jeg arbejder meget på i forbindelse med det her vægttab - den eneste, jeg reelt set står til ansvar for, er mig selv. Jeg vælger at offentliggøre mine tal, fordi jeg nogengange har brug for at dele enten gode eller negative vejninger med folk, der forstår min situation. Men fordi det kun er migelv, der egentlig får noget ud af det, er det også nemmere for mig at sige "hul i det, at jeg har spist mig igennem halvdelen af McDonalds' menukort - i morgen er atter en dag, og så er vi på hesten igen". Eller hvis jeg bare har en dårlig uge - jeg har ikke dårlig samvittighed over at det går langsomt, for det er mig selv jeg gør det for, og jeg vil ikke miste migselv i løbet. Så at man tager en pause eller går lidt i stå af og til er sgu ok, i min optik. :) Vi tager bare guldet til næste vejning. ;)

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 01-08-2012 kl. 00:13 af

:-) Jeg plejer ikke at tage noget for nært. Det ligner mig ikke. :-) Men i denne uge er jeg utrolig træt. Der er og har været meget program på ud over mit lille job, som stadig tager et stort indhug i mit energiniveau. Det har så åbenbart bevirket, at jeg er "lidt" (over-) følsom. Jeg er også irriteret over, at jeg nævner det, for jeg ønsker bestemt ikke at "slå" kære dktina i hovedet! Jeg følte mig bare nødsaget til at få det skrevet. *suk*
Ja, ja... op på hesten igen! Og hvis jeg har ramt nogen (evt. dig, dktina), så undskylder jeg!

Sv: Fredagsvejning d. 27. juli.

Oprettet d. 01-08-2012 kl. 21:31 af

Hej msb83
Jeg håber du vil fortsætte med at deltage i fredagsvejningen og ikke lade en enkelt kommentar slå dig af pinden.
Vi var også fra starten enige om at vi skulle støtte og opmuntre hinanden når det var det vi havde behov for, og juble sammen når vi havde haft succes. Lad os holde fast i det.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.