Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 13-07-2012 kl. 07:25 af

Jeg skrev det ind i den gamle tråd, men opretter lige en ny.

Min vægt:
Start juni 2011: 152,5 kg.
Vægt sidste uge: 124,4 kg.
Vægt denne uge: 121,9 kg.
Vægttab den sidste uge: 2,5 kg.
I alt: 30,6 kg.

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 13-07-2012 kl. 07:49 af

mbs83 - Hvor er der godt gået, hvis bare jeg kunne sige det samme.
Mit regnskab ser desværre meget anderledes ud, og det er ikke fordi jeg har givet los hele ugen :-(

Start 30/6-12 87,6
Vægt sidste uge: 86,5
Vægt denne uge 89,6
Vægtøgning 2kg

Jeg tror også godt, jeg ved hvorfor det er sket. I sidste uge blev der ændret på det blodtryksmedicin jeg får. Jeg fik besked på at jeg kunne få noget vand i kroppen, men hvis det sket skulle jeg tilbage på den gamle dosis,så nu er det tilbage til den gamle dosis og så håbe på at det er forsvundet til næste uge.
Ønsker alle en dejlig weekend

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 13-07-2012 kl. 08:02 af

Start vægt 5. juni 12: 82 kg
Sidste uge: 79,7 kg
I dag: 78,7 kg
Status +/-: -1 kg

Kan næsten ikke få armene ned :-) nu er jeg bare lidt spændt på den næste tid med ferie, håber ikke det går alt for galt. Men ellers må jeg give den en ekstra skalle efter ferien.
God weekend og god ferie til alle :-)

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 13-07-2012 kl. 10:00 af

Hej alle - så er min første lille uge kommet til veje dag :)

Start vægt 9. juli: 97,8 kg
I dag: 96,7 kg
Status: - 1,1 kg

Yeah!! Jeg er bare glad, har tabt mig 1,1 kg siden i mandags :-) Dejligt at vægten for en gang skyld er gået ned af og ikke op af :-)

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 13-07-2012 kl. 10:43 af

Startvægt: 84 kg
Vægt i dag: 69,4 kg
Ændring denne uge: - 0,6 kg
Tabt i alt: -14,6 kg

Jeg er bare glad det går den rette vej!

Ønsker alle jer andre tillykke med de store vægttab - flot!

Kh frukaas

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 13-07-2012 kl. 14:20 af

Goddag, de damer!
Flotte vægttab! Stort tillykke med det til jer. Og Kandis, du har nok ret. Men så længe det bare er vand, ikke? :) Du kan jo sagtens have tabt fedt, bare uden at vide det. Det kommer nok i næste uge.

Her er mine tal:

Startvægt: 96,9 kg
Vægt i dag: 93,3 kg
Ændring denne uge (siden lørdag): - 0,7 kg
Tabt i alt: 3,6 kg

Jeg er egentlig ret godt tilfreds. Var på 92,8 i går, men så kom kæresten og jeg til at køre en tur om McDonalds klokken sent i går aftes.. :S Ups. Men det smagte godt! Og jeg satser på at det ikke er noget, der har sat sig, men bare ekstra mad i maven og salt, der binder væske. ;)

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 13-07-2012 kl. 15:28 af

ØV:( Jeg har spist lidt usundt, men i små mængder og holdt mig under mit tilladte kalorieforbrug:( øv, men i det mindste er det ikke gået op ad..

Tillykke med jer mange der har tabt jer, hvor er det flot!!

Startvægt 26/6 : 66,4
Vægt 7/7 : 65,7
Vægt 13/7 : 65,6
Vægttab denne uge: 0,1 kg
tabt i alt : -0,8 kg

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 13-07-2012 kl. 19:39 af

Hvor er dejligt at se at så mange er hoppet med på fredagsvejningen.
Tillykke til alle jer "tabere" ;o) jeg håber at komme med på tabslisten i næste uge.

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 13-07-2012 kl. 21:19 af

Startvægt 3/7 : 89,6
Vægt 13/7 : 86,5
Vægttab denne uge: 2,5kg
tabt i alt : -3,1 kg

Det går altid stærkt i starten :)
Super godt gået alle i andre !
Bare hæng i <3

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 13-07-2012 kl. 21:30 af

Pernillep: Det er surt, når vægten ikke rykker sig så meget, men husk, at det SKAL gå langsomt, når du ikke har så meget at smide. Bare for at tabe dig lidt, skal du jo spise meget få kval. og jeg synes virkelig, det er vigtigt, at du ikke kommer for langt ned i kcal.indtag! Det skal simpelthen gå langsomt, for at det stadig er sundt for din krop. Det ville være noget helt andet, hvis du skulle af med 20-30 kg.
Så jeg ønsker dig STORT tillykke med dit vægttab!
Kandis: uanset om det bare er væske, så er det surt, når vægten går op! Så jeg føler med dig. Jeg håber, den gamle medicin virker godt nok på dit blodtryk, for det er jo bestemt heller ikke godt, hvis det er for højt.
Væsken forsvinder nok hurtigt igen, så vægten skal nok gå ned af igen. Jeg håber bare, at du først og fremmest tænker på, at vælge den medicin, der virker bedst på dit blodtryk. - selvom jeg også godt ved, at vægten er vigtigt for blodtrykket. - og dit velbefindende. Bare pas på dig selv. :)
Til jer andre: Også stort tillykke med jeres vægttab. :)
God weekend!

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 14-07-2012 kl. 17:56 af

Hej alle!
Tilbage fra ferie igen... På vægten i morges efter en uge med restaurantsbesøg hver dag, morgenbrød hver dag og vin hver dag... Men heldigvis kun +1 kg på en uge - hvordan tænker i... Jo vi har været i Østrig og har hver dag gået 10 km og nogle dage mere! Naturen og bjergene dernede er bare helt fantastiske!!! Og som bekendt når det går opad så forbrænder man kalorier. Glæder mig til at komme igang igen og har også været god i dag :))

Startvægt 29/5: 102,6
Idag 14/7: 96,8
Ændring: + 1,0
Ialt : -5,8 kg

Godt gået for jer andre :))

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 14-07-2012 kl. 19:51 af , sidst redigeret d. 14-07-2012 kl. 19:52

stina321 - velkommer hjem fra ferie, det er da godt gået ;o)at du ikke har taget mere på.
msb83 - tak for de søde ord, det er rigtigt at det er meget vigtigt at der kommer styr på mit blodtryk, så kommer alt andet i anden række - derfor gjorde det da alligevel ikke noget om de ekstra kg var væk på fredag. Nu får jeg se , hvad der sker.

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 14-07-2012 kl. 23:30 af

Stina: Hvor sej er du lige?! :-O Som Kandis rigtig nok siger: godt gået! :-) Også et velkommen hjem fra mig.
Kandis: Det var så lidt! Jeg har også lidt erfaring med at prøve forskellige medicin typer. De fleste bivirkninger er værst i starten, og aftager så lidt efter lidt. Så, ud fra min erfaring, er det ikke helt utænkeligt, at i hvertfald en del af din midlertidige vægtøgning er væk på fredag. Hvis jeg var dig, og den nye medicin har en god indvirkning på dit blodtryk, så ville jeg se tiden an. Jeg forstår, hvor frustrerende det er, at vægten går op, men hav tålmodighed, kære Kandis.
For at gøre en lang historie kort, blev jeg syg (gak, gak i knolden) for snart en del år siden. Jeg var slank og sund, men fik piller, der øgede min appetit til ukendelighed. Dét sammen med manglende overskud til at få lavet ordentlig mad gjorde, at jeg tog ca. 50 kg. på i løbet af ret kort tid. Jeg ÅD! Jeg prøvede flere forskellige slags piller. Hver gang den øgede appetit blev mindre, var jeg nødt til at skifte til en ny slags, fordi jeg ikke fik det bedre. Og så startede bivirkningen med den enorme appetit forfra. Så min vægt bare steg og steg. - indtil jeg kom på noget medicin, der hjælper mig godt, og hvor bivirkningen har fået lov til at stilne af, uden at blive erstattet af en ny slags.
Og hvad vil jeg så sige med den "korte" version af mine medicin erfaringer?
Jo, at du, Kandis skal tænke dig om. :-) Alle slags har bivirkninger, men de stilner af! Prøv at give den nye slags en chance.
Hm... det føles ret grænseoverskridende at fortælle om mine erfaringer. Diskuterer lidt med mig selv om, om jeg skal trykke på "opret".
Ahh... der sker jo ikke noget, og hvis nogen på vaegttab.nu skulle have fordomme, der handler om, at psykisk sygdom (undtaget depression) er lig med at være en øksemorder, så kan jeg berolige jer - jeg skal nok lade være med at komme efter jer! ;o)

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 16-07-2012 kl. 08:17 af

Kære msb83
Hvor er det stærkt af dig, at fortælle din historie. Jeg er selv en meget privat person og er ikke sikker på jeg ville have modet til det. At du kan fortælle om din sygdom, viser for mig at du er kommet i den rigtige retning. Det skal så nok også med tiden lykkedes dig at tabe de kg der er kommet på. Det er rigtigt at medicin ofte har mange bivirkninger, sult, vand i kroppe osv, men hvis det bare virker på det man får medicinen for, må vi løse de andre problemer hen ad vejen.
Kan du og alle I andere have en dejlig uge

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 17-07-2012 kl. 23:45 af

Tak, Kandis. :)
Jeg er faktisk meget åben omkring mit sygdomsforløb overfor familie, venner og folk jeg møder til fester el.lign.
Det er ikke, jeg første jeg fortæller, men hvis vi kommer til at tale om arbejde, uddannelse eller andet i den stil, så er jeg ærlig, og fortæller, at jeg er førtidspensionist, og hvis de spørger hvorfor, fortæller jeg gerne, lidt overfladisk, hvorfor jeg er endt, hvor jeg er lige nu.
Forskellen på at fortælle det ansigt til ansigt vs. på dette forum er, at når man ikke har visuel kontakt, så er det svært for mig at fornemme, hvem jeg fortæller min historie til, og det er svært for mig at vise jer, der læser med, at jeg er en normalt begavet pige, som hverken opfører mig mærkeligt eller på anden måde skiller mig ud fra mængden. :-)
Grunden til at jeg er forholdsvis åben omkring mit forløb er, at jeg har mødt flere med fordomme om psykisk sygdom, og det har provokeret mig til at fortælle min historie. :-) Ud med fordommene! :-)
Jeg har besluttet mig for at fortælle lidt mere detaljeret i tråden "Del din historie" (eller noget i den stil)
Hvad har du besluttet mht. din medicin, Kandis? Giver du den en chance?

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 18-07-2012 kl. 11:07 af

Hej msb83
Jeg må sige at det er noget af en omgang du har været igennem. Det kan undre mig, at der ikke var nogen i din barndom der opdagede, at du havde det svært.
Hvor må det have været dejligt for dig, da du endelig mødte en læge der forstod hvordan du havde det.
Jeg har i min familie har oplevet flere med en psykisk sygdom. Jeg ved godt at en psykisk sygdom kan være meget invaliderende. Hvor er det dejligt for dig, at du har fået mulighed for at prøve et Flexjob igen, håber at det lykkedes for dig.
For mig eget vedkomne, er det fysiske der er noget galt. Jeg har siden jeg var 12 år haft store problemer med min ryg. Det har ofte betydet, at jeg har måttet give op at være fysisk aktiv. Det har så betydet at der er kommet lidt for mange kg på bagen.
Jeg har nu affundet mig med, at jeg altid har smerter af skiftende styrker og at der er nogle begrænsninger på hvad jeg kan lave. Det har taget mange år at nå dertil, men da min lillesøster fik kræft, sagde jeg, til mig selv "det kan godt være at du har ondt, men det er ikke noget du kan dø af" Det kan være let at få ondt af sig selv og det fandt jeg ikke var rimeligt når jeg så på hende kamp.
Grunden til mit høje blodtryk er dels arveligt og dels de ekstra kg. Jeg er yderligere arveligt disponeret for diabetes, begge mine forældre og alle min bedsteforældre har/har haft diabetes. Derfor er jeg opsat på at det skal lykkedes at tabe mig.
Jeg fortæller, ikke så ofte om mine problemer, da jeg jo i det store hele kan klare en normal hverdag, og altid har ønsket at der ikke skal tages hensyn til mig. Min mand siger, at jeg skal blive bedre til, at sige når jeg skal have hjælp. Jeg har ofte betalt med nogle sygedag med mange smerter,, fordi der var noget jeg ikke kunne vente med til der kom en der kunne hjælpe mig.
Jeg tror at grunden til at jeg ikke fortæller om mine problemer, er at jeg fra jeg var barn har villet være ligesom alle de andre og at jeg selv ville.
Det var en lang historie, og jeg har endnu ikke svaret på dit spørgsmål ;o)
Jeg giver medicinen en chance og så skal det måske reguleres når der er kommet nogle kg af, men det må tiden vise.

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 19-07-2012 kl. 00:58 af

Hej Kandis. :)
Sejt, at du åbner op!

Jeg kender alt for godt til det med ikke at spørge om hjælp. Vi vil selv. Det er skønt at være selvstændig! Men jeg er blevet bedre til det (for det meste), altså at spørge om hjælp. Vi må jo erkende at vores krop/psyke har begrænsninger, og jeg tror, det er rigtig hårdt for de mennesker, vi har omkring os, at vi ikke beder om hjælp, når vi har brug for det. De må gå rundt med en stor følelse af utilstrækkelighed og hjælpeløshed.

Det er SÅ sejt, at du tager kampen op med vægten inden flere følge sygdomme melder sig (især diabetes, som du jo er ret disponeret for).

Det må være hårdt at have ondt i mere eller mindre grad døgnets 24 timer(!), men jeg tror også på, at man kan komme langt (i hvert fald mht. livskvalitet), hvis man erkender, som du har gjort, at der er begrænsninger, og prøver at sætte fokus på de ting, der fungerer og som man rent faktisk kan.
Den tankegang har i hvert fald hjulpet mig meget.

Mht. din søsters kamp, må det have været en utrolig hård periode for både hende og jer. Jeg håber inderligt, at hun vandt kampen!

Jeg er glad for at høre, at du giver din medicin en chance til. Og er mega spændt på at høre, hvad din vægt siger på fredag. :) (jeg har en god fornemmelse.)

Klem til dig!

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 19-07-2012 kl. 08:37 af

Hej msb83

Tak for de søde ord.

Min søster vandt kampen og i foråret blev hun erklæret rask.

Du har helt ret, man skal se på det man kan og ikke så meget på begrænsningerne. Jeg har fundet ud af at hvis jeg holder mig aktiv, til en vis grænse, så har jeg det bedst. Jeg har en hund, jeg hver dag går ca 1½ time med og jeg træner også med den, det holder os begge i gang. Jeg går til varmtvandstrænng om vinteren, det er godt for ømme muskler og led ;-)

Jeg holder meget af mit håndarbejde og i de perioder jeg kan holde ud at sidder ned, er den en dejlig beskæfigelse. Så som du kan se har jeg fundet noget jeg godt kan lide at lave og med hensyn til at bede om hjælp, så er jeg blevet bedre med årene.
Hvad der også her hjulpet mig er, sort humor, min mand og jeg har ofte fået et godt grin, når jeg har haft vanskeligt ved at tage f.eks strømper eller sko på, eller når jeg om morgenen har været meget skæv i ryggen, Så siger vi, at jeg er et byggesæt der er samlet forkert ;-) Vi har haft let ved at se det komiske også når det rent faktisk ikke har været noget at grine af, men det kan godt hjælpe af få et godt grin.
Min mand er god til at give mig plads når jeg har det skidt og måske ikke er i humør til så meget.

Det var en lang omgang.

Vi er to der er spændt på vægten i morgen, jeg håber din fornemmelse er rigtig.

Hilsen på en meget våd torsdag

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 19-07-2012 kl. 08:53 af

Hvor er det dejligt at se den støtte der bliver givet herinde ...jeg hopper med på fredagsvejningen imorgen..;)

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 19-07-2012 kl. 08:53 af

Hvor er det dejligt at se den støtte der bliver givet herinde ...jeg hopper med på fredagsvejningen imorgen..;)

Sv: Fredagsvejning d.13. juli.

Oprettet d. 19-07-2012 kl. 22:46 af

Stenberg: fantastisk! Jo flere, jo bedre, synes jeg. :-)

Kandis: Aller først - hvor er jeg bare glad for, at din søster vandt kampen! :-) Jubii! :-)
Det lyder super, at du har fundet en måde at holde kroppen i gang. - uden at overbelaste ryggen. Vi fik hund for snart et år siden. Før det havde jeg mange konstante smerter i ryggen pga. min overvægt og inaktivitet. Nu, hvor jeg går med hunden hver dag, og har tabt mig, har jeg ikke ondt længere. Det har gjort en kæmpe forskel for mig, så jeg har ikke svært ved at forestille mig, at det også er godt for din ryg, selvom vores problemer ikke har samme årsag, og at dine ikke bare forsvinder.

Sort humor er fantastisk! Her hjemme har vi også taget pis på både psykoser og overvægt. Det kan lyde barskt for andre, men det hjælper helt enormt at kunne flække af grin, når der egentlig ikke er så meget at grine af. Min mand sagde bl.a. engang at han kunne mærke vibrationerne i gulvet, når jeg kom gående, så jeg kunne aldrig snige mig ind på ham. Nej, hvor jeg grinede! (man skulle nok have været der). :-D Jeg ved, han siger det med kærlighed. Jeg tvivler ikke på hans varme følelser for mig. Han er også selv overvægtig, så jeg giver jo bare ham tilbage af samme skuffe! :-) Han siger hver eneste dag, at han synes, jeg er dejlig/smuk/sexet osv., så når han laver grin med min vægt, rammer det mig slet ikke. Vi griner sammen af det. Hvis andre sagde det, ville situationen nok være anderledes. :-)
Nå... jeg vil egentlig bare give dig ret, Kandis. :-) Sort humor styrer!

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.