Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Så er det NU... igen..

Oprettet d. 23-07-2015 kl. 10:21 af , sidst redigeret d. 04-07-2019 kl. 19:47

Vægttab, Vægttab og Vægttab, - ja, vægttab har virkelig fyldt MEGET i mit 65 år gamle liv, og NU skal jeg så igen igang, men nu kan jeg jo nemt tælle kalorier, fantastisk side denne her...
Jeg startede herinde tirsdag med en vægt på 98.0 kg., har sat mig et mål der siger 70,0kg. , mon det er til at klare, ja det håber jeg...

.... Er der andre herinde der skal smide omkring de tredive kg.,måske er det nemmere, når vi er flere om det, min faste vejedag bliver mandag, så vil jeg skrive her, hvordan min uge er gået...

<< første < forrige 11 12 13 [14] 15 16 næste > sidste >> Svar 261 til 280:

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 07-05-2018 kl. 07:59 af

Marie hvor det kører super for dig hepper med og du skal nok nå dit delmål er jeg sikker på;-)

Jeg har valgt ikke at hoppe på vægten i dag, da jeg har været til for meget i weekenden og har fået alt for meget at spise. Men nu er jeg ved at vende det igen så er sikker på at jeg kommer frisk på mandag. For er træls det her ved ikke helt hvorfor jeg ikke bare kan holde fast?? Har det så godt når jeg taber mig men der skal ikke meget til for at vælte mit korthus:-( spiser så meget med følelserne, er jeg glad skal der spises, hygger ja også med mad, trist så er det jo synd for mig så lidt mere mad, ja selv nu hvor jeg har smerter pga diskus så spiser jeg også bare lige lidt mere. Så det skal jeg have vendt. Nu skal jeg heldigvis ikke noget den næste mdr ingen konfirmation eller nonfirmation og heller ikke grill fest ja var sådan min weekend så ud så nu tager jeg en mdr hvor jeg får styr på ting og kommer igang med vægtabet...
Støtte skal der til:-) og jeg vil det for mine børn og for alder mest for mig selv....

Super god uge skriver igen på mandag forhåbenligt med til vægttab

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 08-05-2018 kl. 06:28 af

Så blev det tirsdag.
Sidste tirsdag var vægten 91.0 og i dag 90.3 så minus 700g det helt okay ville selvfølglig gerne forvandle det 9 tal til et 8 tal!

Så jeg må krydse for at det nåes til næste uge ??

Det godt man kan erkende man har spist lidt meget og ved man skal op på hesten igen.
Jeg ville ikke kunne lade være med at gå op på vægten for at se hvor meget der var. Er desværre afhængig af den vægt ??.. kan veje mig både morgen og aften hele ugen. Men har bestemte dage dage hvor vægten gælder fra uge til uge.
Søndag (aftenvægt) mandag morgen vægt. Tirsdag her inde torsdag og fredag morgen vægt. Så skriver jeg det i appen “my Weight”
Overhovedet ikke sundt. ?

Ja vi har det med og spise i alle situationer. Det var noget min mand undrede sig over da han kom til Danmark tilbage i december at vi var til ædegilde og bare sad og åd og åd en hel dag.

Godt der kommer en måned uden for meget at tage til.

Lige netop vores børn er en motivationensfaktor og for os selv til at se godt ud i det lange løb ?

Måske en ny strategi?
Jeg har et mål jeg må spise mellem 500-800 gram mad om dagen. Om jeg spiser 100g chokolade må jeg det. Intet kalorie. Jeg har ihvertfald tabt mig 8 kg ved den metode. Og hvis jeg er ude har jeg sagt 200g i øjemål hvis ikke det er mere.. godt nok hele tiden en vægt på køkkenbordet. Men der fungere her ??

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 14-05-2018 kl. 10:44 af

Så var jeg på vægten og den sagde det samme som for 14dage siden så det er super godt, er glad for at jeg ikke skal starte helt forfra :-) jeg har prøvet så mange forskellige ting for at tabe mig, nu vil jeg prøve på at ligge alt det til side og gå tilbage til det der virkede en gang så tager ikke helt 8 timerskuren men 10 timers da det er bedre for kvinder og skal nok til at skrive op hvad jeg spiser igen så jeg kan holde mig på de 1300 kcal

Synes det lyder spændende med at du spiser i gram det har jeg aldrig hvordan gør du???? Vejer du bare alt sammen???? Håber du vil give lidt mere info omkring dette;-)

Men nu er det slut nu skal jeg igang.... har fået svar på min mr scanning og har den her diskus i l 4 og 5 med væske udposning på og så fandt de ud af at min ryg efterhånden er meget slidt så jeg jeg skal tabe mig for alt kan jo hjælpe:-(

Håber at du har en super uge..

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 15-05-2018 kl. 06:18 af

ENDELIG!!! 9-tallet er skiftet ud med et 8tal ?
Sidste tirsdag 90.3 og i dag 89.6 så endnu et tab på 700gr på en uge.
Nu håber jeg min mand kan se det hvis han for visum her først i juli ? hvor er det skønt at delmålet snart er i hus! ??

Åh nej med ryggen, håber fer vil hjælpe med der kan komme nogle kilo af! Endnu en ting og kæmpe for så man kan passe på sig selv ♥️
Godt vægten var stille stående og ikke opadgående og man skal tabe det samme om og om igen. Det synes jeg var været irriterende ved alle de 12 kilo jeg har tabt nu er graviditetskilo... jeg er tilbage hvor jeg startede så egentlig kun -600g haha ?

Den er engligt rimelig lige til og gå til.
Jeg har de seneste par dage spist omkring 600-700gram. Så når jeg spiser morgenmad spiser jeg ofte 100g fx 2 skiver knækbrød med hytteost eller skyr med nødder.
Så når 100g er spist var jeg 500g tilbage til resten af dagen. Eller 600g alt efter hvad man er til.
Jeg tæller ikke kcal så om jeg har lyst til en rittersport en eftermiddag gør jeg det. Så er fer bare 100g mindre.
Når jeg er ude måske til middag og spiser noget siger jeg det er ofte 200g jeg har spist.

Jeg kan prøve og lave min dag i morgen med hvad jeg har spist og i gram. I dag er det mødregruppe så der har jeg ikke mulighed for ag veje hvis jeg lige synes et stykke frugt sku være lækkert :-)

Gælder mig til at hører hvordan 10 timers kuren går. Synes det var så hårdt med 8timers og kunne da slet ikke se det nu hvor jeg har en lille en der er vågn mellem 5/6 haha.

Rigtig god uge til dig :-)

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 16-05-2018 kl. 18:09 af

To dage på farten.

Morgen 92g Knækbrød m hytteost
Mellem 51g Kiks og vindrue
Mellem 0
Middag200g Mødtrgruppe
Aften 256g Flæskesteg, ovnstegte kartofler og aspars
599g i alt

Morgen 104g To æg
Mellem 50g
mellem 50g To kiks og rosiner. Et spanskrør
Middag 77g To knækbrød med fed ost
Aften 258g Rullede skinke med grønt
61g tilbage

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 17-05-2018 kl. 13:03 af

Tillykke med det fine 8tal;-) er super godt..
Nu hvor jeg ser det lyder det nemt. Du vejer alt sammen det du vil spise. Så kartofler kød salat en vægt hvis det her jeg har gang i ikke virker så vil jeg prøve det for det virker jo super godt for dig:-)

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 17-05-2018 kl. 19:49 af

Ja lige præcis :-)
Bare mad på vægten.
I dag til morgenmad ville jeg have to stykker brød dem smurte jeg og puttede det jeg ville på og aå vejede jeg det og træk det fra det antal gram jeg havde sat mig for at spise om dagen.
Synes det er nemmere end at sku veje hver enkel ting og finde kalorie indhold og hvis man ved man har syndet en dag eller to kan man være skrap og sige så spiser jeg to dage på kun disse gram.

Jeg skal til kontrol vejning i morgen ved lægen så er spændt på hvad den siger ????
Glæder mig til at hører hvordan det går på mandag
Rigtig god weekend :-)

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 21-05-2018 kl. 15:17 af

Så har jeg været på vægten i dag og den sagde minus 500gr, så det går stille og roligt den rigtige vej, det er jo altid skønt:-) tager en uge mere..
Overvejer om jeg skal til lægen og få hjælp til vægttabet da jeg ikke synes at jeg taber mig det jeg gerne vil eller burde kunne, så skal jo nok have lidt hjælp:-)
Håber at du har haft en god uge
Og super god uge til dig:-)

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 22-05-2018 kl. 07:19 af , sidst redigeret d. 22-05-2018 kl. 07:20

Flot ??
Det fungere med 10 timers spise?

Jeg var til kontrol vejning i fredags og den sagde 88.7 og det gør den også i dag ?? Så minus 900g siden sidst wuuhh.

Jeg går til lægen men det er “bare” en kontrol vejning så jeg har nogen og “stå til ansvar for” så jeg ikke skal være flov og have taget på men tabt mig. Havde ikke været der halvanden måned grundet vi skulle til OUH med Z så da jeg kom der ned i fredags var der forsvundet 4,8kg det var rart at se på et længere sigt hvor meget der var røget ?? Så jeg tænker og springe næste tirsdag over og sætter min egen vægt væk, nogen gange tager den for stort et fokus det er ikke så smart!

Rigtig god uge!

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 25-05-2018 kl. 08:22 af

Hej hej

Ja kunne ikke lige lade være i dag, da jeg jo siden mandag bare har kørt på og ja så stod jeg da lige på vægten i dag og den sagde minus 800gr :-) blev så glad... og nu skriver jeg noget som jeg ikke har skrevet så åben før og det er at du sagde at du glædede dig til at skifte 9talet ud med et 8 tal jeg vil bare gerne skifte mit 10 tal ud med et 9 tal og håber at det lykkes mig meget snart ;-)

Håber at du lige skriver hvordan du har det på tirsdag selvom ar du ikke hopper på vægten :-)

Ha en god weekend

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 25-05-2018 kl. 20:00 af

Har lige et spørgsmål til dig..,, og det er dyrker du motion??? Hvis ja hvad for noget og hvor meget???

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 26-05-2018 kl. 09:09 af

Ej hvor fedt!!! Stort tillykke hvor er du sej! ??

Jeg er på hold i i fitness dans måske 1-3 gange om ugen og så step søndag og mandag :-).

Gider ikke alle de der maskiner måske en dag når huden skal strammes op :-).

Ellers nogle ture med barnevognen.

Stadig 10 timers kur?

Hvor er du altså sej! Sådan

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 28-05-2018 kl. 12:25 af

Mange tak blev også selv super glad:-)

Jeg har valgt ikke at stå på vagten i dag, da jeg helst vil på vægten 1 gang i ugen, da det ellers hurtigt tager overhånd. Så jeg hopper på vægten igen på mandag så jeg holder mig til mandag skal lige grille hygge på lørdag med famile og venner så kan holde mig på den sunde vej alle de andre dage...

Ja så laver du en del motion jeg må ikke så meget endnu pga min ryg men er begyndt at gå nogle gode ture og vil også gerne mere men det kommer jo med tiden :-)

Kender det godt er ikke selv så god til at gå i motioncenter bare for at stå ved maskinerne men ja kan være at vi skal det når der skal strammes op...

Jeg holder de 10 ved at sige jeg ikke må spise efter kl 18 og så spiser jeg sundt og lidt sparsomt men får stadig en is eller andet hvis jeg har lyst til føler ikke at jeg sulter mig spiser bare først når jeg er godt sulten og så spiser jeg hvad jeg har lyst til men stadig sundt...

Håber at du har en god uge og spændende hvad vægten siger næste tirsdag...

Super uge

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 29-05-2018 kl. 08:48 af

Ja det sjov ikke at vi har en tildens til at spise selvom man ikke er sulten?
Men godt du også giver dig lov til en is en gang imellem og med grill hygge lørdag! Man kan altid nå og rette op inden veje dag!

Det vidst meget godt jeg ikke skal på vægten ville nok få et knæk det månedlige kom igår, og hvor ville jeg ønske jeg ikke havde det. De 9 måneder med Z i maven og ingen menstruation, det var sku lykken!
Og det en djævel vægten svinger mellem 1-4 kh når jeg har det så holder mig laaaaangt væk fra den vægt.

Det også dejligt og gå ture. Jeg er ikke lige det mest flittige til og komme ud, så sover jeg lur med baby i stedet for i min seng.
Jeg vil helst gå en rute rundt så det ser pænt ud når jeg trekker den, men ruterne her på landet er mindst 4 km ?.. burde bare give mig et LO’s bag i, haha.

Var til step i går, fy fanden det var varmt. Har aldrig svedt så meget ?.

Rigtig god “taber” uger ;-)

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 29-05-2018 kl. 08:48 af

Ja det sjov ikke at vi har en tildens til at spise selvom man ikke er sulten?
Men godt du også giver dig lov til en is en gang imellem og med grill hygge lørdag! Man kan altid nå og rette op inden veje dag!

Det vidst meget godt jeg ikke skal på vægten ville nok få et knæk det månedlige kom igår, og hvor ville jeg ønske jeg ikke havde det. De 9 måneder med Z i maven og ingen menstruation, det var sku lykken!
Og det en djævel vægten svinger mellem 1-4 kh når jeg har det så holder mig laaaaangt væk fra den vægt.

Det også dejligt og gå ture. Jeg er ikke lige det mest flittige til og komme ud, så sover jeg lur med baby i stedet for i min seng.
Jeg vil helst gå en rute rundt så det ser pænt ud når jeg trekker den, men ruterne her på landet er mindst 4 km ?.. burde bare give mig et LO’s bag i, haha.

Var til step i går, fy fanden det var varmt. Har aldrig svedt så meget ?.

Rigtig god “taber” uger ;-)

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 30-05-2018 kl. 11:15 af

Det er jo fordi vi forbinder hygge med at spise og det er da også hyggeligt at spise, jep er bare glad for mad. Men prøver at mærke efter og kun spise når jeg føler sult og ikke fordi at jeg keder mig, er trist eller hygge er stadig først ved at lære det men føler mig godt tilpas også fordi at der som sådan ikke er noget jeg ikke må spise der er noget jeg kun spiser og drikker ind i mellem men så nyder jeg det også mere:-)

Ja er meget uroligt, hvad det kan gøre ved vægten, som ud selv siger man kan komme sig op til 4-5kg trist så tror også at jeg næste gang mit kommer springer vejningen over. Jeg var heldig for jeg fik først mit igen efter begge mine graviditeter et helt år efter pga amning var så dejligt:-)

Bor selv på landet, og er heller ikke så god til at gå frem og tilbage af samme vej, så den minste tur er 5kg og den længste er 12 km så ja altid skønt med en gårur..

Så var det jo en super time, altid godt med en god sved time;-)

I lige måde super god taber uge til dig...

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 04-06-2018 kl. 15:42 af

Vægten siger minus 200gr og det er jeg super glad for da det stadig er et vægttab i den rigtige vej og især efter denne weekend med masse af mad og hygge så ja er glad også selvom at det kun er 200gr....
Håber at du har haft en god uge
Og ha en super uge

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 04-06-2018 kl. 16:05 af

Ups glemte lige at skrive siden jeg startede sådan rigtigt med vægttabet i efteråret har jeg tabt 10,3 kg og er mega stolt...

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 05-06-2018 kl. 16:00 af

Fuck mit liv... havde skrevet en del og så gik nettet en tur ...

Siden sidst er det +200g det ok har spist chokolade næsten hver dag.. min fjende under perioden.
Heldige dig... fik den nøjagtig spm jeg skulle ha den men en dage senere, utroligt.

Var til body analyse og havde 19kg fedt på maven og mit stofskifte er så langt nede så jeg har fået lagt styrke program.. så det må jeg igen med! Næste analyse er 2 august så jeg håber at komme ned på ihvertfald 17/16kg fedt omkring. Maven og stofskifte højere ?

Rigtig god taber uge!

Og stort tillykke med de 10,x kg!! Tættere på mål og længere fra start det bare bedre end 5 ??????????

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 06-06-2018 kl. 08:17 af

PS.
Jeg starter på sende i dag håber det er den rigtige vej :-)!

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.


<< første < forrige 11 12 13 [14] 15 16 næste > sidste >>